„Nuo šiandien dienos yra atšaukiami visi skrydžiai maršrutu Kijevas - Vilnius ir „Aerosvit Airlines“ skrydžių nebevykdys iš Vilniaus oro uosto“, - patvirtino Tarptautinio Vilniaus oro uosto kominikacijos vadovė Sandra Meškauskaitė.

Ji priminė, kad anksčiau įmonė nurodė, kad skrydžius šia kryptimi vykdys iki kovo 31 d., o vėliau juos perims Ukrainos nacionalinė skrydžių bendrovė.

„Kadangi nuo šiandien bankrutuojančios bendrovės skrydžiai yra nutraukiami, „Ukraine International Airlines“ ieško galimybių skrydžius šiuo maršrutu pradėti anksčiau, tačiau negalime atsakyti kada“, - paaiškino S. Meškauskaitė.

Į kokią bendrovę reikia kreiptis keleiviams, įsigijusiems bilietus į „Aerosvit Airlines“ Tarptautinis Vilniaus oro uostas informacijos neturi, tačiau nurodo, kad šiai skrydžių bendrovei atstovavo antžeminio aptarnavimo įmonė „Baltic Ground Service“.

Skrydį nukėlė, vėliau atšaukė

Apie nutrauktus bendrovės skrydžius DELFI informavo skaitytoja Rūta (vardas ir pavardė DELFI žinomi), kuri sekmadienį turėjo išskristi jungiamuoju skrydžiu per Kijevą.

„Nusipirkau bilietą prieš du mėnesius, gruodžio 20-ą dieną į priekį, o sausio 14 d. atgal. Prieš išskrendant į Lietuvą gavau laišką iš „Aerosvit“ pavadinimu „žymūs skrydžio pakeitimai“, susiskambinus paaiškėjo, kad lėktuvas vėluos išskristi, o skrydis 14 d. iš Vilniaus buvo panaikinamas, tad galėjau pasirinkti kitą datą – mano skrydį perkėlė į sausio 13 d.”, - pasakoja mergina.

Tačiau ketvirtadienio naktį, jau ruošdamasi kelionei atgal, skaitytoja vėl sulaukė laiško „žymūs skrydžio pakeitimai“, tačiau šįkart kontaktiniais „Aerosvit Airlines“ numeriais susisiekti nepavyko, nes dalis jų yra išjungti, o kitais niekas neatsiliepia.

„Bilietą pirkau per Greitai.lt, aš jiems paskambinau karštąja linija, o jie man sako, kad skrydis nukeltas, prašo sumokėti 100 litų ir žada jį pakeisti kitu skrydžiu. Tada nusprendžiau skambinti tiesiai į Kijevą karštąja linija ir ten man tiesiai šviesiai pasakė, kad „Aerosvit“ daugiau nebeskraidys į Vilnių, įmonė bankrutuoja, o skrydžiai bus perduoti valstybinei Ukrainos skrydžių bendrovei, tačiau jie nėra numatyti artimiausiu metu, tad įmonė neturi, ką pasiūlyti“, - pasakojo ji.

Merginai buvo patarta kreiptis į bendrovę, iš kurios pirktas skrydžio bilietas, nes jie galbūt galės dalį pinigų už bilietą grąžinti.

„Tarpininkai pažadėjo, jog sumokėjus papildomą mokestį peržiūrės mano bilietą ir per tris darbo dienas kreipsis į šią bendrovę, o kai gaus jų patvirtinimą, kad skrydžiai atšaukti, prasidėjo bankroto procedūros, tada man grąžins dalį pinigų už bilietą“, - dėstė Rūta.

Tačiau mergina pasakojo pastebėjusi įdomią detalę jau skrisdama į Vilnių: jeigu anksčiau paprastai keleiviai buvo vaišinami kukliais užkandžiais, pavyzdžiui, bandelėmis, dabar keliautojams buvo siūlomi nemokami karšti patiekalai, vynas ir desertai.

„Keleiviai juokėsi, kas gi čia vyksta, ar kalėdinis pokštas, ar skrydžių bendrovė taip atsiprašo už vėlavimą, bet paskui atsirado spėjimų, kad gal įmonė taip plauna pinigus“, - prisimena keleivė.

Greitai.lt penktadienį vakare savo klientus informavo, jog nebėra galimybės kreiptis į bilietų platintojus ir už papildomą mokestį mėginti susigrąžinti dalį pinigų už įsigytus bilietus, nes penktadienį „Aerosvit Airlines“ raštu pranešė, kad pinigai už bilietus kol kas negrąžinami, bendrovė sustabdo veiklą ir nepriima bilietų platinimo įmonės grąžinti pinigus. Dabar laukiama papildomos informacijos iš vežėjo ir keleivius žadama informuoti elektroniniu paštu.

Mato įvairių galimybių

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktorius Kęstutis Auryla ragina žmones kreiptis dėl neįvykusių skrydžių raštu į „Aerosvit Airlines“ ar jos atstovybę Lietuvoje, jų kopijas siųsti į CAA.

„Mes kiek galėsime, tiek padėsime. Mano asmenine nuomone, skrydžiai dar galėtų būti ir atnaujinti, nors jie nutraukia skrydžius įvairiomis kryptimis šiek tiek chaotiškai. Iš pradžių buvo skelbta, kad skrydžiai nutraukiami tik į tuos oro uostus, kuriuose jų skolos yra didelės, tačiau Vilniuje kritinių skolų nėra, kad būtų galima imtis tokių priemonių, tad sunku pasakyti, kodėl jie atšaukė šios ir kitų dienų skrydžius, galbūt dėl keleivių srauto“, - sako K. Auryla.

DELFI skelbė, kad Ukrainos oro linijų bendrovė „Aerosvit Airlines“ sausio 4 d. pateikė Kijevo srities Ūkio teismui pareiškimą dėl bankroto paskelbimo. Apie tai pranešama Valstybino teismų sprendimų registro interneto svetainėje išpublikuotame teismo nutarime.

„Sprendimas dėl bankroto dar nėra priimtas ir įmonė dirba, nors ir ribotai, tad scenarijai dėl vykdomų skrydžių gali būti įvairūs. Tačiau šiandien turėję išskristi keleiviai turėtų ieškoti kitų variantų, kadangi nėra garantijos, kad jie išskris rytoj“, - dėstė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (61)