aA
Dviejų vaikinų žūtis vakar naktį žiedinėje Baltijos ir Taikos prospektų sankryžoje sujaudino klaipėdiečius ir privertė dar kartą diskutuoti apie „gaudyklę“. Šioje žiedinėje sankryžoje per pusmetį žuvo trys žmonės.
Stop ženklas, pavojus, stop
© DELFI
Eismo reguliavimo specialistai teigia, kad problemą gali išspręsti tik Baltijos prospekto, o tuo pačiu šios sankryžos, rekonstrukcija.

Nesuvaldė motociklo

Naktį iš antradienio į trečiadienį apie pirmą valandą Taikos prospekto trečiąja juosta iš pietinės miesto dalies centro link du jauni vyrai važiavo motociklu „Yamaha“.

Panašu, kad greičio būta nemažo, nes, likus keliems metrams iki žiedinės sankryžos, užkliuvęs už skiriamosios juostos bortelio, motociklininkas nesuvaldė „Yamahos“. Motociklas nepasuko važiuoti žiedu, trenkėsi į žiedo atitvarą, numušė apvažiavimą žymintį kelio ženklą ir nuskrido žemyn.

26 metų Andrejus Andrejevas nuo smūgio į betoninį atitvarą nukrito ir į asfaltą trenkėsi galva. Jis mirė avarijos vietoje.

Jo bendraamžis Sergejus Žigajevas išsilaikė ant motociklo. Kai motociklas pasiekė žemę, jaunas vyras vertėsi ir stipriai susižalojo. Jį ištiko koma. Tačiau rytą nuo sužalojimų ligoninėje S.Žigajevas mirė.

Tirs priežastis

Kol kas neaišku, kuris vyras vairavo motociklą, kokiu greičiu važiuota, kodėl transporto priemonė kliudė bortelį, ar vairuotojas buvo blaivus.

Į visus šiuos klausimus atsakymų ieškos nelaimę tiriantys pareigūnai.

Apžiūrėję įvykio vietą policininkai neaptiko stabdymo žymių. Jie spėja, kad greitis buvo didelis.

Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas įsitikinęs, kad jauni vyrai žuvo ne dėl „gaudykle“ vadinamos žiedinės sankryžos ypatumo.

Pareigūnas spėliojo, kodėl vairuotojas nesuvaldė motociklo: ar jis buvo neblaivus, ar važiavo pernelyg greitai.

Pavyzdingiems - ne kliūtis

Taikos ir Baltijos prospektų žiedas, G.Ramanausko manymu, nėra pavojingas tvarkingiems vairuotojams.

„Čia žmonės žūsta tik dėl savo kaltės. Nedrausmingi vairuotojai nesklandžiai įvažiuoja į kiekvieną žiedą. Tai akivaizdžiai byloja išvažinėti žolynai ir gėlynai bei nudaužyti bordiūrai. Skirtumas tik tas, kad „gaudyklė“ - duobė, į kurią nugarma transporto priemonės“, - kalbėjo G.Ramanauskas.

Eismo priežiūros skyriaus viršininkas Saulius Švėgžda teigė, kad eismo reguliavimo mieste požiūriu žiedinė sankryža Taikos ir Baltijos prospektų nesiskiria nuo kitų.

Tačiau, pasak S.Švėgždos, gyvenimas parodė, kad duobė žiede yra nevykęs sprendimas.

Eismo priežiūros skyriaus pareigūnų teigimu, į gaudyklę apsižioplinę arba girti vairuotojai nugarma kiekvieną mėnesį. Tačiau tokių tragiškų nelaimių nepasitaikė.

Prieš pusmetį šioje vietoje žuvo žmogus. Pernai gruodžio vidury-je Rietavo savivaldybės, Tverų kaimo gyventoją „BMW“ vežė draugas.

Vairuotojas buvo neblaivus ir nepastebėjo žiedinės sankryžos. Automobilis pramušė apsauginę kelio tvorelę ir nukrito ant po sankryža esančio pėsčiųjų tako.

25 metų Ramūnas Bladyka tą pačią dieną mirė nuo patirtų sužalojimų.

„Gaudyklė“ atgyveno

Bendrovės „Kelprojektas“ Klaipėdos skyriaus viršininkas architektas Edmundas Kolakauskas priminė, kad „gaudyklė“ projektuota dar sovietiniais laikais, kai mieste buvo daug mažiau transporto ir vairavimo kultūra buvo visai kitokia.

Žiedas įrengtas taip, kad užsižiopsojęs vairuotojas susidurtų tik su gyvatvore ir sąlygiškai saugiai nuriedėtų šlaitu.

Virš požeminių perėjimų įrengti betono atitvarai. Važiuojant gatvėmis tiesiai, į juos atsitrenkti neįmanoma.

Projektuotojai tikėjosi, kad įvažiavę į žiedo duobę automobiliai bei žmonės nenukentės.

