Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) skyriaus „Eismo dalyvių pareigos įvykus eismo įvykiui“ pakeitimams, nuo balandžio 9 d. į neįskaitinę avariją patekę vairuotojai policijos pareigūnams apie įvykį pranešti nebeprivalo. Nustatyti avarijos kaltininkus ir primityviai įforminti įvykį dėl draudžiamųjų išmokų gali bet kurie geranoriškai susitarę vairuotojai, norintys sutaupyti laiko ir išvengti administracinių baudų.
Avarija prie Žaliųjų ežerų
© DELFI skaitytojo nuotr.
Dalis naštos numesta ir nuo policininkų pečių, tačiau pareigūnai vairuotojus įspėja būti budrius ir eismo įvykio vietoje nedaryti klaidų, vėliau galinčių brangiai kainuoti.

Iki KET skyriaus pakeitimų į „metalinę“ avariją pakliuvę gyventojai avarijos schemą nubraižyti ir iš nelaimės vietos pasitraukti galėjo, tačiau vis tiek apie įvykį privalėjo pranešti policijai. Nuo šiol vairuotojams tereikia užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir kreiptis tiesiai į transporto priemonių draudėjus.

„Sekundės“ kalbintas Panevėžio miesto vyriausiojo policijos komisariato Viešosios policijos Eismo priežiūros skyriaus viršininkas Virginijus Mačėnas pirmiausia visiems vairuotojams patarė susipažinti su KET nurodytomis naujovėmis. Pareigūnas neabejoja, kad nauja tvarka gyventojams turėtų patikti, jeigu ilgainiui problemų nekels draudimo kompanijos.

„Vairuotojai turi gerai susipažinti su nurodytomis sąlygomis. Pirma iš jų – pareigūnų galima nekviesti, kai susidūrė du automobiliai, o ne trys ir daugiau, ar kai vienas vairuotojas nulėkė nuo kelio. Antra – neturi būti nukentėjusiųjų. Tuo reikia visiškai įsitikinti. Būna, jog po susidūrimo atrodo, kad niekas nesusižalojo, tik galvoje iškilo koks guzelis. Tačiau praėjus šokui gali paaiškėti, kad nukentėjusysis patyrė smegenų sutrenkimą ar net lūžių yra. Trečia – eismo įvykis turi būti visiškai aiškus, o kaltininkas turi savo kaltę pripažinti besąlygiškai“, – informavo V.Mačėnas.

Patys įvertina

Anot Eismo priežiūros skyriaus viršininko, po nurodytas sąlygas atitinkančios avarijos geranoriškai sutarę vairuotojai turi užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Neturinti specialių blankų, informaciją galima surašyti ant dviejų paprastų lapų. Dviem egzemplioriais užpildytame dokumente turi būti asmens, automobilio, draudimo poliso duomenys ir elementarus situacijos aprašymas. Svarbiausia – kaltininkas turi parašyti, jog kaltę pripažįsta, o nukentėjusysis tą faktą patvirtinti. Užpildyta eismo įvykio deklaracija patvirtinama parašais.

„Pabrėžiu, kad deklaraciją reikia užpildyti nepasitraukus iš avarijos vietos, kitaip kaltininkas gali ir „nusimuilinti“ – tokių situacijų būna. Be to, reikia įsitikinti, kad abiejų vairuotojų dokumentai yra tvarkingi, nepadirbti, draudimo polisas galioja. Ir matuoti, kad braižyti avarijos schemos tikrai nereikia: užtenka užrašyti, pavyzdžiui ,‚sukau iš šalutinio kelio į pagrindinį ir nepraleidau, kaltas prisipažįstu“. Su tokiais dokumentais per tris dienas reikia kreiptis į draudimo kompaniją“, – teigė V.Mačėnas.

Pareigūno nuomone, savarankiškai avariją įforminę vairuotojai laimi, nes nereikia laukti pareigūnų ir sutaupomas laikas, kaltininkas išvengia administracinių baudų ir greičiau sulaukiama draudžiamosios išmokos. Tačiau gali kilti ir nesklandumų: vairuotojai turi patys įvertinti, ar avarijos dalyviai nėra neblaivūs.

