Anot banko pranešimo, didžiausias dėmesys renkantis automobilį skiriamas kainai, saugumo ypatumams, patogumui ir eksploatacijos sąnaudoms. Į gamintoją, dizainą ir kėbulo spalvą atsižvelgiama mažiau.

Rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlikta apklausa parodė, kad per ekonomikos pakilimą Lietuvos gyventojai dažniau perka automobilius. Be to, šeimos Lietuvoje pastaraisiais metais įsigyja ne pirmą, o antrą ar trečią automobilį.

Pagal šį rodiklį, kaip rodo tyrimas, Lietuva pirmauja tarp trijų Baltijos valstybių. Kad namų ūkyje yra keli automobiliai, nurodė 43 proc. apklausos dalyvių iš Lietuvos. Estijoje kelis automobilius turi 34 proc. namų ūkių, Latvijoje - 22 proc. apklaustųjų. Būtent Latvijoje šeimos dažniausiai dalijasi vienu automobiliu - šioje šalyje 61 proc. namų ūkių turi vieną transporto priemonę, atitinkamai Estijoje - 55 proc., Lietuvoje - 49 procentai.

SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis pastebi, kad pirmojo šių metų pusmečio lizingo sutarčių duomenys rodo, kad Lietuvos gyventojų pasirinkimui didelę įtaką daro Vakarų Europoje vyraujančios automobilių mados.

„Daugiausia dėmesio (Lietuvoje - ELTA) sulaukia tokios markės: „Volkswagen Tiguan“, „Nissan Qashqai“, „Kia Sportage“, „Toyota RAV4“ ar „Toyota C-HR“. Jeigu mūsų rinką palygintume su Estijos, pastebėtume, kad ten gyventojai renkasi kiek kitaip, su šiauriečiams būdingu racionalumu. Estai dažniau perka ekonominės klasės automobilius ir ieško ne prestižinės markės, o naujo ir patogaus automobilio už palankią kainą ir lizingu įsigyja, pavyzdžiui, „Renault Clio“, „Škoda Octavia“, „Toyota Avensis“, - cituojamas V. Žagūnis.

Tuo metu atsakydami į tyrimo klausimą, kada planuoja įsigyti automobilį, pusė respondentų Lietuvoje tvirtino, kad kitą transporto priemonę turės vėliausiai po poros metų. Tik ketvirtadalis tyrimo dalyvių Lietuvoje nurodė, kad automobilio pirkti neketina. Latvijoje automobilio į savo pirkinių sąrašą neįtraukė 32 proc. apklaustųjų, Estijoje - 36 procentai.

Pasak V. Žagūnio, pastaraisiais metais automobilių rinka visose Baltijos šalyse yra labai aktyvi.

„Augant ekonomikai ir didėjant gyventojų perkamajai galiai žmonės yra linkę skirti daugiau lėšų gyvenimo kokybei gerinti, investuoja į stambius pirkinius. Automobilis šiame pirkinių sąraše yra vienas pirmųjų“, - teigia jis.

V. Žagūnis taip pat pastebi, kad gyventojai vis dažniau renkasi lizingą, norėdami įsigyti geresnį automobilį.

Pasak pranešimo, Lietuvos gyventojai nurodė, jog svarbiausias prioritetas jiems yra automobilio saugumas - ši savybė buvo labai svarbi 3 iš 4 apklausos dalyvių. Tokia pat dalis apklaustųjų nurodė kainą kaip labai svarbų dalyką.

Daugiau negu pusei (54 proc.) apklaustųjų Lietuvoje svarbus erdvumas ir patogumas. Tuo metu dėmesį dizainui ir gamintojui skyrė mažiau negu trečdalis (29 proc.), automobilio spalva prioritetų sąraše buvo dar žemiau - kaip labai svarbią savybę spalvą nurodė tik 11 proc. gyventojų.

Beveik du trečdaliai respondentų Lietuvoje skiria didelį dėmesį automobilio eksploatacijos sąnaudoms ir degalų taupymui. O degalų rūšis kaip automobilio vertinimo kriterijus buvo labai svarbi kas antram žmogui.

Apklausą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“ birželio ir liepos mėnesiais. Lietuvoje buvo apklausti 1028 respondentai, kurių amžius buvo nuo 18 iki 55 metų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)