Ar atkreipėte dėmesį į tokį faktą, kad nors mašinos ir tobulėja, tačiau jų kainos pernelyg nesikeičia, t.y., jos lieka tokios pačios (arba pabrangsta visai nežymiai), kokias yra paskaičiavę marketologai.

Tačiau visi žino, kad techninės naujovės kainuoja nemažus pinigus, todėl čia visai tiktų tikra klasika tapusi vieno Lietuvos politiko sparnuota frazė “Kas galėtų paneigti?”. Taigi, kas galėtų paneigti, kad įdiegdami naujas technologijas ir naujus saugumo ir komforto standartus, dabartinių automobilių gamintojai nėra priversti taupyti kitose srityse.

Tai, ko reikalauja rinka

Automobilių pirkėjai tampa vis išrankesniais. Mūsų tėvų ar senelių laikais galimybė už ilgai taupytus pinigus nusipirkti bet kokį automobilį atrodė vos ne kaip tikras stebuklas. Tuomet kiekvienas stverdavo tai, ką galėdavo gauti išsiprašę vadinamasias paskyras - nesvarbu, ar kuklųjį Moskvičių, ar tikrą “homo sovieticus” svajonių viršūnę Ladą.

Šiandien tokios istorijos skamba kaip tikras tarybinių laikų košmaras, nes dabar vidutinis bendrastatistinis Lietuvos pilietis tikrai gali daug ką pasirinkti ne tik iš daugybės naudotų auotmobilių modelių, bet ir apsiginklavęs lizingo bendrovių parama drąsiai gali varstyti ir naujų automobilių pardavėjų salonų duris. Pirkėjai dabar išrankūs, juos sunku nustebinti net ir visomis įmanomomis techninėmis naujovėmis. Pabandykite dabar pirkėjui įkišti automobilį su “sausa” komplektacija.

Taigi, dabartinė rinka iš dabartinių gamintojų reikalauja dviejų pagrindinių brangių dalykų - saugumą ir komfortą užtikrinančios įrangos.

Į žodžius automobilio saugumas telpa labai daug inžinerinių paskutinių laikų patobulinimų. Visų pirma, šiuolaikinių automobilių kėbulų struktūra projektuojama atsižvelgiant į avarijos metu gresiančias deformacijas. Kompiuterinis modeliavimas ir serija "crash-testų" suėda apvalią pinigų sumelę dar tuomet, kai apie būsimo automobilio gamybą pasaulinės automobilių spaudos ekspertai tik nedrąsiai užsimena. Na o kai automobilis pasiekia konvejerį, sunku būtų jį įsivaizduoti be minimum keturių saugos pagalvių, ABS, ESP, "Brake Assist" ir daugybės kitokių elektroninių “prievaizdų”. Žinoma, saugumas yra šventų švenčiausias dalykas, tačiau gamintojams jis dabar kainuoja tikrai didelius pinigus.

Kita gan brangi šiuolaikinių automobilių konstrukcinė vieta - tai komforto įranga. Klimato kontrolės sistema šiandien tampa įprasta net ir salyginai paprastuose kompaktinės klasės modeliuose. O kur dar visa į automobilius besiveržianti multimedija. Kaip pavyzdžio čia nebūtina minėti BMW “septintuko” su transmisijos tunelyje įmontuotu gudriu viso automobilio proto valdymo skrituliu-"džoistiku". Analogiška paprastesnė įranga jau skinasi kelią ir į kompaktiškus chečbekus, tačiau ji irgi kainuoja nemažus pinigus...

Kur gamintojai taupo

Klientas visuomet teisus. Pridėkite čia dar ir dabartinius saugumo reikalavimus (be kurių gamintojai tikrai tiek neinvestuotų į savo kūrinių saugumą), ir net dideliais matematiniais sugebėjimais nepasižyminčiam žmogui taps aišku, kad komforto ir saugumo kokteilis skaudžiai trenkia per automobilių gamintojų kišenę. Norint išlikti konkurentabiliais, t.y., pasiūlyti įkandamas kainas, tenka taupyti kitose srityse.