„Jeigu tik kyla įtarimas, kad vairuotojas apsvaigęs, reikia kviesti policiją. O tam, kuris situacija norėtų pasinaudoti ir prašyti kažkokio kyšio, gali grėsti rimta byla“, – pabrėžė pašnekovas. Eismo priežiūros skyriaus viršininko teigimu, tokia praktika kai kuriose Europos šalyse taikoma seniai ir ji pasitvirtina, todėl naujovės turėtų prigyti ir Lietuvoje.

„Manau, žmonių noras patiems įforminti įvykį nepradings, jeigu draudimo kompanijos neišsidirbinės. Estijoje tokia tvarka galioja jau septynerius metus: iš pradžių visi buvo patenkinti, kol draudėjai nepradėjo išsisukinėti ir vilkinti atsiskaitymus“, – sakė V.Mačėnas.

Pranešimų sumažėjo

Eismo priežiūros skyriaus viršininkas patvirtino, jog apie įsigaliojusius pažeidimus žino ne visi panevėžiečiai, tačiau į įvykio vietą iškviesti pareigūnai protokolų pildyti neskuba.

„Atvažiuojame, pamatome, kokia situacija, pakonsultuojame ir protokolų neberašome. Iki pakeitimų vidutiniškai per parą tekdavo vykti į dešimtį avarijų, o dabar – per pusę mažiau. Net patys nesitikėjome, kad penkiasdešimčia procentų iškvietimų sumažės. O tą atliekamą laiką dabar galima skirti kitai veiklai“, – teigė V.Mačėnas

„Lietuvos draudimo“ ekspertai prognozuoja, kad supaprastinus avarijų registravimo tvarką pranešimų apie patirtas žalas turėtų padaugėti 10 procentų. Pasak „Lietuvos draudimo“ Privačios rizikos skyriaus vadovo Vaidoto Krenciaus, įvykių, kuriuos reguliuos draudikai, skaičius padidės.

„Nors tai ir pareikalaus papildomų mūsų darbo išteklių, tačiau nauda bus akivaizdi. Spūsčių miestuose turėtų sumažėti, nes vairuotojams nereikės laukti policijos dėl smulkaus įbrėžimo. Taip pat nebereikės laukti policijos pažymų, bus galima iš karto kreiptis į draudimo bendroves, kuriuos nuostolius galbūt spės atlyginti net ir tą pačią dieną“, - sakė ekspertas.

V.Krenciaus teigimu, nauja tvarka bus patogi ir tuo, kad per eismo įvykį patyrę nedidelę žalą vairuotojai galės susitarti tarpusavyje ir išsaugoti gero vairuotojo statusą – jiems nebrangs draudimas, nes kiekvienas, kad ir smulkus, eismo įvykis yra draudimo kompanijų registruojamas į duomenų bazę ir lemia draudimo kainą.

Nesklandumų pasitaiko

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ atstovė spaudai Ernesta Dapkienė „Sekundę“ informavo, kad dėl eismo įvykių, kai užpildomos eismo įvykio deklaracijos, darbo išties padaugėjo. Tačiau kol kas nesklandumų sunku išvengti.

„Dažniausia eismo įvykio dalyvių daroma klaida – abu dalyviai pasirašo laukelyje „ Patvirtinu, jog esu atsakingas (-a) už padarytą žalą.“ Tokiu atveju turime susisiekti su abiem eismo įvykio dalyviais ir išsiaiškinti, kuris iš jų iš tikrųjų pripažįsta kaltę. Tuomet reikalingas papildomas dokumentas, kuriame kaltininkas patvirtina esąs kaltas“, – teigė atstovė ryšiams su visuomene.

Anot pašnekovės, svarbiausia, kad prieš pildydami deklaracijas eismo įvykio dalyviai įdėmiai perskaitytų patarimus ir nepamirštų, jog apie įvykį draudiką reikia informuoti per tris paras po įvykio.

