aA
“Audi” įkūrėjas Augustas Horchas pirmąjį savo dviejų cilindrų automobilį pagamino 1899 m. ir jį, logiškai žiūrint, pavadino “Horch”. Po dešimties metų, dėl nesutarimų su kolegomis, jis paliko bendrovę ir pastatė naują gamyklą.
Dėl suprantamų priežasčių jis jau nebegalėjo naudoti “Horch” prekinio ženklo. “Horch” vokiškai reiškia “klausyti”, kurio lotyniškas vertimas yra “Audi”. Tad “Horch” savo naujiems automobiliams ir parinko vardą “Audi”.

1928 m. J.S. Rasmussenas, bendrovės DKW steigėjas, pradėjo vadovauti “Audi”. Kai nacionalsocialistų partija 1932 m. atėjo į valdžią, “Audi”, kartu su “Horch”, “Wanderer” ir DKW, buvo sujungti į “Auto Union” bendrovę, kurios keturių persipynusių žiedų ženklą “Audi” naudoja ir dabar.

Tuo metu Vokietijos technika buvo pakilime ir “Audi” pristatė pirmąjį savo priekiniais ratais varomą automobilį “Type 225”. Kitas “Auto Union” produktas buvo V16 sportinis vienvietis automobilis, skirtas konkuruoti su “Mercedes-Benz” lenktynių trasose.

II pasaulinio karo pabaigoje kai kurios “Auto Union” gamyklos liko Rytų Vokietijoje, o jose vėliau buvo gaminami archajiški “Trabant” automobiliai.

Tik 1965 m., sparčiai gerėjant Vakarų Vokietijos ekonominei padėčiai, “Audi” vėl sugrįžo. Naujasis “Audi” automobilis turėjo V4 variklį ir buvo varomas priekiniais ratais. Greitai buvo sukurta “Audi” modelių gama, kuria siekta nesikirsti su brangesniais “Volkswagen” modeliais. Tuo metu “Audi” turėjo pigių automobilių gamintojo įvaizdį Vokietijoje, kuris yra visiška priešingybė dabartiniam “Audi” įvaizdžiui.

1977 m. “Audi” specialistų komanda, kuriai vadovavo Walteris Treseris, sukūrė keturių varomų ratų sistema “Volkswagen Iltis” visureigiui. Tačiau iš tiesų, neoficialiai, sistema buvo kuriama “Audi 80” modeliui. Po trejų metų “Audi” pristatė automobilį keturiais varomais ratais su turbina. Šis automobilis dominavo pasaulio ralio varžybose ir išgarsino “Quattro” vardą.

Vėliau “Quattro” sistemą “Audi” pradėjo montuoti ir į masinės gamybos automobilius. Taip prasidėjo automobilių su visais varomais ratais era, nes ir kiti gamintojai netrukus pasekė “Audi” pavyzdžiu.

1980-aisiais “Audi” pradėjo galvanizuoti automobilių kėbulus ir teikti net 10 metų antikorozijos garantiją. 1996 m. žingsnis buvo žengtas dar toliau – naujame modelyje A8 vietoj plieno buvo panaudota aliuminio erdvinė konstrukcija. Tokiu būdu A8 tapo ne tik lengvesnis, labiau atsparus korozijai, tačiau ir santykinai galingesnis. Vis tik aliuminis masinėje kėbulų gamyboje neišplito, nes yra labai brangus, lyginant su plienu, todėl automatiškai kyla ir automobilio kaina. Nauja A8 versija pasirodė po šešerių metų.

1990-aisiais “Audi” užėmė labiau apibrėžtą vietą sparčiai plečiamoje “Volkswagen” automobilių imperijoje: “Audi” tapo prabangesniu automobiliu. Dalindamasis su kitomis “Volkswagen Group” markėmis – “Volkswagen”, “Skoda”, “Seat” – “Audi” pasiekė puikių rezultatų: sutaupė daug lėšų automobilių kūrimo ir gamybos procesuose, o nauji modeliai išties pavyko.

1995 m. populiarų “Audi 80” modelį pakeitė A4, kuris buvo giminingas “Volkswagen Passat”. Sekančiais metais pasirodė A4 universalo kėbulu – “Avant”. Naujos kartos A4 pasirodė 2001 m., o 2002 m. Paryžiaus parodoje debiutavo sportinės A4 versijos: S4 sedanas ir “S4 Avant” universalas.

1996 m. “Audi” pristatė nedidelį hečbeką A3, kuris gaminamas “Golf” platformos pagrindu. 2003 m. liepą visiškai naujas “Audi A3” pakeis 7 metų senumo dabartinį modelį. Naujasis A3 turi pretenzijų prestižinių hečbekų klasėje iš lyderio pozicijos išstumti “BMW 3 Compact”.

1997 m. taip pat vienas populiariausių modelių – “Audi 100” – susilaukė įpėdinio A6, kuris 1999 m. buvo gerokai atnaujintas.

