Laiške primenama, kad, sukūrus ES, buvo siekiama sukurti geriau veikiančią ES bendrąją rinką, leidžiančią visų ES šalių verslui plėstis vidaus rinkoje ir tapti konkurencingam visame pasaulyje.

Kaip praneša Vyriausybė, atsižvelgdami į pasaulines ekonomikos tendencijas, aršią tarptautinę konkurenciją ir į būtinybę sudaryti prielaidas tvaresniam ES ekonomikos augimui, taip pat įgyvendinti ambicingus ES klimato politikos tikslus, premjerai mano, kad ES sprendimus priimantys asmenys turėtų ypač atidžiai apsvarstyti kiekvieną galimą teisėkūros iniciatyvą.

Europos kelių transporto sektorius yra Europos prekybos ir ekonomikos augimo variklis. Šis verslas turi didelę įtaką ekonomikai, visuomenei ir aplinkai, čia tiesiogiai dirba apie 5 mln. žmonių, sukuriančių apie 2 proc. ES BVP, rašo Vyriausybė.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė labai susirūpinusi, kad tam tikros naujos Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES vidaus rinkos tikslams. Šiuo labai jautriu klausimu mums reikia visuotinės diskusijos, kad būtų atsižvelgta į visų valstybių narių, įskaitant tų, kurios yra prie ES išorinių sienų, nacionalinius ypatumus. Neturėtume priimti priemonių, sukuriančių nereikalingą susiskaldymą ES“, – pranešime cituojamas ministras pirmininkas Saulius Skvernelis.

Pareikštas įsitikinimas, kad naujos teisinės priemonės turi išsaugoti ES kelių transporto sektoriaus konkurencingumą ir nepabloginti Lietuvos įmonių padėties. Siūlomos Mobilumo paketo teisinės nuostatos (ypač dėl vilkikų grąžinimo į registracijos šalį, kabotažo operacijų ribojimo) prieštarauja pastangoms įgyvendinti plačią ES klimato politiką, teigiama Vyriausybės pranešime.

Taip pat teigiama, kad šie pasiūlymai neatitinka 2019-2024 m. ES strateginės darbotvarkės, kurioje pabrėžiama, kad ES turėtų tinkamai išnaudoti pusės milijardo žmonių darbo rinkos potencialą, ypač paslaugų srityje.

Lietuvos ministras pirmininkas kartu su Bulgarijos, Rumunijos, Lenkijos, Vengrijos, Latvijos premjerais kviečia ES valstybes nares ir ES institucijas rasti efektyvesnių, labiau pasvertų ir visoms valstybėms narėms priimtinų sprendimų veiksmingai ir tinkamai modernizuoti Europos kelių transporto sektorių, padidinti konkurencingumą, stiprinti ES vidaus rinką ir siekti ambicingų klimato kaitos tikslų.

Kaip yra skelbusi Susisiekimo ministerija, Tarptautinės kelių transporto sąjungos duomenimis, reguliarus vilkikų grąžinimas į įmonės įsisteigimo šalį sunkiasvorių transporto priemonių nuvažiuotą atstumą padidintų iki 75 proc., o bendrą vilkikų išmetamą CO2 kiekį – 100 tūkst. t per metus.