„Nežinome, kaip kiti draudikai, bet mūsų klientai išties greičiau reguliuos žalas. Manau, vairuotojai neįskaitinius įvykius gali drąsiai įforminti – jei bus kreipiamasi į draudimo įmonę, nuostoliai bus atlyginti“, – tikino E.Dapkienė.

Pašnekovė pabrėžė, kad reikėtų nepamiršti, jog kiekvienas užregistruotas įvykis draudimo sistemoje blogina drausmingo vairavimo istoriją. Esą todėl kartais nedidelę žalą kartais ekonomiškiau atlyginti nukentėjusiajam eismo įvykio vietoje, negu pildyti deklaracijas ir gauti nedideles draudimo išmokas bei mokėti didesnes įmokas ateityje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

„Kelių priežiūrai“ suaktyvėjus, privatus verslas mato nelygybę (8)

Kelių tiesimo konkursus vieną po kito laimi naujai sukurta valstybės įmonė „Kelių...

Vilniaus viešasis transportas bus nudažytas raudonai ir geltonai (37)

Vilniaus miesto savivaldybės viešasis transportas per pusketvirtų metų bus nudažytas raudonai ir...

Gatvės remonto darbai sustos neprasidėję - kalta žiema (13)

Rekonstruojant Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės...

„Ryanair“ pilotai Jungtinėje Karalystėje sutinka su 20 proc. algų didinimu (4)

Jungtinėje Karalystėje (JK) dirbantys „ Ryanair “ pilotai sutiko su jiems pasiūlytu 20 proc....

Top naujienos

Daugėja ženklų, kad Lietuvoje gyvenimas blogėja (123)

Beveik trečdalis šalies gyventojų teigia 2017-aisiais gyvenę prasčiau nei ankstesniais metais....

Spustels šįmet dar neregėtas šaltis (57)

Kitos savaitės pradžioje Lietuvoje prognozuojamas iki šiol rekordinis šią žiemą šaltis.

Po žinios apie diagnozę – savižudybė: Majauskas imasi temos, apie kurią vyrai tyli (124)

Net 20 proc. Vilniuje nusižudžiusių vyrų sirgo prostatos vėžiu arba turėjo prostatos...

Širdį verianti šeimos drama: po tragiškos avarijos mokslų daktaras seka aktoriaus Dimšos pėdomis (167)

Vietoj atsiprašymo – įnirtinga gynyba. Tokia, kokią buvo pasirinkęs avarijoje dviratininką...

Statkevičiaus kurti tautiniai kostiumai jau pakeliui į vaikų darželius papildyta Karbauskio komentaru (117)

Kalvarijas pasiekė pirmieji Juozo Statkevičiaus kurtų 40 tautinių drabužių komplektų....

Prancūzijos „juodoji našlė“ siunčiama už grotų: kaltintojai vadina „iškrypusia savimyla“

„Rivjeros juodąja našle“ praminta prancūzė už keturių turtingų pagyvenusių vyrų...

Minkštutėlis ir švelnus šokoladinis plokštainis: lyg didelė garsiojo deserto kopija video receptas

Akys jūsų neapgauna – šis desertas tikrai primena populiarųjį „Kinder Milk Slice“ . Ir...

Viešumoje pasirodžiusi Meghan Markle sulaužė 4 griežtas karališko etiketo taisykles (10)

Į karališką šeimą įsiliejusi Meghan Markle , panašu, neketina paisyti šimtus metų...

Linas Kojala. Donaldui Trumpui – vieneri: 5 dalykai, kuriuos sužinojome (56)

Lygiai prieš metus, sausio 20-ąją, Donaldas Trumpas tapo Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentu.

Kreiptasi į teismą dėl priverstinio gydymo vyrui su apirusiu veidu (6)

Penktadienį Plungės rajono savivaldybės administracija kreipėsi teismą dėl priverstinio gydymo...