1998 m. “Audi” pristatė didelio dėmesio susilaukusį kupė TT. Šis automobilis pasižymėjo ne tik puikia išvaizda, tačiau ir geromis techninėmis charakteristikomis, nors, nepaisant to, ir buvo atsidūręs nemalonaus skandalo centre.

A3, A4, A6 ir A8 modelių kūrimo ir gamybos kaštai santykinai buvo nedideli, tačiau gauta kokybė – gera. Dabar jau yra pasirodę arba netrukus pasirodys antros kartos automobiliai. Naujos kartos A3, A4, A6, A8 modelių didžiausias minusas, nežiūrint puikios išorės ir techninių savybių – aukšta kaina.

2000 m., sekdama paskui “Mercedes-Benz”, “Audi” su radikaliu modeliu A2 įžengė į mažų automobilių segmentą. A2, kaip ir A8, turi aliuminio kėbulą, todėl yra lengvas, labai ekonomiškas. Tačiau komercine prasme šis modelis nepasiteisino, nes yra konservatyvios išvaizdos ir gerokai per brangus.

Pakeitęs keletą savininkų “Audi” jau beveik keturis dešimtmečius puikiai jaučiasi “Volkswagen Group”. Pastaraisiais dešimtmečiais “Audi” sugebėjo tapti prestižine marke, simbolizuojančia vokišką kokybę ir patikimumą. Lietuvoje “Audi” automobilius importuoja bendrovė “Keturi žiedai”.

„Autoverslas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vyriausybė Smiltynės perkėlai skyrė 0,37 mln. eurų (2)

Keleivius ir automobilius per Kuršių marias keliančiai Smiltynės perkėlai pristigus lėšų...

Kelių direkcija: karantino metu galima sustabdyti metinių e. vinječių galiojimą

Kelių naudotojai, kurie karantino laikotarpiu nesinaudos mokamais Lietuvos keliais, gali šalies...

„Rail Baltica“ bus pritaikyta ir karinei technikai (9)

Tiesiant europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ numatoma pastatyti keturias karinės...

IATA: viruso krizė oro linijų pajamas šiemet sumažins 60 proc.

Oro linijų pajamos dėl koronaviruso pandemijos, keliančios grėsmę pramonės išlikimui, šiemet...

Dėl oro pagalvių „General Motors“ atšaukia 5,9 mln. automobilių

JAV automobilių saugos institucijos nurodė automobilių gamintojai „ General Motors “ (GM)...

Top naujienos

Covid-19 plitimas Lietuvoje – nebūtinai tik neatsakingumo pasekmė: mokslininkai neabejoja, kad reikšmingai pakito pats virusas (47)

Mokslininkai jau neabejoja, kad per savo gyvavimo laiką Covid-19 virusas ne kartą mutavo. Tiesa, ne...

Liko mėnuo iki „Brexit“: už siuntinius – papildomi mokesčiai, o norintiems dirbti – griežtesni reikalavimai (5)

Likus mėnesiui iki „Brexit“ jau aišku, kad daug lietuvių tą pajus tiesiogiai. Turėtų...

Lietuviams rekordiškai perkant būstus, analitikas įspėja: matomi pirmieji NT kainų burbulo ženklai

Jeigu rugsėjo mėnesį NT pardavimo sandorių kiekis NT ekspertus privertė aiktelėti, tai spalį...

Pasaulis gedi mirusios futbolo legendos Diego Maradonos (1)

Futbolo pasaulis reiškia pagarbą vienu geriausių visų laikų žaidėjų pasaulyje laikomam...

Keliaujantiems – „Covid“ pasai: kuriama speciali programėlė (2)

Pasaulinė oro linijų lobistų organizacija IATA kuria mobiliąją programėlę, kuri padės...

Garsių lietuvių Černobylio ligoninėje sukurtas įrašas sulaukė prieštaringų vertinimų: ar dabar metas apie tai juokauti? (2)

Žurnalisto, keliautojo Šarūno Jasiukevičiaus, dar žinomo kaip Praeities žvalgas, vos prieš...

Mustafa Akyol | D+ nariams

Islamas tikrai patiria krizę. Tačiau Macronas jos išspręsti nepadės

Kovodamas už laisvę nuo religijos ir tuo pačiu trypdamas religinę laisvę, E. Macronas, daugelio...

Medikė išvardijo didžiausius odos priešus: apie dalį jų nė nesusimąstome

Sveika, skaisti ir graži oda yra kiekvieno žmogaus siekiamybė. Įvairių ligų atsiradimui...

Arūnas Marcinkevičius | D+ nariams

Meteoritų krateriai Lietuvoje: tiksliai žinomi du, vienas jų – baisaus kosminio smūgio rezultatas

Jų, be abejo, mūsų šalyje yra, teigia kalbinamas geologas Jonas Satkūnas, savo pasakojimą...

Kad šventės nebūtų sugadintos – kaip neapsigauti renkantis šaldytą žuvį (1)

Žuvys – maistingas ir sveikatai palankus, vertingų maistinių medžiagų turintis produktas, ypač...

|Maža didelių žinių kaina