„Šiandien nedalyvavau komisijos darbe, su koalicijos partneriais dar nekalbėjau“, - sakė A. Butkevičius.

Paklaustas ar asmeniškai šiam mokesčius pritaria, A. Butkevičius sakė: „Taip, aš asmeniškai jau seniai tam mokesčiui esu pritaręs."

Pasak premjero, apie automobilio mokestį yra kalbėta ne kartą, jį siūlo ir tarptautinės finansinės institucijos, nes Lietuva, priešingai nei dauguma Europos Sąjungos šalių, šio mokesčio neturi.

Finansų ministras Rimantas Šadžius po Vyriausybės pasitarimo ir posėdžio komentavo, jog automobilius pasirinkta siūlyti apmokestinti pagal variklio tūrį, nes toks sprendimas pasirodė esąs paprasčiausias.

„Mes analizavome ir anglies dvideginio variantą, ir kainos, automobilio amžiaus dedamąsias, bet mums pasirodė, kad šiandien racionaliausia pasirinkti vieną konkretų parametrą, sudaryti labai paprastą lentelę, kad šis variantas būtų labiausiai suprantamas visiems ir paprasčiausiai administruojamas“, - dėstė finansų ministras, pridūręs, jog šis pasiūlymas gali būti  transformuojamas.

Sprendimą dėl automobilio mokesčio priims Seimas, o atskiri Seimo nariai galės teikti savo pasiūlymus, kaip keisti galimą automobilių apmokestinimą.

R. Šadžiaus manymu, pirmiausiai automobilių mokestis bus skiriamas pensijoms kompensuoti, o vėliau, pavyzdžiui, žvirkelių asfaltavimui savivaldybėse.

DELFI skelbė, kad trečiadienį paskutinį sykį posėdžiavusi Pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė pinigų pensininkams rasti padidinus akcizus alkoholiui ir įvedus automobilių mokestį. Šie pasiūlymai penktadienį bus pristatyti politinei valdančiųjų partijų tarybai.

Planuojama, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio. 

Skaičiuojama, kad 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, toliau mokestis didės priklausomai nuo automobilių tūrio, didžiausias sieks 590 Lt.

Išimtis planuojama taikyti elektromobiliams, neįgaliųjų transportui, greitosios pagalbos, policijos automobiliams.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos administracijos vadovas Mindaugas Beišys stebisi tokiomis kalbomis. Pasak jo, matomas tam tikras pasimetimas. Jo įsitikinimu, kur kas prasmingiau būtų apmokestinti automobilius pagal anglies dvideginio emisiją – toks mokestis yra 19-oje Europos šalių, o apskritai tokio mokesčio be lietuvių neturi dar trys šalys, tarp jų čekai bei estai.

„Mokestis pagal variklio tūrį yra atgyvena. Būtų beprasmiška įsivesti tokį mokestį, nes jis nepasiteisins ir ateityje vis tiek turėsime jį koreguoti, pratinti žmones prie naujos metodikos. Tai reikia iš karto padaryti tinkamai“, – kalbėjo M. Beišys.

Siūloma skatinti, kad apmokestinus automobilius, būtų naudingiau važinėti naujesniais, saugesniais bei ekologiškesniais automobiliais.

Praėjusios kadencijos Seimas taip pat siekė įvesti automobilių mokestį pagal transporto priemonių galingumą ir vertę, tačiau nesėkmingai.

Vadina oro virpinimu

Pasak koalicijos partnerės „Tvarkos ir teisingumo“ partijos pirmininko Rolando Pakso, lengvųjų automobilių ir motociklų mokesčio įvedimo valdančioji koalicija nėra svarsčiusi, todėl, kaip teigiama pranešime spaudai, „kai kurių socialdemokratų kalbos apie tai tėra tuščias oro virpinimas“.

„Nereikėtų tapatinti valstybės įsipareigojimo kompensuoti sumažintas pensijas su naujų mokesčių įvedimu ir finansinės naštos didinimu verslui bei dirbantiesiems. Valdančiosios koalicijos partijų politinėje taryboje buvo aptarta tik alkoholio akcizo didinimo idėja, tačiau jokio konkretaus sprendimo nebuvo priimta. Darbo grupė, net ir su Finansų ministru priešakyje, neturėtų to ignoruoti,“ – pranešime cituojamas R. Paksas.

Kompensuos pensininkams

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė sakė, kad negautą dalį sumažintos pensijos siūloma kompensuoti ketvirčiais pradedant nuo paskutinio šių metų ketvirčio. Ministrė paaiškino, kad kompensacija bus išmokama per devynis kartus, šiemet pensininkai gaus penktadalį sumos, o kitais ir dar kitais metais - po 40 proc.

Senatvės ir netekto darbingumo pensijos Lietuvoje dėl krizės buvo sumažinto 2010-2011 m.

Vyriausybė planuoja, kad per trejus metus pensininkams galėtų išmokėti 443 mln. Lt: 88,6 mln. Lt šiemet ir po 177 mln. Lt kitais ir dar kitais metais.

DELFI primena, kad diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (571)