„Galbūt dabar sunku suprasti, kodėl ta sankryža taip suprojektuota. Tačiau tai pasidaro aišku, kai prisimename, kad tada labiausiai galvota apie pėsčiuosius. Kaip kitaip, jei ne požeminiais perėjimais patogiausia pereiti keturias keturių eismo juostų gatves? Dabar visiškai kitokia eismo situacija. Labai daug transporto“, - kalbėjo architektas.

Žiedų neliks

„Jeigu užpiltume duobę ir įrengtume šviesoforu reguliuojamą sankryžą, tektų spręsti pėsčiųjų problemą. Vienas būdų - įrengti tunelį. Tačiau toks sprendimas gimdo naujas problemas. Tektų galvoti, kaip apšviesti tokį požeminį praėjimą, kaip užtikrinti jo švarą ir saugumą. Pagaliau tai būtų tik laikinas sprendimas“, - svarstė E.Kolakauskas.

Ir policininkai, ir architektai įsitikinę, kad saugiausia visiems eismo dalyviams būtų šio žiedo vietoje įrengti dviejų pakopų sankryžą, kitaip tariant viaduką.

Planuojama, kad po poros metų pradės veikti Keleivių ir krovinių terminalas. Jau patvirtintas jo detalusis planas.

Miesto valdžia ketina palaiminti terminalo veiklą tik su sąlyga, kad bus rekonstruotas Baltijos prospektas. Tai reiškia, kad iki to laiko turėtų būti rekonstruoti abu Baltijos prospekte esantys transporto žiedai.

Manoma, kad šių žiedinių sankryžų po kelerių metų neliks.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvos oro uostuose toliau daugėja skrydžių: daugiau maršrutų atostogų kryptimis

Pirmoji birželio pusė Lietuvos oro uostuose demonstruoja aktyvų keleivinės aviacijos atsigavimą....

„LTG Cargo“ gegužę pervežė beveik 4,3 mln. tonų krovinių – 2 proc. daugiau nei pernai (1)

Krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ gegužę pervežė beveik 4,3 mln. tonų...

Prieš vasarišką savaitgalį - automobilių antplūdis: išvažiavimus iš Vilniaus sukaustė spūstys (30)

Prieš vasarišką savaitgalį ties išvažiavimais iš Vilniaus susidarė spūstys. Tam įtakos...

Moteris teigia pastebėjusi pavežėjų gudrybes: kelionė pabrangsta dvigubai (45)

Į portalą „ Kas vyksta Kaune “ kreipėsi dėl „Bolt“ vairuotojų elgesio pasipiktinusi...

Pavežėjams brangstant pasigedo naktinių autobusų: naktį namo norintiems grįžti vilniečiams turi atsakymą (49)

Laisvėjant karantinui, ypač savaitgalių vakarais, vilniečiai susiduria su problema, kaip grįžti...

Top naujienos

Linksmybės Vilniaus daugiabutyje baigėsi didžiausiu siaubu: kaimynai papasakojo daugiau detalių (193)

Druskio g. Karoliniškėse daugiabutis tiek policijos savo kieme, ko gero, dar nebuvo matęs. Net...

Nuo trečiadienio įsivyraus sausi orai

Šiandien per šalį slinks mažai aktyvus šaltasis atmosferos frontas. Rytą storesni jo debesys...

Žmogžudystė Plungėje: žiauriai nužudyta moteris (21)

Pirmadienio vakarą, apie 19.40 val., Plungėje, Aušros g., rastas nužudytos 59 metų moters...

Daug perdavimų – nė vieno įvarčio: Ispanijos rinktinė namie neįveikė švedų (93)

Europos futbolo čempionate užfiksuotos pirmosios nulinės lygiosios. Akivaizdžia rungtynių...

Penkiolikos vaikų mama Eglė – apie meilę, iššūkius ir buitį: kibiras bulvių pietums ir šeši skalbimai per dieną (68)

Delfi „Metų moterys 2021 ” rinkimuose nominuota Eglė Vaitkevičienė – išties išskirtinė...

BYPOL: Ramaną Pratasevičių sumušė pats Lukašenka (329)

Prieš autoritarinio prezidento Aliaksandro Lukašenkos režimą nusistačiusių buvusių jėgos...

Didžiuosius vežėjus atstovaujantis Drižas: prastos darbo sąlygos – tai tik pavieniai atvejai, bet ne viso sektoriaus problema (30)

Krovinių pervežimo ir logistikos verslas Lietuvoje sukuria 8 proc. Bendrojo vidaus produkto –...

Čia gimiau, čia ir numirsiu: trisdešimtmetė ūkininkė Rasa griauna stereotipus apie Lietuvos kaimą (7)

Trisdešimtmetė Rasa Rasimaitė juokiasi, kad tame pačiame kaime ir gimė, ir mirs. Nors kitas...

Nutarė vaikus žindyti iki mokyklinio amžiaus: ar tai naudinga? (59)

Ar naudinga maitinti vaikus krūtimi iki mokyklos? Moteris, maitinanti krūtimi savo 5 m. dukterį ir...