aA
Šiuo metu elektra varomos transporto priemonės sudaro tik 0,08 proc. nuo viso Lietuvos transporto parko. O elektromobilių, kurių savininkės įvairios Lietuvos įmonės, išvis priskaičiuojama tik kiek daugiau nei pusseptinto šimto, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Spark" elektromobiliai gavo naujuosius registracijos numerius
© Kompanijos nuotr.

„Tiesa, elektra varomų transporto priemonių Lietuvoje įmonių garažuose yra netoli tūkstančio, tačiau per 400 troleibusų, kuriuos valdo Vilniaus ir Kauno visuomeninio transporto įmonės, negalėtų net pajudėti neužkabinę savo „ūsų“ ant kontaktinio tinklo laidų, – sako informaciją apie Lietuvos įmones kaupiančios ir analizuojančios bendrovės „Creditreform Lietuva“ direktorius Saulius Žilinskas.

Tad mūsų ekspertų tikslas buvo pasidomėti tikraisiais elektromobiliais, kurie tik savo akumuliatoriaus pagalba gali nuvažiuoti ne vieną šimtą kilometrų ir išsiaškinti, ar ekologiški ir pigesne eksploatacija pasižymintys, bet santykinai brangūs elektromobiliai domina Lietuvos įmones ir kaip atrodo tos kompanijos, kurių garaže jau blizga vienas kitas elektrinis „žvėriukas“.

Savininkai ir valdytojai

„Kiek daugiau nei pusseptinto šimto elektra varomų visų klasių transporto priemonių figūruoja 243 Lietuvos įmonių ir įstaigų balansuose. Jos yra šių transporto priemonių savininkės.

Dar 117 lietuviškų įmonių elektromobiliais naudojasi. Teisine kalba jos vadinamos „valdytojomis“ ir eksploatuoja 258 elektromobilius (ir atsako už juos eismo keliuose metu), kurie nuosavybės teise priklauso jau anksčiau minėtiems savininkams, t. y. vienas ir tas pat automobilis gali turėti ir savininką, ir valdytoją.

Todėl elektromobilių, kurie priklauso savininkams ir kurie eksploatuojami valdytojų, statistika kiek persikloja. Dažniausia priežastis, kodėl automobilis turi ir savininką, ir valdytoją, – išperkamoji nuoma. Dėl to tarp elektromobilių savininkių daug lizingo kompanijų.

„Nissan“ pirmauja

Įmonės nuomojasi daugiausia naujus automobilius – naujesni nei penkerių metų yra net 9 iš 10 elektromobilių. Pastebėtina, kad savininkų elektromobilių parkas kiek senesnis – mažiau nei penkerius metus važinėtų automobilių čia tik 78 proc.

Tikriausiai nebus joks netikėtumas, kad pagal elektromobilių gausą tarp Lietuvos įmonių pirmauja Japonijos gamintojas „Nissan“, rinkai pasiūlęs pirmąjį masinį elektromobilį „Nissan Leaf“. Savininkams priklauso 255, o valdytojai naudojasi 95 elektriniais šios firmos automobiliais.

Antroje vietoje pas savininkus garsiausias elektromobilių gamintojas „Tesla“ (85 automobiliai), trečioje – vokiečių koncernas „Volkswagen“ (81), ketvirtoje – BMW (64), o penktoje – „Hyundai“ (31). „KIA“ elektromobilių Lietuvoje turime 25, o „Audi“ – 12.

Visų kitų gamintojų elektrinės transporto priemonės įmonių autoparkuose sutinkamos rečiau. Iš viso juridiniams asmenims Lietuvoje priklauso 49 gamintojų elektriniai automobiliai. Tarp jų ir garsūs („Jaguar“, „Peugeot“, „Toyota“, „Smart“, „Mazda“ bei kt.), ir visai negirdėti pavadinimai („Sunra“, „Super Soco“, „Tianjiu“, „Doohan“).

Pastebėtina, kad pastariesiems gamintojams priklauso didžioji dalis L klasės elektromobilių. Paprastai šiai klasei priklauso mopedai, motociklai, tačiau jai taip pat priskiriami ir nedidelio svorio bei galios keturračiai elektromobiliai.

Elektromobilių, kuriais naudojasi valdytojai, sąrašas gerokai trumpesnis – tik vienuolika pozicijų. Pirmą vietą ir čia užima „Nissan“ (95), tačiau antroje įsikūręs „Volkswagen“ (66), trečioje – „BMW“ (28), ketvirtoje – „Tesla“ (22), o penketuką užbaigia „Hyundai“ (20). Dešimt Lietuvos keliais riedančių elektrinių transporto priemonių yra pagamintos P. Korėjos koncerne „KIA“.

Populiariausių anatomija

Visame pasaulyje, o ir Lietuvoje madingiausi „Tesla“ elektromobiliai. Įdomu, kad iš juridiniams asmenims priklausančių šios kompanijos transporto priemonių daugiausiai yra „Model S“ (54), o štai „Model 3“ Lietuvoje registruota tik 5. Tarp elektromobilių valdytojų „Tesla“ modelių pasiskirstymas panašus: „Model S“ (11), „Model X“ (9) ir „Model 3“ (2).

