Sykiu ieškoma būdų, kaip lopyti sostinės biudžeto skyles. A. Zuokas dideles viltis deda į viešojo transporto pertvarką. Meras ramina, esą vilniečiai dėl maršrutų karpymo patirs tik laikinus nepatogumus, transporto spartą pagreitins naujos autobusų juostos, o miestas tokiu būdu sutaupys apie 10 mln. Lt.

Gatvių valymo kaštai – jau 5,2 mln. Lt

Pastarosiomis savaitėmis į sostinę sugrįžęs sniegas tuština miesto piniginę. Anot A. Zuoko, gatvių valymo kaštai šį žiemos sezoną jau perkopė 5 mln. Lt.

Artūras Zuokas
„Skaičiuojame kiekvieną centą ir žiūrime, kokios galimybės teikti kokybiškas paslaugas Vilniaus miesto gyventojams, įvertinant tai, kad vienam vilniečiui vidutiniškai tenka mažiausiai biudžeto lėšų, lyginant su kitais Lietuvos miestais. Be abejo, žiemos laikotarpiu didžiausias galvos skausmas – kaip valyti ir sutvarkyti miestą. Vieną kartą nuo sniego išvalyti pagrindines miesto gatves mums kainuoja beveik 100 tūkst. Lt. O sutvarkyti šaligatvius gyvenamuosiuose rajonuose ir aplinkui – dar apie 90 tūkst. Lt. Galiu pasakyti, kad vien tiktai šį žiemos sezoną, nuo lapkričio iki sausio 1 d., gatvių tvarkymui išleista 5,2 mln. Lt“, - DELFI teigė sostinės meras.

Anot jo, gruodį gatvių valymo kaštai beveik trigubai viršijo lapkritį patirtas sąnaudas. „Gruodį mums gatvių valymas ir šaligatvių tvarkymas kainavo 3,5 mln. Lt. Kai lapkritį kainavo 1,2 mln. Lt“, - skaičiavo A. Zuokas.

Teks papildomai skolintis

Mero teigimu, gatvių tvarkymui pasiruošta tinkamai – pakaks ir technikos, ir darbuotojų, ir smėlio-druskos mišinio. Pritrūkti gali tik pinigų. „Mes gatvių tvarkymui per metus skyrėme 33 mln. Lt. Papildomai dar tenka metų eigoje skolintis. Kasmet apie 10-15 mln. Lt padidiname Vilniaus miesto savivaldybės įsiskolinimą, nes biudžete neužtenka pinigų. Bendras poreikis, kad mieste garantuotume normalų gatvių ir šaligatvių valymą, ypač nuošalesnėse vietose, yra apie 90 mln. Lt. Taigi mes šiandien galime patenkinti šiek tiek daugiau negu trečdalį viso poreikio“, - tęsė A. Zuokas.

Pašnekovas pabrėžė, jog nėra jokios rizikos, kad gatvių valymas dėl pinigų trūkumo galėtų sutrikti. „Tikrai ne. Manau, ir vilniečiai galėtų pasakyti, kad šiais metais miestas valomas tikrai neblogai. Nes daugiau dirba technikos. Anksčiau būdavo daugiau rankų darbo, o dabar esame pasiekę, kad gatvių tvarkytojai įsigijo techniką“, - sakė A. Zuokas.

Vilniaus viešasis transportas: naujos autobusų juostos ir „laikini nepatogumai“

Dar vienas galvos skausmas – viešasis transportas. Anot A. Zuoko, ieškoma bendros kalbos su bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) profsąjungomis ir planuojama papildomai sutaupyti nuo liepos įgyvendinant viešojo transporto pertvarką.

„Šiuo metu vyksta derybos su profsąjungomis. Norime pakeisti dar 2007 m. pasirašytą profsąjungų sutartį, kad būtų atsižvelgiama į įmonės finansinius rezultatus. Taip pat svarbu pažymėti, kad VVT yra patvirtinęs taupymo planą. 10 mln. Lt šiemet jie turės sutaupyti. O nuo liepos 1 d. bus didžiulė reorganizacija, (...) kas leistų mums sutaupyti papildomai dar 10 mln. Lt. Realiai nemažinant, o atvirkščiai – padidinant visuomeninio transporto kokybę“, - dėstė politikas.

Pasak jo, viešojo transporto maršrutų apkarpymas ir naujų greitųjų autobusų įvedimas vilniečiams sukels tik laikinų nepatogumų. „Suprantama, kad gyventojams pradžioje bus sunku priprasti prie tos sistemos. Bet, deja, turint tokį finansavimą, realiai tokio visuomeninio transporto tinklo mes nepajėgūs išlaikyti. Tada grėstų arba įmonės bankrotas, arba didesnės problemos“, - neslėpė meras.

A. Zuoko teigimu, vienas iš būdų, kuriais numatoma užtikrinti, kad greitieji autobusai bus iš tiesų greiti, yra papildomų viešojo transporto juostų atsiradimas sostinės gatvėse. „Bus daugiau įdiegta atskirųjų visuomeninio transporto juostų, kad autobusai nestovėtų kamščiuose ir bendrame sraute. Be to, šiais metais planuojame atnaujinti autobusų parką. Vasario pabaigoje arba kovo pradžioje turėtų atvažiuoti 19 naujų dujinių autobusų „Man“. O iki metų pabaigos turėtume turėti dar 40 naujų transporto priemonių“, - vardijo pašnekovas.

Vilniui krizė nesibaigė

2011 m. pabaigoje A. Zuokas skaičiavo, kad sostinės skola per 2012 m. gali pasiekti milijardą litų. Ši pranašystė jau netoli išsipildymo. Mero teigimu, milijardinės skolos akivaizdoje tvirtinant šių metų biudžetą numatoma taikyti griežtas taupymo priemones.

„Ji (skola – DELFI) yra arti tos sumos. Aišku, tvirtinant šių metų biudžetą, visi mūsų asignavimų valdytojai turi išlaidas sumažinti 10 proc., palyginti su tuo, kas buvo prieš metus. Ir aišku, reikės efektyviau naudoti tą turtą, kurį turime. Neišvengiamai turime mažinti miesto išlaidas, kurioms finansuoti pinigų ir taip neužtenka“, - sakė A. Zuokas.

Pasak jo, būdų lopyti Vilniaus biudžetą ketinama ieškoti ir Vyriausybėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (203)