Kelių parlamentarų įregistruota įstatymo pataisa, kuria norima sugrąžinti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą keleivių vežimui reguliariaisiais susisiekimo maršrutais Panevėžio autobusų parkui būtų kaip akmuo nuo kaklo. Savivaldybei priklausančios įmonės vadovas Rimantas Petukauskas pasakoja, kad šį lengvata leistų sutaupyti apie 3 mln. Lt, kai įmonė apie 2 mln. Lt skolinga Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI), tačiau teigia netikintis, kad Seimas pritartų minėtai pataisai.
© Corbis

Seimo posėdžių sekretoriate neseniai buvo įregistruota Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisa, pagal kurią numatomas lengvatinis 8 proc. mokesčio tarifas keleiviams vežti vietos (miesto ir priemiesčio) reguliariaisiais susisiekimo maršrutais.

Šį palengvinimą vežėjams siūlantys Seimo nariai Almantas Petkus kartu su Kęstu Komskiu ir Petru Gražuliu teigia, kad parengti tokį įstatymo projektą paskatino viešojo transporto sektoriaus patiriami sunkumai, susiję su padidėjusiu akcizu degalams, sutrikusiais savivaldybių atsiskaitymais, įmonių bankrotais, sumažėjusia veiklos plėtra ir panašiai.

Projekto iniciatorius A. Petkus taip pat teigia, kad iškilo sunkumų vykdyti ir socialinę paslaugą – keleivių pavėžėjimą vietos (miesto ir priemiesčio) susisiekimo reguliariaisiais maršrutais, o įmonių finansinė padėtis, panaikinus PVM lengvatas, gerokai pablogėjo.

Išgirdęs apie tokį pateiktą įstatymo projektą Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius R. Petukauskas tik džiaugėsi.

„Yra dar protingų žmonių pasaulyje, sveikinu juos. Matyt, Dievas apšvietė protą“, – konstatavo jis.
Autobusų parko vadovo teigimu, pernai nuo 5 procentų PVM tarifą pakėlus iki 19, o dar vėliau ir iki 21 procento, vežėjams buvo, švelniai pasakius, nelengva: jų teikiamai socialinei paslaugai – vežti keleivius – „atėjo juodos dienos“.

R. Petukausko teigimu, įmonės apyvarta siekia apie 20 mln. litų, o pakėlus PVM tarifą į biudžetą papildomai reikia sumokėti apie 3 mln. litų. Tad nenuostabu, kad šiuo metu Autobusų parko skola Valstybinei mokesčių inspekcijai siekia apie 2 mln. litų – įmonė nesugeba laiku sumokėti mokesčių.

Norint pagerinti padėtį, reikėtų 16 proc. kelti paslaugų kainą – tai yra tiek, kiek kilo PVM, tačiau tai nebeįmanoma – šiuo metu bilietų kainos tiek miesto, tiek tarpmiestiniais maršrutais yra pasiekusios kraštutinę ribą. Bendrovės generalinis direktorius atviras: važinėti nuosavu automobiliu panevėžiečiams dabar net pigiau nei autobusais. Pavyzdžiui, mažalitražiu dyzeliu varomu automobiliu, R. Petukausko įsitikinimu, nuvažiuoti iki Vilniaus kainuotų 30 litų, o autobusu – 32.

Mieste padėtis panaši. Panevėžys – kompaktiškas miestas. Jo ilgis siekia apie 5 kilometrus. Tad dabar ir čia praktiškai pigiau važinėti automobiliu nei autobusu. Vadinasi, visuomeninio transporto kaip ir nebereikia? „Jo neliks, – liūdnas prognozes pateikia įmonės vadovas. – Jei taip ir toliau tęsis, išnyks.“

Pasak Autobusų parko generalinio direktoriaus, Kelių transporto kodekse įtvirtinta, kad savivaldybės užtikrina būtinų keleivinio kelių transporto paslaugų teikimą visuomenei net ir vežėjams komerciškai nenaudingomis sąlygomis – vežėjams nuostoliai kompensuojami nustatyta tvarka. Tačiau sunkmečiu, R. Petukausko teigimu, viskas yra kitaip: miesto maršrutų niekas nedotuoja, nes pati savivaldybė neturi pinigų. Tad PVM tarifo sumažinimas ne vienai vežėjų įmonei padėtų išgyventi sunkmečiu.

Vis dėlto R. Petukauskas nemano, kad šį įstatymo projektą pavyks priimti – tokią galimybę jis vertina skeptiškai. „Manau, kad ir toliau „dusins“ įmones“, – atvirai sako vadovas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kinijoje pastatytas didžiausias pasaulyje krovininis laivas (12)

Antradienį Kinijoje, Čingdao mieste pastatytas didžiausias pasaulyje krovininis laivas , kuris...

Bus peržiūrėtos transporto lengvatos (14)

Ministerijos turės išnagrinėti transporto lengvatų sistemą ir pateikti siūlymus, kaip ją...

„Lietuvos geležinkeliai“ panaikins dvi antrines įmones (2)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iki šių metų pabaigos ketina panaikinti antrines...

Vieną dieną per metus kelionė viešuoju transportu Kaune - už ačiū (10)

Kaunas jungiasi prie tarptautinės akcijos „Diena be automobilio“ ir visiems miestiečiams...

„Lietuvos geležinkeliai“ pertvarko antrines įmones: laukiama 14 mln. eurų teigiamo efekto (4)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ stiprina įmonių grupės...

Top naujienos

Prorusiški separatistai rado naują taikinį: pasakoja kraupią istoriją apie Lietuvos karius (651)

Lietuvių kariai Ukrainoje išprievartavo mažametes mergaites, o vietos pareigūnams atsisakius...

Banko akibrokštas: liepia algą pervesti į jo sąskaitą, kitaip pakels palūkanas (155)

Bankų klientai turėtų labai atidžiai skaityti pasirašomų sutarčių sąlygas ir ne visada...

S. Skvernelis apie G. Palucko komentarus dėl Astravo AE: panašu į Kremliaus ruporą papildyta 09.21 (97)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad vieši Socialdemokratų partijos lyderio Gintauto Palucko...

Šokiruojantys pasakojimai iš Šiaurės Korėjos: egzekucijos, sekso vergovė ir kiti siaubai

Pabėgėlė iš Šiaurės Korėjos – 26 metų Hee Yeon Lim – sutiko papasakoti apie gimtojoje...

Partijų reitinge pirmauja konservatoriai (162)

Opoziciniai konservatoriai šiuo metu turi didžiausią visuomenės palaikymą, o valdantieji...

Vilniuje pabiro konteineriai su vištomis dėl įvykio apsunkintas eismas (48)

Vilniuje Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių sankirtoje iš sunkiasvorio automobilio iškrito...

Ieškoma dingusi be žinios pavėžėjimo paslaugas teikianti Andžela Markevičienė (23)

Vilniaus policija ieško dingusios be žinios Andželos Markevičienės. Moteris rugsėjo 20 d....

Lietuvių verslumas stebina: įspėja, kas laukia norinčių neteisėtai užsidirbti (3)

Smėlis ir žvyras – plačiausiai paplitusios naudingosios iškasenos Lietuvoje. Taip pat ir labai...

Orai: pagaliau galėsime mėgautis rudeniu (13)

Antroje savaitės pusėje pamažu įvyks permainos. Ketvirtadienis dar nieko naujo neatneš, o nuo...