Didėjantis naudotų automobilių eksportas į Vidurio Azijos valstybes teigiamai atsiliepė „Lietuvos geležinkeliams“. Vagonais į Kazachstaną, Kirgizija ir Uzbekistaną yra gabenama daugiau kaip 70 proc. visų į šias valstybes vežamų automobilių.
© ELTA
Rusijoje vasaros pabaigoje įvestas naudotų automobilių importo mokestis nežymiai sumažino naudotų automobilių eksportą, tačiau pakeitė iš Lietuvos gabenamų automobilių eksporto kryptis.

Dabar daugiausia naudotų automobilių iš Lietuvos keliauja į Kazachstaną, Uzbekistaną ir Kirgiziją – apie 70 proc. visų eksportuojamų automobilių. Muitinės departamento duomenimis, praėjusiais metais 74 proc. automobilių eksporto driekėsi į Rusiją, 10 proc. į Kazachstaną, 9 proc. į Baltarusiją, 3 proc. į Kirgiziją ir 2 proc. į Ukrainą bei 1 proc. į Latviją. Rusijai įvedus muitus naudotiems automobiliams, Lietuvos eksporto kryptys nusidriekė į Vidurio Azijos valstybes.

Didėjantis automobilių eksportas naudingas ne tik naudotais automobiliais prekiaujantiems verslininkams, bet ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Šios įmonės ekspedicijos skyriaus viršininkas Tomas Liubkevičius teigia, kad naudotų automobilių gabenimas į Vidurio Azijos valstybes sparčiai auga. Šiuo metu pagrindiniai naudotų automobilių srautai driekiasi į Kazachstaną, Uzbekistaną bei Kirgiziją. Kazachstanui tenka daugiau kaip 40 proc. viso naudotų automobilių eksporto. „Jei praėjusiais metais tokių siuntų geležinkeliais į Vidurio Azijos valstybes beveik nebuvo, tai šiemet gabenti naudotus automobilius kartais pritrūksta vagonų“, – apie augančius krovinių srautus kalba T. Liubkevičius. Pasak jo, per mėnesį vidutiniškai į Azijos valstybes yra išsiunčiama apie 250 vagonų. Viename vagone, priklausomai nuo automobilių dydžio, telpa nuo 8 iki 10 automobilių.

Prekyba auga

Gabenamų transporto priemonių skaičius turėtų ir ateityje augti, nes naudotų vakarietiškų automobilių paklausa, anot vietinių verslininkų, Kazachstane bei kitose Vidurio Azijos valstybėse nuolatos didėja, dėl šių valstybių atsigaunančios ekonomikos ir didėjančios gyventojų perkamosios galios.

Radviliškio turgų administruojančios AB „Antaniškiai“ direktorius Algirdas Lukošius teigia, kad jei rusai labiausiai graibstė „Audi“ bei „Volkswagen“ markės automobilius, tai pirkliai iš Azijos valstybių dažniau renkasi japoniškus „Nissan“ bei „Mazda“ markių automobilius arba prabangesnius „Mercedes-Benz“. Pastarieji populiarūs nepriklausomai nuo amžiaus ir techninės būklės.

T. Liubkevičius prisimena, kad automobilių gabenimas į Kazachstaną ir kitas Vidurio Azijos valstybes buvo pradėtas šių metų pradžioje, po to, kai Rusija įvedė privalomą palydą ir laikiną mokestį per šalį tranzitu gabenamiems automobiliams. Tai buvo padaryta siekiant, kad tokie automobiliai neliktų Rusijoje. „Tai iš Azijos verslininkų pareikalavo papildomų jėgų ir lėšų, todėl jiems labiau apsimoka automobilius gabenti vagonais, nes tuomet neužšaldomi pinigai, – sako T. Liubkevičius – Toks transportavimo būdas yra saugesnis nei važiuoti tūkstančius kilometrų per visą Rusiją“.

Nepaisant pasikeitusių naudotų automobilių eksporto srautų, specialistai prognozuoja, kad iki metų pabaigos turėtų atsigauti ir dominuoti eksportas į Rusiją, nes Rusijos automobilių pirkliai radę kaip apeiti sunkumus, pamažu vėl grįžta į didžiausias Lietuvos automobilių turgavietes.

A. Lukošius įsitikinęs, kad po muitų pasikeitimų Rusijoje į Lietuvą atvykstančių rusų skaičius smarkiai sumažėjo, tačiau spalio viduryje automobilių pirklių iš Rusijos pamažu ėmė daugėti. „Jie spėjo išparduoti vasarą, prieš įvedant muitus, įsigytus automobilius ir jau randa būdų, kaip importuoti kitus automobilius“, – teigia A. Lukošius.

