aA
Baltik vairas“ šiemet planuoja padvigubinti elektrinių dviračių eksporto apimtis (iki 30 tūkstančių vienetų) ir toliau prognozuoja dviženklį paklausos augimą, nors e-dviračiаi kainuoja brangiau nei tradiciniai, teigiama bendrovės pranešime.
Baltik Vairas elektriniai dviračiai
© Bendrovės archyvas

Lietuvos dviračių verslo asociacijos (LDVA) vertinimu, mūsų šalies verslininkai ir gyventojai taip pat atranda vis daugiau elektrinių dviračių privalumų, o valstybės skatinimas persėsti į šias transporto priemones prisidėtų prie oro taršos mažinimo ir gyventojų sveikatos gerėjimo.

Šiauliuose veikianti dviračių gamykla „Baltik vairas“ iš viso šiemet planuoja pagaminti virš 300 tūkst. dviračių. Apie 30 tūkstančių, arba 10 proc. visos produkcijos, sudarys būtent elektriniai dviračiai. Jų gamyba įmonei sugeneruoja beveik 20 proc. metinės apyvartos. „Baltik vairo“ generalinis direktorius Žilvinas Dubosas pažymi, kad Vakarų Europoje paklausa naujiems dviračiams išlieka stabili ir per metus sudaro apie 20 mln. vienetų, tačiau pastebi, kad europiečiai vis dažniau renkasi elektrinius modelius, o tradicinių dviračių rinka pamažu traukiasi.

E-dviračius pagaminti kainuoja pagaminti apie 2,5 karto brangiau nei įprastus dviračius. Pigiausias „Baltik vairo“ gaminamas e-dviratis kainuoja apie 1 tūkst. eurų, o brangesnių modelių kaina siekia 5 tūkstančius eurų ir daugiau. Tačiau ir gamintojai, ir pardavėjai tvirtina, kad susidomėjimais e-dviračiais tik auga.

Nepaisant aukštesnės kainos vakarų europiečiai netaršiomis transporto priemonėmis naudojasi vis aktyviau. Jau dabar Nyderlanduose beveik kas trečias, o Vokietijoje kas penktas perkamas dviratis yra elektriniai.

Baltik Vairas elektriniai dviračiai
Baltik Vairas elektriniai dviračiai
© Bendrovės archyvas

Vakarų Europoje kompensuoja e-dviračių įsigijimą

Daugelio Europos šalių vyriausybės taršius automobilius stumia tolyn iš miestų centrų ir skatina ekologiškesnių transporto priemonių naudojimą, kuria skverus, įrengia žaliąsias erdves ir takus. Vis daugiau ES šalių įgyvendina programas, padedančias dviratininkams kompensuoti indėlį į oro taršos mažinimą – juk kiekvienam vairuotojui persėdus ant dviračio, oro būklė gerėja proporcingai.

Kaip pastebi LDVA vadovas, Vakarų Europoje aktyviai įgyvendinamos valstybinės skatinimo programos, kurios e-dviračių pirkėjams kompensuoja iki 50 proc. įsigijimo kainos.

R. Paulikaičio nuomone, miestuose veikiančios ir nedideles siuntas ar maistą pristatančios įmonės turėtų naudotis tik elektriniais dviračiais. Taip verslas prisidėtų prie oro kokybės gerinimo, mažėtų kelių apkrovimas ir transporto spūsčių, atsilaisvintų parkavimo vietos. „Tokiose šalyse, kaip Švedija, Olandija, Prancūzija ir Didžioji Britanija, kroviniams gabenti vis aktyviau naudojami specialūs elektriniai dviračiai, kurių įsigijimas kompensuojamas valstybiniu lygiu“, – pasakoja R. Paulikaitis.

Net keliose ES šalyse jau ilgą laiką veikia programa „Į darbą – dviračiu“ (Bike-to-work), kuri skatina įmones nupirkti darbuotojams e-dviračius ir per 1-2 metus atgauti iki pusės jų kainos. „Tokiu būdu pavyksta iš karto nušauti kelis zuikius: prisidėti prie oro kokybės gerinimo ir spūsčių mažinimo, taip pat paskatinti darbuotojus daugiau judėti“, – aiškina Rytis Paulikaitis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
5.0000

Buvęs vienintelis Austrijos imperijos uostas – į jį kelias kvepia kava (9)

Prie Adrijos jūros prigludęs Italijos miestas kadaise buvo vienintelis Austrijos imperijos...

Kelias Vilnius-Kaunas pradėtas pertvarkyti į automagistralę (15)

Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio...

„Boeing 737 Max“ krizė: FAA patvirtino nesaugius sistemų dizaino (6)

JAV aviacijos reguliuotojai penktadienį patyrė smūgį dėl patvirtintų dizaino pakeitimų „...

„Renault“ iš pareigų nušalina generalinį direktorių

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pranešė, kad iš pareigų bus nušalintas...

„GetJet Airlines“ – pirmoji Lietuvos avialinijų bendrovė, pradėjusi vykdyti transatlantinius skrydžius (6)

„ GetJet Airlines “ tapo pirmosiomis Lietuvos avialinijomis, kurios pradėjo vykdyti...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (44)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (11)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (33)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (8)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa (2)

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (175)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (150)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (28)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...