aA
Stiuardų ir stiuardesių Lietuvoje ieško ne tik Europos avialinijos, bet ir darbdaviai iš Artimųjų Rytų – Kataro. Visame pasaulyje žinoma milžiniška oro linijų kompanija „Qatar Airways“ vasarį Vilniuje vykdys atranką ir rinksis į personalą lietuvaičius.
© Shutterstock

Bendrovės atstovai būsimus pretendentus pasitiks vasario 3 d. Vilniuje esančiame „Radisson Blu“ viešbutyje.

„Pietūs Paryžiuje, priešpiečiai Niujorke, pusryčiai Monrealyje po pasaulį keliaujant moderniausiais lėktuvais – tikrai netipinis darbas ofise“, – taip darbą pristato bendrovė.

„Qatar Airways“ kandidatus veikiausiai vilios ir dideliais atlyginimais. Jeigu šiuo metu Lietuvoje palydovų atlyginimo vidurkis yra apie 1200 eurų „į rankas“, „CV-online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė svarsto, kad Kataro avialinijose tikrai galima būtų tikėtis kur kas didesnio atlyginimo.

„Tai yra aukštos klasės avialinijos, reikalavimai dideli, todėl pasirenkamas ne kiekvienas norintis.
Avialinijoms nėra svarbu, iš kokios šalies yra kandidatas, svarbu, kad jis atitiktų bendrovės fizinius reikalavimus, mokėtų anglų kalbą, taip pat būtų pasiruošęs mobiliam gyvenimui“, – sako ji.

Skelbime pažymima, kad būsimi darbuotojai ne tik turi būti pasirengę mobiliam ir vietoje nenustygstančiam gyvenimui, tačiau turi sutikti persikelti gyventi į Kataro sostinę Dohą.

Vis dėlto gauti svajonių darbą su solidžiu atlygiu nėra taip paprasta.

Pretendentai turi būti ne jaunesni nei 21-erių metų, o ilgis tarp ištiestų rankų nuo vienos rankos pirštų iki kitos rankos pirštų galiukų turi būti ne mažesnis nei 212 centimetrų, kad būsimas darbuotojas lengvai galėtų pasiekti virš keleivių sėdynių esančias bagažo talpyklas abiem rankomis.

Arabai egzotiškam darbui žvalgosi lietuvaičių
© Reuters / Scanpix

Taip pat kandidatai turi puikiai kalbėti ir rašyti angliškai, turėti bent vidurinį išsilavinimą, būti puikios sveikatos ir fizinės formos.

Darbui itin svarbios ir asmeninės savybės – kandidatai turi būti iškalbūs, komunikabilūs, turėti įgūdžių darbui tarptautinėje komandoje.

Kriterijų palydovų darbui yra ir kur kas daugiau – jie turi mokėti plaukti, būti tvarkingi, reprezentatyvios išvaizdos, tam tikro ūgio, kad galėtų patogiai judėti lėktuve.

R. Karavaitienė teigia, kad orlaivių palydovų poreikis išlieka stabiliai aukštas, todėl nenuostabu, kad darbuotojų Lietuvoje žvalgosi netgi tokie gigantai kaip Kataro avialinijos.

Taip pat nemažas susidomėjimas oro linijų darbo pasiūlymais yra ir iš kandidatų pusės.

„Kaip pavyzdys galėtų būti „Wizz Air“ šiuo metu aktyvus darbo pasiūlymas. Per 8 dienas skelbimas buvo peržiūrėtas daugiau nei 600 kartų, vien tik per „CV-online“ sistemą savo CV nusiuntė 17 kandidatų, dar 4 išsaugojo kaip gerą darbo pasiūlymą. Kita dalis kandidatų tiesiogiai kreipiasi per pačių avialinijų tinklapį.

Kandidatų kiekis priklauso nuo skrydžių įmonės, jos reputacijos, stabilumo, įvaizdžio. Pasirinkimą lemia ir skrydžių bendrovės maršrutai.

Skrydžių palydovų atlyginimo vidurkis yra apie 1200 eurų „į rankas“, bet, žinoma, jis priklauso nuo įmonės, darbo stažo ir pan., o pradžioje atlygis gali būti ir 800 eurų“, – pasakoja ji.