Daugelis važinėjančių kuklesniais naujais automobiliais turbūt pastebėjo, kad juose girdisi kiekvienas asfalto sujungimas, kiekvienas į sparnų arkas atsitrenkęs akmenukas. O ir variklis, ypač aukštesnių sūkių diapozone “dainuoja” kaip už Tėvynę. Garso izoliacija - viena iš silpnesnių nedidelių ir sąlyginai nebrangių naujų automobilių vietų. Žinoma, čia yra ir išimčių, tačiau šnekant bent apie 70% naujų kompaktiškų automobilių, garso izoliacijos medžiagų ekonomiją tikrai galima prikišti. Jei norite ginčytis, išvairuokite savo naująjį kompaktą į greitkelį ir spustelkite iki kokių 150 km/h - tikrai išgirsite ne vieną garsesnį toną

Kita, gerokai skausmingesnė sritis - tai variklai. Žinoma, dabartiniai motorai yra gerokai technologiškesni ir tobulesni už savo protėvius. Jie išvysto daug didesnį galingumą variklio darbo tūrio vienetui, be viso to, naudoja gerokai mažiau degalų. Tačiau, kaip tvirtina variklių remonto specialistai, daugelio šiuolaikinių variklių resursas yra gerokai mažesnis nei senų gerų modelių.

Taupydami komplektuojamų detalių kaina, gamintojai vos ne sąmoningai aukoja variklių ilgaamžiškumą. Tai patvirtina ir tas faktas, kad Vokietijos taksistai dabar ne taip noriai perka mersedesus. Pasak jų, senesni modeliai labai pasistengus galėdavo pravažiuoti net milijoną kilometrų, o dabar, žiūrėk, ir po niekingos 200 tūkst. km. ridos remonto dirbtuvėse tenka apsilankyti bent kartą per mėnesį.

Prastesnę variklių kokybę ir resursą pastebėjo jau ne vien tik vakariečiai, bet ir naujų variklių remonto subtilybes perkandę lietuviški meistrai.

Kita silpnesnė vieta - tai visa įmanoma elektronika. Patys elektroniniai komponentai nėra itin lengvai gendanti grandis. Juk ir elementarus personalinis kompiuteris kontoroje gali dirbti dieną naktį metų metais tol, kol prie jo neprikiš nagų koks "gudrutis programuotojas”. Tačiau elektroninės įrangos gausa dabartinius automobilius paverčia panašiais ne į kompiuterį, bet į didelį kompiuterinį tinklą.

Tereikia "išprotėti" vienam komponentui, ir visa sistema į displėjų meta šūkį “fatal error”, t.y., “kreipkitės į servisą”. Laikui bėgant tokių lokalių "išprotėjimų" turėtų daugėti, o tuomet, kai automobilis pasieks garbingą dešimties metų amžių, tokių elektroninių komponentų remontas, lyginant su likutine automobilio kaina, pasirodys pernelyg brangus.

Pagyvenusių automobilių neliks?

Pabandykite įsivaizduoti naudotų automobilių rinką už dešimties metelių. Panašu, kad susiruošusiems nusipirkti dešimties metų “lupeną” tuomet nebus iš ko rinktis - daugiau ar mažiau normaliai važiuojančių tokių automobilių turėtų nelikti. Žinoma, reikia tikėtis, kad tuomet kiekvienas iš mūsų be jokio didesnio vargo galės nusipirkti naujutėlaitį automobilį, tačiau...

Tačiau ar tai nėra ženklas, kad sąvoka “tvirtai suręstas automobilis” netrukus taps istorija. Galbūt ir labai patogu naujus automobilius keisti kas porą metų, tačiau kažkodėl net ir 21 amžiuje “Zippo” yra labiau vertinamas už vienkartinį žiebtuvėlį. Galbūt tikrumo jausmas ir automobilio resursas tuomet bus įskaičiuotas tik į “Rolls-Royce” kainą...

Taigi, kaip pasakytų Lietuvos politikos klasikas, kas galėtų paneigti, kad nauji automobiliai tikrai yra geresni už seniau gamintus?

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją