Stiuardų ir stiuardesių Lietuvoje ieško ne tik Europos avialinijos, bet ir darbdaviai iš Artimųjų Rytų – Kataro. Visame pasaulyje žinoma milžiniška oro linijų kompanija „Qatar Airways“ vasarį Vilniuje vykdys atranką ir rinksis į personalą lietuvaičius.
© Shutterstock

Bendrovės atstovai būsimus pretendentus pasitiks vasario 3 d. Vilniuje esančiame „Radisson Blu“ viešbutyje.

„Pietūs Paryžiuje, priešpiečiai Niujorke, pusryčiai Monrealyje po pasaulį keliaujant moderniausiais lėktuvais – tikrai netipinis darbas ofise“, – taip darbą pristato bendrovė.

„Qatar Airways“ kandidatus veikiausiai vilios ir dideliais atlyginimais. Jeigu šiuo metu Lietuvoje palydovų atlyginimo vidurkis yra apie 1200 eurų „į rankas“, „CV-online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė svarsto, kad Kataro avialinijose tikrai galima būtų tikėtis kur kas didesnio atlyginimo.

„Tai yra aukštos klasės avialinijos, reikalavimai dideli, todėl pasirenkamas ne kiekvienas norintis.
Avialinijoms nėra svarbu, iš kokios šalies yra kandidatas, svarbu, kad jis atitiktų bendrovės fizinius reikalavimus, mokėtų anglų kalbą, taip pat būtų pasiruošęs mobiliam gyvenimui“, – sako ji.

Skelbime pažymima, kad būsimi darbuotojai ne tik turi būti pasirengę mobiliam ir vietoje nenustygstančiam gyvenimui, tačiau turi sutikti persikelti gyventi į Kataro sostinę Dohą.

Vis dėlto gauti svajonių darbą su solidžiu atlygiu nėra taip paprasta.

Pretendentai turi būti ne jaunesni nei 21-erių metų, o ilgis tarp ištiestų rankų nuo vienos rankos pirštų iki kitos rankos pirštų galiukų turi būti ne mažesnis nei 212 centimetrų, kad būsimas darbuotojas lengvai galėtų pasiekti virš keleivių sėdynių esančias bagažo talpyklas abiem rankomis.

Arabai egzotiškam darbui žvalgosi lietuvaičių
© Reuters / Scanpix

Taip pat kandidatai turi puikiai kalbėti ir rašyti angliškai, turėti bent vidurinį išsilavinimą, būti puikios sveikatos ir fizinės formos.

Darbui itin svarbios ir asmeninės savybės – kandidatai turi būti iškalbūs, komunikabilūs, turėti įgūdžių darbui tarptautinėje komandoje.

Kriterijų palydovų darbui yra ir kur kas daugiau – jie turi mokėti plaukti, būti tvarkingi, reprezentatyvios išvaizdos, tam tikro ūgio, kad galėtų patogiai judėti lėktuve.

R. Karavaitienė teigia, kad orlaivių palydovų poreikis išlieka stabiliai aukštas, todėl nenuostabu, kad darbuotojų Lietuvoje žvalgosi netgi tokie gigantai kaip Kataro avialinijos.

Taip pat nemažas susidomėjimas oro linijų darbo pasiūlymais yra ir iš kandidatų pusės.

„Kaip pavyzdys galėtų būti „Wizz Air“ šiuo metu aktyvus darbo pasiūlymas. Per 8 dienas skelbimas buvo peržiūrėtas daugiau nei 600 kartų, vien tik per „CV-online“ sistemą savo CV nusiuntė 17 kandidatų, dar 4 išsaugojo kaip gerą darbo pasiūlymą. Kita dalis kandidatų tiesiogiai kreipiasi per pačių avialinijų tinklapį.

Kandidatų kiekis priklauso nuo skrydžių įmonės, jos reputacijos, stabilumo, įvaizdžio. Pasirinkimą lemia ir skrydžių bendrovės maršrutai.

Skrydžių palydovų atlyginimo vidurkis yra apie 1200 eurų „į rankas“, bet, žinoma, jis priklauso nuo įmonės, darbo stažo ir pan., o pradžioje atlygis gali būti ir 800 eurų“, – pasakoja ji.