Atidžiau peržvelgus „Wizz Air“ pasiūlymą, matyti, kad ši aviakompanija į darbą priima ir kiek jaunesnius, 18 metų sulaukusius jaunuolius. Moterų ūgis šiam darbui turėtų būti ne mažesnis nei 1,65 m, vyrų – 1,75 metro.

Skelbime taip pat paminėta, kad kandidatai privalo mokėti plaukti, mokėti bent vieną užsienio kalbą be anglų kalbos.

Arabai egzotiškam darbui žvalgosi lietuvaičių
© DELFI / Kiril Čachovskij

Kaip įprasta, kandidatai neturėti turėti tatuiruočių ir auskarų gerai matomose vietose, taip pat jie turi gebėti per 60 minučių pasiekti oro uostą iš savo gyvenamosios vietos.

Pažymima, kad būsimi darbuotojai gali nešioti kontaktinius lęšius, tačiau turintys prastą regėjimą iki +4 ar -4 dioptrijų veikiausiai nepraeis medicininių reikalavimų.

„Qatar Airways“ būsimų darbuotojų Vilniuje jau ieško ne pirmą kartą. Ankstesniuose renginiuose įmonės darbuotojos pristatė aviakompaniją ir darbo sąlygas, dalyviams davė atlikti anglų kalbos žinių testą, vėliau jie turėjo ratu diskutuoti tam tikra pasirinkta tema angliškai.

R. Karavaitienė teigė, kad atrinkti kandidatai dirbti pradeda labai greitai.

„Įsidarbinama labai greitai arba iš karto po apmokymų. Dažnu atveju, apmokymus apmoka arba organizuoja skrydžių bendrovė.

Kadangi oro linijų bendrovės turi įvairių ir geografiškai plačiai išsidėsčiusių maršrutų, todėl darbuotojų paiešką sieja su maršrutais bei stipriomis mokymų bazėmis.

Lietuvoje skrydžių palydovus rengia „BAA training“ įmonė, ji stiuardeses ir stiuardus ruošia, galima sakyti, viso pasaulio oro linijų bendrovėms. Lietuvės stiuardesės dirba visame pasaulyje, o darbo pasiūlymų kiekis tik didės“, – pažymi ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (17)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (21)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (2)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (2)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

Top naujienos

Kremliaus Trojos arklys Europoje: pavojingas susitarimas su rusais – tik pradžia (370)

Dar 2017-ųjų lapkritį Ispanija kaltino Rusiją dėl kišimosi į referendumą Katalonijoje....

Gali užtekti vienintelio kriterijaus, kad vaikas būtų paimamas iš šeimos (89)

Alkoholis ir vaikų priežiūra - įstatymiškai neuždrausta, tačiau sunkiai suderinama....

Ketvertuko šeimoje po kaltinimų vyrui – skaudūs išbandymai: motina ryžosi prabilti atvirai (177)

Ašaros, pakilęs kraujo spaudimas ir dingstantis pienas – pirmojo Panevėžyje ir šešto Lietuvoje...

Skvernelio reitingus gali sudeginti ne tik kova su kainomis (185)

Kainos – maisto, šildymo, komunalinių paslaugų – yra pirmo svarbumo reikalas Lietuvos...

Carolinos Herreros patarimai vyresnio amžiaus moterims: ko niekada neturėtumėte vilkėti (52)

Niekas taip nesendina moters, kaip apsimetinėjimas, kad ji vis dar jauna, įsitikinusi Carolina...

Monika Šedžiuvienė – atvirai apie išgalvotas „sužadėtuves“, būsimas vestuves bažnyčioje ir vaikus su naujuoju draugu (76)

Nepaisant keletą metų trukančių viešų skyrybų, šiandien Monika Šedžiuvienė sako esanti...

Turistų spąstai Barselonoje – kosminės eilės ir kišenvagiai nuo šios vietos neatbaido (7)

Jei Barselona būtų draugė, tai būtų draugelka , kuriai nesigėdyčiau 4 valandą ryto...

Po triuškinančios pergalės – Jasikevičiaus juokai apie „snaiperį“ Kavaliauską (24)

„Betsafe – LKL “ čempionate Kauno „Žalgiris“ (10/1) Šiaulių „Šiaulius“ (0/11)...

Karjeros pergalė: Zverevas emocingai triumfavo finaliniame ATP turnyre (6)

Londone (Didžioji Britanija) pasibaigusiame Teniso profesionalų asociacijos (ATP) sezono turnyre...