Šią savaitę Europos Sąjungos Bendrajame Teisme vyko klausymai dėl „Lietuvos geležinkelių“ prašymo sumažinti arba visai panaikinti Europos Komisijos skirtą beveik 28 mln. eurų baudą, kurią valstybės valdoma įmonė jau yra sumokėjusi.

Sprendimas iki metų pabaigos

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas sakė, kad teismas nėra įvardijęs, kada galima tikėtis sprendimo.

„Remdamiesi kitų panašių bylų patirtimi, kiek užtrunka iki sprendimo paskelbimo, tikimės iki šių metų pabaigos sulaukti teismo sprendimo“, – „Delfi“ sakė jis.

EK pranešime apie „Lietuvos geležinkeliams“ skiriamą baudą rašoma, kad: „Bet kuris asmuo ar įmonė, kuris patyrė žalos dėl tokio antikonkurencinio elgesio, koks aprašytas šiuo atveju, gali pateikti ieškinį valstybių narių teismams ir reikalauti atlyginti žalą“.

Reikalavimą sumokėti 82,32 mln. eurų kompensaciją anksčiau yra pateikę „Latvijos geležinkeliai“ ir jų įmonė „LDz Cargo“.

M. Dubauskas sakė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ iš kitų įmonių nėra gavę jokios informacijos apie panašius ketinimus.

„Iš „Latvijos geležinkelių“ taip pat po to, kai jie atsiuntė raštą prieš pusantrų metų, jokios naujos informacijos nėra gauta dėl šios temos“, – pridūrė jis.

EK patikrinimus dėl Rengės ruožo pradėjo po įmonės „Orlen“ skundo.

„2008 metais „Orlen“, vienas didžiausių Lietuvos geležinkelių klientų, svarstė galimybę krovinių vežimą perkelti iš Lietuvos į Latviją ir naudotis kitos geležinkelių transporto įmonės paslaugomis. 2008 metų spalį „Lietuvos geležinkeliai“ išardė netoli įmonės „Orlen“ naftos perdirbimo įrenginių esančią 19 km ilgio bėgių kelio atkarpą, kuri jungia Lietuvą ir Latviją. Išardžius bėgių kelią, įmonei „Orlen“ tenka krovinius į Latviją vežti gerokai ilgesniu maršrutu“, – rašoma pranešime.

Teigė, kad nesaugus

Tuometinė „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė aiškino, jog geležinkelio ruožas tarp Mažeikių ir Rengės nesaugus.

2019 metais atstačius bėgius, „Lietuvos geležinkeliai“ teigė, kad tai didžiausią naudą suteiks Lenkijos naftos koncerno „PKN Orlen" valdomai naftos perdirbimo produktų gamyklai Mažeikiuose.

„Šiuo ruožu naftos produktais užpildytos cisternos geležinkeliu į Latviją keliaus gerokai trumpesniu atstumu, nei keliauja šiandien“, – rašoma valstybės valdomos įmonės pranešime.

Atstatymo darbai baigti 2019 metų gruodį ir kainavo 9,4 mln. eurų.

„Mes atkūrėme gerus santykius su partneriais Lietuvoje ir tai leido efektyviau vykdyti veiklą šiame regione. Mūsų verslas bus sėkmingesnis, o tai reiškia papildomas pajamas tiek mums, tiek į Lietuvos valstybės biudžetą. Džiaugiamės atstatytais geležinkelio bėgiais, kurių nebuvo net 10 metų", – cituojamas „PKN Orlen" generalinis direktorius Danielis Obajtekas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (256)