Kaip rodo „Regitros“ statistika, Lietuvoje įmonėms daugiausiai priklauso keleiviniai elektromobiliai (M1 klasė), kitos transporto priemonių rūšys kur kas retesnės, pvz. L klasės elektromobilių įmonių nuosavybėje yra tik 66, o krovininių (N klasė) – mažiau 20.

Kieno e. autoparkas gausiausias

Vieną ar daugiau elektra varomų transporto priemonių savo nuosavybėje nurodo turinčios 243 Lietuvos įmonės. Natūralu, kad daugiausia elektromobilių savininkų susispietę Vilniuje (117). Kaune elektrinius auto valdo 37, Klaipėdoje – 14 juridinių asmenų.

Netikėta, kad ketvirtą vietą užima Kauno rajonas – 10 elektromobilių savininkų. Iš viso, po vieną ar daugiau įmonių, turinčių elektromobilius, yra daugiau kaip pusėje (34) visų Lietuvos savivaldybių.

Imant tik kompanijas ar įstaigas, besinaudojančias kitiems priklausančiais elektra varomais automobiliais, vaizdas kiek kitoks. Daugiau kaip po dešimt tokias transporto priemones naudojančių įmonių yra registruotos Vilniuje (65), Vilniaus rajone (13) ir Kaune (13). Iš viso elektromobilius eksploatuoja įmonės iš 17 savivaldybių.

Daugiausiai elektrinių susisiekimo priemonių savininkių aptikome paslaugų sektoriuje (52 proc.). Prekybininkams teko 28 proc., (beje, tarp jų net 42 įmonės, užsiimančios automobilių prekyba), gamybininkams – 17 proc. Analizuojant elektromobilių naudotojus, vaizdas panašus.

Daugiausia elektromobilių savininkių – mažos kompanijos. Net 40 proc. jų samdo iki 5 darbuotojų. Antroje vietoje – įmonės, kuriose dirba 11-50 asmenų (26 proc.), o štai gigantų su daugiau kaip 250 darbuotojų tik 7 proc.

Tarp savininkių ir asociacijos

Elektromobilių savininkės labai margos ir pagal juridinį statusą. Daugiausiai elektra varomų mašinų pas uždarąsias akcines bendroves (191), Tačiau turime ir keliolika elektromobiliais disponuojančių individualių įmonių, mažųjų bendrijų ir netgi biudžetinių įstaigų. Elektra važinėja viešosios įstaigos ir net viena asociacija. Tarp elektra varomo transporto naudotojų dominuoja taip pat UAB-ai, tačiau čia dar sutinkame valstybės įmonę bei Lietuvos centrinį banką.

Logiška, kad tarp daugiausiai elektromobilių turinčių Lietuvos įmonių – lizingo kompanijos. Pirmąsias vietas pagal turimą e-autoparką užima „Luminor lizingas“ (83 automobiliai), „Unicredit Leasing SIA Lietuvos filialas“ (75), „Swedbank lizingas“ (42).

Elektromobiliai
Elektromobiliai
© Shutterstock


Tačiau nemažai elektra varomų transporto priemonių yra ir kitų garsių Lietuvos įmonių garažuose. Tai ir „SEB bankas“ (38 elektromobiliai), „Luminor bankas AS Lietuvos skyrius“ (24), „Šiaulių bankas“ (22), „Paysera LT“ (7), „Medicinos bankas“ (5), “JCDecaux Lietuva“ (3), „Vilniaus miesto savivaldybės administracija“ (3), „Lietuvos geležinkeliai“ (2), „Centro poliklinika“ (2), „Du broliai“ (2), „Lifosa“ (2) ir dar daug mažiau ar visai nežinomų Lietuvos juridinių subjektų. Nemažus elektromobilių kiekius turi ir automobilių pardavėjai – „Sostena“, „Krasta Auto“, „Moller Auto“ bei kt.

Tarp e. transporto valdytojų didžiausiu parku išsiskiria automobilių dalinimosi paslaugą „Spark“ teikianti bendrovė „Ride Share“ (116 elektromobilių), visų kitų „e. autokaimenės“ gerokai kuklesnės: bendrovės „Auto Moto“ – 8, „Kika LT“, „Mobility Lietuva“ ir „Etripas“ – po 4.

Tik turtingoms?

Ar įmonės, kurios įsigyja elektromobilius, finansiškai labai pajėgios? Peržiūrėjus visų, valdančių elektromobilius nuosavybės teise, finansinius rezultatus, paaiškėjo, kad 18 proc. įmonių metinės pajamos neviršijo 100 tūkst. eurų, kone keturių iš dešimties (38 proc.) elektra varomų automobilių savininkių apyvarta svyravo tarp 100 tūkst. ir 1 mln. eurų, o beveik pusės (45 proc.) metinis rezultatas pernai buvo didesnis nei 1 mln. eurų.

Beje, ilgalaikio stabilaus verslo sertifikatu „CrefoCert STABILUS“, kuri skiria „Creditreform Lietuva“, galėjo pasigirti net 27 proc. įmonių, savo balanse turinčių elektromobilius.

