aA
Iš Kauno ir Palangos keleivius skraidinanti privati oro bendrovė "Aviakompanija Lietuva" papuolė į duobę ir nesugeba grąžinti skolų.
Lėktuvas
© Reuters/Scanpix
Susisiekimo ministerija ir jai pavaldžios įmonės ketvirtadienį tarsis, kaip elgtis su skolininke "Aviakompanija Lietuva", rašo dienraštis "Verslo žinios".

Nepajėgdama grąžinti senų ir auginanti naujas skolas bendrovė gali bankrutuoti, tačiau toks finalas nenaudingas nei "Aviakompanijai Lietuva, nei jos kreditoriams, nes bendrovė nuosavo turto neturi, o vienintelis lėktuvas įkeistas Turto bankui.

Buvusi antrinė "Lietuvos avialinijų" bendrovė privatizuota 2004-ųjų gegužę - už 100 proc. įmonės akcijų Kauno transporto bendrovė "Arijus" sumokėjo 2,05 mln. litų. Nepavykus įsigyti "Lietuvos avialinijų", "Arijus" pardavė įmonę "Aviakompanijos Lietuva" vadovui Nagliui Vyšniauskui.

"Verslo žinių" duomenimis, įmonė privatizuota su maždaug 20 mln. litų skolų, o šiuo metu jos siekia apie 23 mln. litų.

Skelbiama, kad trys valstybinės įmonės - "Palangos oro uostas", "Oro navigacija" ir "Kauno aerouostas" - pateikė ieškinius teismui, kad šis išieškotų iš "Aviakompanijos Lietuva" skolas.

"Oro navigacijos" generalinis direktorius Algimantas Raščius teigė, kad į teismą kreiptasi dėl 6 mln. litų skolos išieškojimo. Palangos oro uostui bendrovė skolinga per 600 tūkst. litų.

"Bendrovė prasiskolino, kai dar buvo valstybinė įmonė. Tada tempėm viena kitą, bet dabar, kai aviakompanija tapo privati, privatų verslą finansuoti valstybės sąskaita neišeina",- sakė Kauno aerouosto vadovas Kęstutis Cucėnas.

Pasak jo, aviakompanijos skrydžiai Kauno oro uostui atneša per 1 mln. litų pajamų per metus, todėl yra suinteresuotumas jas išsaugoti. Pasak A. Raščiaus, sumažėjus skrydžių skaičiui tektų didinti tarifus kitoms bendrovėms. Kitąmet "Oro navigacija" planuoja sumažinti paslaugų tarifus 10 proc., bet "Aviakompanijos Lietuva" likimas planus gali pakoreguoti.

Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla pripažįsta, kad "Aviakompanijos Lietuva" finansinė padėtis grėsmingesnė nei bet kuriais ankstesniais metais, nors "skolos padidėjo neradikaliai".

Anot jo, draudimo kompanijos toliau draudžia, degalai tiekiami, skrydžiai tebevyksta. Todėl K. Auryla spėja, kad kreditorių reakcija susijusi su "Aviakompanijos Lietuva" akcininkų pasikeitimu.

"Aviakompanijos Lietuva" apyvarta per praėjusius metus augo 33 proc. iki 38,6 mln. litų. Keleivių skaičius per praėjusius metus ūgtelėjo 24 proc. nuo 44 tūkst. iki 54,5 tūkstančių.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Susikirto dėl metro statybų: ar Vilniuje jį apskritai įmanoma įrengti (96)

Neseniai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo uždegė žalią šviesą...

Paskelbtas „Rail Baltica“ ruožo Rokai-Palemonas rangovo konkursas (1)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė europinės vėžės...

„Kautra“ atviruką 50 metų jai atidavusiam darbuotojui nupiešė ant autobuso (12)

Antradienio rytą „Kautros“ darbuotojai išradingai pasveikino buvusį autobuso vairuotoją,...

Vėl keis Gedimino prospekto trinkeles – dviratininkų takai taps šviesesni kainuos per 0,6 mln. eurų (111)

Vilniaus miesto savivaldybė kitąmet planuoja atnaujinti dviračių takus visame Gedimino prospekte.

„Lietuvos geležinkeliai“ studentams pradeda siūlyti apmokamas stažuotes (3)

„Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė nuo šių metų lapkričio pradėjo apmokamų...

Top naujienos

Vyriausybė galutinai apsisprendė, kaip kovos su kainomis: „vaučeriais“ naudosis ne visi (28)

Vyriausybės pasitarime pristatytos paruoštos ministerijų priemonės, kaip kovoti su augančiomis...

Pravieniškių mafija“: išskirtinė slaptu informatoriumi paversto kalinio išpažintis (59)

Daugybę metų Pravieniškių pataisos namuose siautėję aukščiausioms kalinių kastoms...

Įsileidus Kremlių – tragedija: neįsivaizdavome, kad žmonės bus žudomi vidury baltos dienos (279)

Lygiai prieš penkerius metus prasidėjo Ukrainos Orumo revoliucija – Maidanas . „Tai buvo...

Ruoškitės – prekybos centrai paskelbė išpardavimų savaitgalį: stilistė patarė, ką pirkti ir į ką nė nežiūrėti (4)

Juodasis penktadienis – ta diena metuose, kai visi šiek tiek išsikrausto iš proto. Arba ne. Bet...

Susikirto dėl metro statybų: ar Vilniuje jį apskritai įmanoma įrengti (96)

Neseniai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo uždegė žalią šviesą...

„Sports Illustrated“: sužvėrėjęs Sabonis neįsivaizduoja žaidimo „puse kojos“ ar 50 proc. (44)

Vienu iš Indianos „Pacers“ komandos lyderių tapęs 22 metų Domantas Sabonis šį sezoną...

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengusį amerikietį ištiko baisus likimas (62)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Nuomos verslas vis dar skendi šešėlyje: kas laukia tų, kurie nemoka mokesčių (7)

Nuomojančių būstą oficialiai pamažu daugėja – per penketą metų šalyje legalių nuomotojų...

Unikauskas ir Gylys: dėl sinusito galite pasikeisti neatpažįstamai (2)

„Ką daryti, jei net praėjus septynioms dienoms sloga nesibaigia?“ – LRT TELEVIZIJOS laidoje...