Marijampolės automobilių turgų administruojančios UAB „Marijampolės turgus“ direktorius Gintautas Gylys aiškina, jog nepaisant grįžtančių Rusijos automobilių pirklių dar jaučiamas automobilių perteklius, nes naudotų automobilių pasiūla yra per didelė vietinei rinkai, o apyvarta dar nepasiekė iki muitų įvedimo Rusijoje buvusio lygio. „Muitų pasikeitimai kuriam laikui užšaldė naudotų automobilių pardavimus, – konstatuoja įmonės vadovas. – Tačiau iki metų pabaigos turėtų vėl dominuoti Rusijos automobilių pirkliai“.

A. Lukošius džiaugiasi, kad šiuo metu Radviliškio turgavietėje per dieną vidutiniškai parduodama apie 50–60 proc. visų siūlomų automobilių. Iš viso turgavietėje telpa apie 3 tūkst. automobilių. Specialistai teigia, kad prekybą automobiliais labiausiai stabdo sugriežtėjusi vizų išdavimo į Lietuvą tvarka po nuskambėjusio konsulų skandalo. Lietuvos pareigūnai dabar reikalauja rusų paaiškinimų, kokiais tikslais yra važiuojama į Lietuvą.

Rusijos vyriausybė padidino muitus 3–7 metų importuojamiems automobiliams. 0,85–2,25 EUR muito mokestis skaičiuojamas priklausomai nuo automobilio variklio darbinio tūrio. Kuo galingesnis automobilio variklis, tuo didesnis muitas. Įsigaliojus šiam potvarkiui, fiziniams asmenims, importuojantiems transporto priemones, už automobilį su 2 tūkst. kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliu tenka mokėti net 3,5 tūkst. EUR muitą. Iki rugpjūčio fiziniams asmenims Rusijoje buvo taikomos nuolaidos. Jie mokėjo 2,5–4 kartus mažesnius muitų mokesčius nei juridiniai asmenys.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus centre sprogo vamzdis – gatvę tvindo vanduo vairuotojams pataria vengti Upės g. (100)

Antradienį perpiet sostinės Upės gatvė patvino dėl sprogusio vandentiekio vamzdžio –...

„Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 240 km/h greičiu (41)

Įgyvendinant transeuropinės geležinkelio vėžės projektą „Rail Baltica“ , pagrindiniai...

„Lietuvos geležinkeliai“ siūlo atstatyti Rengę iki 2019-ųjų pabaigos (4)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ Europos Komisijai pateikė Rengės...

Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos

Antradienio rytą Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos, vietomis yra sausų kelių...

Pristatoma projekto „Rail Baltica“ pažanga (14)

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ antradienį Vilniuje supažindins visuomenę, kaip...

Top naujienos

LRT taryba užkirto kelią Jakilaičiui užimti generalinio direktoriaus kėdę papildyta (88)

Antradienį Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) taryba patikslino kandidatams į...

Oksana Pikul – atvirai apie lemtingą rytą, iškeltą sąlygą Simui ir šoko ištiktą sūnų (480)

Sekmadienio rytą Jasaičių šeimą sukrėtęs skandalas turi ir kitą pusę. Tėvų kivirčą matė...

Feisbuke plinta pagalbos šauksmas: kelionė troleibusu kaunietei baigėsi daliniu apkurtimu ieško įvykio liudininkų (12)

Prieš pat Naujuosius kelionė troleibusu Kaune vienai poniai baigėsi daliniu apkurtimu – esą keli...

Dakaro rekordininkas Juknevičius: čia jau stebuklas, kad šiuo automobiliu užėmėm tokią vietą (11)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžę Baltijos šalių rekordininkai Dakaro ralyje Antanas...

Prekybos tinklai nori atsisakyti pigiausios kiaušinių rūšies (144)

Daugiau kaip 90 proc. pirkėjų renkasi pigiausius – narvuose laikomų vištų kiaušinius, tačiau...

Aplinkiniuose laukuose surinko visas atliekas ir pasistatė štai tokį namą (252)

Krunai – kaimas Širvintų rajone, kuris jau 2001-aisiais laikytas išnykusiu. Šiandien čia...

Mirtinas pavojus: einant gatve verta žvilgtelti į viršų (5)

Šalyje galima rasti tūkstančius balkonų , į kuriuos vargu ar išdrįstumėte įkelti koją ar...

Siūlo 9 proc. PVM besišildantiems savarankiškai (58)

Seime – naujas siūlymas pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvatą taikyti ir tiems...

Karbauskis iš Jakilaičio gavo ir kitokių klausimų (557)

Po antradienį vykusios spaudos konferencijos, kurioje Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos...

Manėte, kad „Ugg“ batai yra gremėzdiški? Palaukite, kol išvysite podiumo naujovę (17)

Patogumu ir šiluma pirkėjus masinantys „ Ugg “ batai mados ekspertams skamba kaip...