Jei žvelgsime į elektromobilius valdančių sąrašą, šių įmonių verslo stabilumas buvo dar didesnis – sertifikato nusipelnė net 39,3 proc. Beje, tarp elektromobilius eksploatuojančių tie, kurių apyvarta viršijo 1 mln. eurų sudarė daugiau kaip pusę (51 proc.). Ne šiaip sau net 91 proc. valdomų automobilių yra jaunesni nei 5 metai, o nauji elektromobiliai, kaip jau minėta, nėra pigūs.

O gal darbuotojų sąskaita?

Ar įsigydamos elektrinius automobilius įmonės kartais neskriaudžia savo darbuotojų? Kaip parodė elektromobilių savininkų vidutinės algos, mokėtos šiais metais, medianos analizė, iš visų įmonių, kurių duomenis apie atlyginimą viešai skelbia „Sodra“, 46 proc. elektromobilių savininkių darbuotojai vidutiniškai uždirbo mažiau nei 1000 eurų (bruto).

Daugiau nei 1000 eurų alga siekė pas 54 proc. įmonių, iš jų šeštadalis (15 proc.) savo personalui nepašykštėjo 2000 eurų ar daugiau. Vidutinė mėnesinė visų elektromobilius nuosavybės teise turinčių įmonių alga siekė 1225 eurus. Beje, įmonių, kurios elektromobiliais tik naudojosi (pvz., pirko lizingu) vidutinis atlyginimas buvo kiek didesnis – 1397 EUR.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
2.5000

Vilniečiams atsibodo dėl siuntų važinėti po visą miestą: papasakojo, kaip galima to išvengti (64)

Neregistruotos siuntos iš Kinijos Lietuvos pašto Vilniaus logistikos centre nukreipiamos į vieną...

„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą papildyta (1)

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „ LGC Cargo “, per didžiausią akcininkę Latvijos...

Australijos oro linijos išbandys rekordinės trukmės skrydį (6)

Australijos oro linijos „ Qantas “ ruošiasi bandomajam skrydžiui tarp Niujorko ir Sidnėjaus....

Kelių direkcijos Eismo informacijos skyrius jau dirba žiemos režimu (3)

Nepaisydamas momentinio atšilimo, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos...

Teismas: „Skinest“ neprivalo sumokėti Vyriausybės advokatams 9 tūkst. eurų (3)

Estijos geležinkelių paslaugų grupė „Skinest Gruup“ ir jos antrinės įmonės neprivalo...

Top naujienos

Ginekologė – apie Sinickio pasirinkimą pasidaryti vazektomiją: žmonai jis padarė paslaugą (348)

Daugiau vaikų su žmona nebeplanuojantis Tomas Sinickis garsiai pareiškė, kad jam yra atlikta...

Teniso deive vadintos Suzanne Lenglen gyvenimas apgaubtas paslaptimi. Kaip ir mirtis (1)

Prieš 100 metų Suzanne Lenglen debiutavo Vimbldono turnyre ir iškart užkariavo ne tik teniso...

LNK: Kauno klinikose ligonei vietoje vaistų sulašino dezinfekcinio skysčio (306)

Absurdas Kaune – vietoje vaistų paauglei į veną sulašino dezinfekcinio skysčio, praneša LNK...

Meksikos gatvėse – tikras karas: pareigūnai puolė „El Chapo“ sūnų, gatves nusėjo aibė lavonų po mūšio Guzmanas paleistas (32)

Šiaurinėje Meksikos dalyje įvyko intensyvūs susirėmimai, kai saugumo pajėgos sučiupo vieną...

Šio vaikino situacija ypač sudėtinga: ligos atvejis Lietuvoje – toks vienintelis, o prieinamo gydymo nėra (45)

Iš Pajūrio kilęs 18-metis Jonas (vardas pakeistas dėl asmeninio šeimos noro - DELFI) vengia...

Vijūnėlės dvaras jau nugriautas, bet bauda jo savininkui tebeskaičiuojama (89)

Paskutinę šios savaitės darbo dieną Druskininkuose, Vijunėlės tvenkinio pakrantėje, kur...

Įdomiausi vandens parkai kaimyninėse šalyse

Smagiausias akimirkas vasarą patiriame prie vandens telkinių, o žiemą šiuos patyrimus galima...

Matijošaičio patarėja tapusi Meilutytė: negalvojau labai ilgai (253)

„Labai simpatiška, daug pasiekusi, žinoma plaukikė“, – atsakydamas į klausimą, kodėl į...

Bus kuo pasidžiaugti: laukia išskirtinis savaitgalis ir kitos geros naujienos (2)

Sinoptikai skelbia, kad šis rudens savaitgalis numatomas itin gražus – kai kur temperatūra kils...

Proveržis vėžio gydyme: nauja technologija net ir paslėptas vėžio ląsteles išduoda imuninei sistemai

Imunoterapijos ateityje gali tapti efektyviausiu vėžio gydymo būdu. Paprastai tariant,...