aA
„Praėjusią savaitę Europos Parlamente priimtas Mobilumo paketas buvo šaltas dušas ne tik logistams – sunerimti turėtų visi verslo sektoriai, maža to – kainų augimui turėtų ruoštis ir Europos vartotojai“, – įsitikinęs „Hegelmann Transporte“ direktorius Tomas Jurgelevičius.
Tomas Jurgelevičius
© Asmeninio albumo nuotr.

Vokietijos kapitalo krovinių pervežimo bei logistikos bendrovė „Hegelmann Transporte“ Lietuvoje veikia daugiau nei 14 metų, teikia pervežimų paslaugas Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje, Italijoje bei kitose Vakarų Europos, Skandinavijos ir Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) šalyse.

Pasak bendrovės vadovo T. Jurgelevičiaus, Europos Parlamento sprendimas priimti Mobilumo paketą Lietuvos vežėjams negalėjo sukelti jokių kitų reakcijų – tik neigiamas. Beveik metus visas šalies sektorius puoselėjo lūkesčius, kad bent tam tikros paketo dalys Europos Parlamente bus atmestos, šiuo metu viltys dedamos į tai, kad nepritarimą dar gali išreikšti Europos Komisija arba Europos Vadovų Taryba.

Reikalavimas grįžti į registracijos šalį – be argumentų

„Mobilumo pakete yra daugiau nei 1000 pasiūlymų, dauguma jų susiję su sąlygų tolimųjų reisų vairuotojams gerinimu, nemažai jų palaikome ir dar be oficialaus įsigaliojimo jau pradedame taikyti. Tačiau daugiausiai nerimo kelia numatytas reikalavimas vilkikams kas tam tikrą laiką grįžti į registracijos šalį – jis neturi jokių logiškų argumentų, o neigiama įtaka būtų didžiulė ne tik konkrečiam sektoriui, bet ir visos Europos ekonomikai“, – pabrėžia T. Jurgelevičius.

Pasak T. Jurgelevičiaus, sąlygas vairuotojams bendrovės gerina ne tik dėl įsigaliojančių naujų teisės aktų – labiausiai tai skatina daryti vairuotojų trūkumas ir natūrali konkurencija dėl darbuotojų.

Tiesa, nėra lengva iš karto įgyvendinti visus reikalavimus ir dėl infrastruktūros trūkumo. Pavyzdžiui, vairuotojų kassavaitinio poilsio, kuris turi trukti nepertraukiamai bent 45 valandas, kabinoje draudimui visoje Europoje trūksta ir saugių stovėjimo aikštelių, ir patogių poilsio vietų. Prancūzija tokį reikalavimą jau seniai yra įvedusi, pačios logistikos bendrovės ėmėsi sprendimų kurti reikiamą infrastruktūrą jų išpildymui.

Tačiau Mobilumo pakete įtrauktas reikalavimas grįžti į registracijos šalį yra dirbtinis, ir turės daugiausiai neigiamų padarinių. Jau dabartinėmis konkurencinėmis sąlygomis krovinio transportavimas į Lietuvą iš principo būdavo parduodamas tik padengiant savikainą – vieno kilometro kaina vertinama apie 50–60 euro centų.

Palyginimui, Europos Sąjungoje vieno kilometro kaina vidutiniškai siekia apie 1 eurą. Akivaizdu, kad, dirbtinai išaugus vilkikų srautams, dauguma į Lietuvą jų grįš tušti, taigi, viena kelionė bendrovei reikš iki 2000 eurų nuostolių, o vienam vilkikui per metus reikės apie 10 tokių grįžimų.

Prognozuoja reikšmingą kainų augimą

„Tokia situacija didintų bendrovių savikainą, taigi, reikšmingai didėtų paslaugų kainos, o kartu su jomis – ir pervežamų prekių, jų žaliavų kainos. Panašu, kad didžiosios Europos Sąjungos šalys, siekdamos pagerinti sąlygas logistikos bendrovėms savose rinkose, neįvertino kainų augimo padarinių visoje Europoje“, – sako T. Jurgelevičius.

Jo teigimu, reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad didesni vilkikų srautai reiškia ir kelių infrastruktūros dėvėjimąsi, taip pat didina išmetamo CO2 kiekius, aplinkos užterštumą – dėl šio reikalavimo niekam nebus geriau.

