Lietuva

„Apranga“ pranešė apie išaugusius pardavimus spalio mėn., tačiau vertybinių popierių kainos rinkoje tai neišjudino. Rytoj sulauksime bendrovės ketvirtinės finansinės ataskaitos, galbūt tai suaktyvins prekybą šiomis akcijomis. „Grigiškių“ vertybinių popierių vertė kilo 2,06 proc. po to, kai „Ginvilda“ pranešė įsigijusi šių akcijų už 0,8 mln. litų. Nuosaikiai pigo „Teo LT“, „City Service“, „Rokiškio sūrio“ vertybiniai popieriai.

Estija

NASDAQ OMX Talino biržos apyvarta buvo panaši kaip ir Vilniaus, o indekso pokytis buvo identiškas (+0,04 proc.). Daugiausiai sandorių atlikta „Olympic Entertainment Group“ vertybiniais popieriais, jų vertė kilstelėjo 0,52 proc. Geri bendrovės rezultatai vėl artina jos akcijų kainą prie 2 eurų ribos. Nemažai sandorių atlikta ir brangusiais „Tallink Grupp“ bei „Merko Ehitus“ vertybiniais popieriais. „Ekspress Grupp“ 2013 m. III ketv. pelnas augo 73 proc., EBITDA mažėjo 9 proc. Įmonės vadovybė nėra patenkinta tokiais rezultatais, panašiai galvoja ir rinkos dalyviai – akcijos pigo 2,59 proc. Neblogas spalio mėnuo pardavimų atžvilgiu augino „Baltika“ vertybinių popierių vertę 0,63 proc. „Silvano Fashion Group“ akcijų kaina vėl nusileido žemiau 2,6 euro ribos.

Latvija

NASDAQ OMX Rygos biržos apyvarta siekė 18 tūkst. latų, sudaryta 70 sandorių. Biržą į priekį veda farmacijos bendrovių „Olainfarm“ (kaina nekito, 5,7 tūkst. latų apyvarta) ir „Grindeks“ (-1,61 proc., 5,4 tūkst. latų) akcijos. Daugiausiai sandorių – po vienuolika – atlikta „Latvijas tilti“ (-21,3 proc.) ir „Liepajas Metalurgs“ (-39,5 proc.) vertybiniais popieriais, tačiau apyvartos buvo menkos. Įmonės bankroto administratorius kreipėsi į teismą dėl bankroto iškėlimo.pastarajai įmonei.

Įmonių naujienos

„Apranga“ paskelbė per spalio mėn. pasiekusi 54,3 mln. Lt pardavimų apyvartą, kuri buvo 5,9 proc. didesnė nei prieš metus. Toks augimas yra ganėtinai panašus į rugsėjo mėn. apyvartos padidėjimą, siekusį 6 proc. Augimą silpnina dvi aplinkybės: aiškiai mažiau nei prieš metus palankus oras, neskatinantis skubėti pirkti žieminių rūbų, bei padidėjusi konkurencija iš „H&M“ pusės. Pardavimų lėtėjimas jaučiamas Estijoje ir Lietuvoje, o Latvijoje priešingai – augimas nelėtėja (tam įtaką turi ir daugiausia padidėjęs parduotuvių skaičius šalyje). Beje, pardavimų plotas spalio pabaigoje buvo 5 proc. didesnis nei prieš metus, tad realiai „Aprangos“ organinis pardavimo apyvartos augimas yra sulėtėjęs iki minimumo, o tai nėra labai džiuginantis faktas. Rytoj bendrovė skelbs 2013 m. III ketv. finansinę atskaitomybę, kurioje reiktų tikėtis pajamų augimo apie 9 proc., bei vienaženklio EBITDA padidėjo.