Kanalo ilgis sieks 278 kilometrų, o plotis – 520 metrų. Didžiausias Centrinėje Amerikoje Nikaragvos ežeras taip pat taps konstrukcijos dalimi, rašo newsru.com.

Komisijos nario Telemako Talaveros teigimu, statybas ketinama pradėti šių metų gruodžio mėn., o eksploatuoti kanalą ketinama nuo 2020 m.

Pagal statybas vykdysiančios įmonės „HK Nicaragua Canal Development Investment“ parengtą projektą, Nikaragvos krantus sujungs ne tik vandens arterija, tačiau taip pat ir dujotiekis bei antžeminės komunikacijos. Be to, didelių laivų aptarnavimui siūloma pastatyti du uostus, du oro uostus bei dvi laisvosios prekybos zonas.

Šiuo kanalu galės plaukti iki 270 tūkst. tonų krovinių gabenantys laivai. Panamos kanalu net ir po modernizacijos negalės plaukti naujos kartos laivai, nors šio kanalo modernizavimo darbai kainuos apie 60 mlrd. JAV dolerių (apie 152 mlrd. litų).

Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas savo kelionės po Pietų Ameriką metu pareiškė, jog Maskvą šis projektas domina. Nikaragvos investicinio vykdymo agentūros generalinis direktorius patvirtino, kad kanalo statybose dalyvaus tiek Rusija, tiek ir kitos Azijos ir Pietų Amerikos šalys.

Manoma, kad pagrindine statybų investuotoja taps Kinija. Dar 2013 m. birželio mėn. teisę kasti kanalą Nikaragvos valdžia suteikė Honkongo įmonei HKND, kurios vadovas Vang Dzingas taip pat vadovauja ir Kinijos įmonei „Xinwei Telecom Enterprise Group“. Pastaroji įmonė vykdo svarbius verslo projektus Nikaragvoje, pavyzdžiui, investavo 2 mlrd. JAV dolerių (apie 5 mlrd. litų) į telefoninio ryšio plėtrą.

Nikaragvos prezidentas Danielis Ortega su Vang Dzingu pasirašė sutartį, pagal kurią teisė į kanalo statybą ir valdymą bei su kanalu susijusių projektų valdymą 50 metų perduodama įmonei HKND. Vėliau paaiškėjo, kad HKND gavo išskirtinę teisę valdyti Nikaragvos kanalą net 100 metų.
2013 m. spalio mėn. Vang Dzingas pažadėjo, kad pirmieji laivai kanalu plauks 2019 m. gruodžio mėn.

1914 m. amerikiečių pastatyto Panamos kanalo ilgis siekia tik 77 kilometrus. Ekspertai jau kurį laiką teigia, jog šis kanalas neatitinka šiandienio poreikio bei negali užtikrinti pakankamo krovinių gabenimo srauto.

Nikaragva – viena iš nedaugelio valstybių, pripažinusių Pietų Osetijos ir Abchazijos nepriklausomybę. Už tai, kaip teigiama žiniasklaidoje, Maskva šiai šaliai padovanojo šimtus viešojo transporto atnaujinimui skirtų autobusų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)