Kitos šalys taps patrauklesnės

Be abejonės, šis reikalavimas labiausiai neigiamai paveiks tokias „periferines šalis“ kaip Lietuva, Latvija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija. Geriausia pozicija šiuo atžvilgiu yra Lenkijos, kuri turi ir daugiau privalumų vežėjams. Natūralu, kad nemažai kompanijų šiuo metu svarsto galimybes kurti atstovybes būtent šioje šalyje, kad, įsigaliojus reikalavimui kas tam tikrą laiką vilkiką grąžinti į registracijos šalį, atstumą būtų galima sumažinti net apie 1000 kilometrų.

Reikėtų nepamiršti, kad Mobilumo paketas neliečia NVS šalių, taigi, galima svarstyti galimybes jose steigti atstovybes ar visai perkelti veiklą ir paslaugas teikti iš jų. Praktiniai pavyzdžiai rodo, kad perregistruoti vilkikus į kitos šalies atstovybę gali užtrukti iki pusmečio. Žinoma, Lietuvai tai reikštų prarastus mokesčius, darbo vietas, visos grandinės, svarbios BVP, praradimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Agnė Jonaitytė-Karalienė. Darbo ir asmeninio gyvenimo balansas – nepasiekiamas miražas?

Augantis darbo bei gyvenimo tempas išpopuliarino subalansuoto profesinio ir asmeninio gyvenimo...

Artūras Kapitanovas. Mokesčių amnestija: viena ranka glosto, kita – muša? (3)

Mokesčių amnestija – štai kuo gali pasinaudoti Lietuvos gyventojai ir įmonės iki liepos...

Vigintas Šakys. IT revoliucija įgauna pagreitį – ar spėsime pildyti žinių bagažą? (3)

Pasaulinio lygio IT ekspertai šiandien veiklos analitiką mato kaip vieną iš svarbiausių...

Tadas Povilauskas. Velykos šiemet gyventojų piniginių neskaudins

Artėjant didžiausiai pavasario šventei – Velykoms – galima pripažinti, kad gyventojams ir...

Linas Ivanauskas. Kur Lietuva pakasė savo elektronikos atliekas? (3)

Ne iš gero gyvenimo aplinkosaugos idėjos išgyvena naują pakilimą. Prieš klimato kaitą kovoja...

Top naujienos

Ukrainoje – lemtinga atomazga: Zelenskis Porošenkai nepaliko jokių šansų Porošenka pripažino pralaimėjimą, atnaujinta 22.50 (1908)

Ukrainoje sekmadienį vykusį prezidento rinkimų antrąjį ratą triuškinamai laimėjo jokios...

Įžūlumo viršūnė: nesibaigus vienai bylai, sukčiavimu įtariamas vyras pradėjo ieškoti naujų aukų (9)

Sukčiavimu ir dokumentų klastojimu įtariamas Marius Valiūnas galimai ir toliau apsimetinėja...

Į Lietuvą įsiverš staigus anticiklonas: žada audringus pokyčius – ypač klius savaitės pabaigoje (10)

Šiandien, Antrąją Velykų dieną, Lietuvą pasieks naujas anticiklonas atkeliaujantis iš žemyno...

Rusų politologas: Putinas netiki, kad NATO išties pagalbos ranką Baltijos šalims (418)

Sergejaus Medvedevo – politologo, televizijos laidų vedėjo interviu Konstantinui Egertui,...

Išleido į paslėptą lobį vedusių mįslių knygą: visa šalis ėjo iš proto (8)

Knygų leidybos sensacija tapusio kūrinio „Masquerade“ (angl. maskaradas ) 40-osioms metinėms...

Jis juokiasi paskutinis: Ukrainos komikas, tapęs prezidentu (93)

Komikas Volodymyras Zelenskis Ukrainos prezidentu buvo išrinktas dukart.

Amerikiečiams priteisti milijonai dėl vėžį sukėlusio chemikalo: tiesą nuslėpti padėjo lietuvių kilmės mokslininkas (233)

Plačiai pasaulyje nuskambėjo žinia apie tai, kad jau dviem amerikiečiams, susirgusiems vėžiu,...

Liūdna rezultatyviai žaidusio Sabonio sezono pabaiga: „Celtics“ eliminavo „Pacers“ klubą (10)

Savo pasirodymą NBA atkrintamosiose varžybose baigė Indianos „Pacers“ ekipa. Penktą vietą...

Po Zelenskio triumfo – dviprasmiški ekspertų vertinimai (96)

Ukrainos atsigręžimas į Rytus prezidentu išrinkus politikos naujoką komiką Volodymyrą Zelenskį...

„Mercedesas“ su atsukta rida įžiebė konfliktą: moteris prabilo apie žinomos bendrovės veiksmus (405)

Maždaug prieš metus iš Kauno automobilių turguje esančios aikštelės Jekaterina Dumskytė pirko...