„Šių metų pabaiga „Baltik vairui“ yra ypatinga: įmonė pasiekė rekordinių veiklos rezultatų, o 70-ties metų jubiliejų pasitinka kaip didžiausia dviračių gamintoja Šiaurės Europoje, – pasakoja įmonės vadovas Žilvinas Dubosas. – Kasdien iš gamyklos išvažiuoja daugiau kaip 1,5 tūkst. naujų dviračių.“

Pasak Ž. Duboso, šiuo metu gamykloje nuolat dirba 500 žmonių, o sezono piko metu jų skaičius išauga iki 600.

Prieš ketverius metus atsidūrusi kone ant bankroto ribos, šiandien „Baltik vairas“ gamina tradicinius bei elektrinius dviračius. 6 gamybos linijomis gaminama apie 2 tūkst. skirtingų modelių, o per metus, priklausomai nuo modelių sudėtingumo, įmonė pajėgi pagaminti iki 400 tūkstančių dviračių.

Įmonė absoliučią produkcijos dalį – 99,3 proc. – eksportuoja į Vokietiją, Nyderlandus, Daniją, Belgiją, Austriją ir kitas Europos šalis.

Žilvinas Dubosas
Kai 2015 m. gamykla išgyveno rimtas struktūrines pertvarkas ir reikėjo kelti efektyvumą, buvo nutarta įgyvendinti „Lean“ – korporacijoje „Toyota“ sukurtą vadybos sistemą, kuri vėliau pradėta taikyti visame pasaulyje. Pasak Ž. Duboso, pirmiausia buvo standartizuotas darbas surinkimo linijose ir įdiegtos 5S, KAIZEN praktikos. Išorinių ekspertų vertinimu, „Baltik vairas“ kone geriausiai Lietuvoje vizualizavo procesus ir sutvarkė darbo vietas. Chaotiškai, pagal kiekvieno darbuotojo supratimą, laikyti darbo įrankiai buvo išdėstyti pagal ergonomišką sistemą. Visos gamybos linijos buvo skaitmenizuotos, jose įrengti skaitmeniniai ekranai, kuriuose naujiems darbuotojams rodomi skirtingų modelių dviračių surinkimo video mokymai, o jau patyrusiems specialistams primenama, kaip tai atlikti efektyviausiu būdu.

„Šis sprendimas net penktadaliu padidino naujų darbuotojų našumą. Išsiaiškinus prastovų priežastis ir ženkliai jas sutrumpinus, kai kurių modelių dviračiai dabar surenkami per 62 sekundes. Sudėtingesnių modelių dviračiai nuo gamybos linijos nurieda kas 82 sekundes, elektriniai – kas 180 sekundžių. Nors darbuotojų skaičius įmonėje smarkiai padidėjo dėl išaugusių užsakymų kiekio, tačiau vieną gamybos liniją prižiūrinčių darbuotojų skaičius sumažėjo dešimtadaliu, o jos judėjimo greitis padidėjo beveik šeštadaliu. Tai reiškia, kad su 10 proc. mažiau darbuotojų pagaminame 15 proc. daugiau produkcijos“, – apie pasiekimus pasakoja Ž. Dubosas.

Prognozės: kitais metais pajamos augs 25 proc.

Sparčiai augti ir toliau investuoti įmonė ketina ir ateinančiais metais – planuojama uždirbti 75 mln. eurų pajamų, taip pat bus investuojama į skaitmenizavimą, IT sistemas, gamybos ir personalo valdymą.

„Mūsų prognozės paremtos tvirtais užsakovų įsipareigojimais, todėl neabejojame, kad 2019 metai „Baltik vairui“ bus ypatingai sėkmingi. Eksporto kryptys išliks nepakitusios – daugiau kaip 99 proc. produkcijos įmonė ketina eksportuoti į senas dviračių tradicijas puoselėjančias šalis Vakarų Europoje,“ – planus ateinantiems metams pristato Ž. Dubosas.

Pasak vadovo, įmonėje jaučiamas vis augantis susidomėjimas elektriniais dviračiais: šiemet tokių surinkta daugiau kaip 15 tūkstančių, o kitąmet planuojama pagaminti net iki 30 tūkstančių naujos kartos dviračių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (142)