Atidžiau peržvelgus „Wizz Air“ pasiūlymą, matyti, kad ši aviakompanija į darbą priima ir kiek jaunesnius, 18 metų sulaukusius jaunuolius. Moterų ūgis šiam darbui turėtų būti ne mažesnis nei 1,65 m, vyrų – 1,75 metro.

Skelbime taip pat paminėta, kad kandidatai privalo mokėti plaukti, mokėti bent vieną užsienio kalbą be anglų kalbos.

Arabai egzotiškam darbui žvalgosi lietuvaičių
© DELFI / Kiril Čachovskij

Kaip įprasta, kandidatai neturėti turėti tatuiruočių ir auskarų gerai matomose vietose, taip pat jie turi gebėti per 60 minučių pasiekti oro uostą iš savo gyvenamosios vietos.

Pažymima, kad būsimi darbuotojai gali nešioti kontaktinius lęšius, tačiau turintys prastą regėjimą iki +4 ar -4 dioptrijų veikiausiai nepraeis medicininių reikalavimų.

„Qatar Airways“ būsimų darbuotojų Vilniuje jau ieško ne pirmą kartą. Ankstesniuose renginiuose įmonės darbuotojos pristatė aviakompaniją ir darbo sąlygas, dalyviams davė atlikti anglų kalbos žinių testą, vėliau jie turėjo ratu diskutuoti tam tikra pasirinkta tema angliškai.

R. Karavaitienė teigė, kad atrinkti kandidatai dirbti pradeda labai greitai.

„Įsidarbinama labai greitai arba iš karto po apmokymų. Dažnu atveju, apmokymus apmoka arba organizuoja skrydžių bendrovė.

Kadangi oro linijų bendrovės turi įvairių ir geografiškai plačiai išsidėsčiusių maršrutų, todėl darbuotojų paiešką sieja su maršrutais bei stipriomis mokymų bazėmis.

Lietuvoje skrydžių palydovus rengia „BAA training“ įmonė, ji stiuardeses ir stiuardus ruošia, galima sakyti, viso pasaulio oro linijų bendrovėms. Lietuvės stiuardesės dirba visame pasaulyje, o darbo pasiūlymų kiekis tik didės“, – pažymi ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Jūrmala šiemet suviliojo dar daugiau turistų (2)

Turistų skaičius Jūrmaloje per pirmuosius šešis 2018 m. mėnesius, palyginti su atitinkamu 2017...

Atnaujinta viena ilgiausių ir judriausių sostinės Geležinio Vilko gatvė (37)

Vilniuje suremontuota vienos ilgiausių ir judriausių – Geležinio Vilko gatvės – atkarpa nuo...

Nekasdienė proga – kaunietis vairuotoju dirba vienoje įmonėje jau pusę amžiaus (18)

Sigitas Sakalauskas į Kauno autobusų stotį ketvirtadienį vakare užsuko ne kaip paprastas...

Kaune nutiesta nauja jungtis su Vilnius - Klaipėda automagistrale (13)

Šį ketvirtadienį vairuotojams Kaune atverta Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale.

Atnaujinus Palangos oro uosto taką, bus daugiau skrydžių iš pajūrio (8)

Per artimiausius kelerius metus rekonstravus Palangos oro uosto tūpimo–pakilimo taką, iš...

Top naujienos

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (139)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (270)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (195)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (14)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (181)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Savaitgalio orai: viena diena bus ypač karšta (22)

Sunku patikėti, kad jau greitai imsime skaičiuoti paskutines vasaros dienas ir netrukus pasitiksime...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (82)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Neįprastos vyrų ir moterų charakterio savybės, kurios atrodo seksualios priešingai lyčiai (17)

Seksualumas yra labai susijęs su kūnu. Žmonėms patinka matyti ir liesti kitų žmonių kūnus –...

Į festivalį „Karklė Live Music Beach 2018“ – net ir pėsčiomis (13)

Šiandien, penktadienį, Karklės miestelyje prasidėjo muzikos ir menų festivalis „ Karklė Live...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (793)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...