aA
Apie tai, kad pradedamas rengti Vilniaus Darnaus judumo miesto planas (DJMP, angl. – sustainable urban mobility plan) visuomenė jau žino. Arba ką tik sužinojo perskaitę šias eilutes. Pagrindinė plano užduotis – išsiaiškinti ir sutarti, kaip miestą padalinti skirtingų keliavimo įpročių žmonėms taip, kad visi jaustųsi komfortiškai, o vietos mieste atsirastų ne tik automobiliams, bet ir dviratininkams, pėstiesiems, vaikams. Tačiau juo ne mažiau nei žmonės yra susidomėjęs ir verslas.
Tom Rye
© Asmeninio albumo nuotr.

Parengti planą – tikras iššūkis. Tačiau nemažesnis iššūkis į viešus plano svarstymus pritraukti konstruktyvius, nuomonę turinčius bei ją pareikšti norinčius ir galinčius žmones. Juk tam, kad pokyčiai mieste būtų sklandūs ir maksimaliai subalansuoti, reikėtų žinoti ir senyvo amžiaus, ir jaunimo, vaikų bei jų mamų nuomonę. Ir iš anksto susitaikyti su tuo, kad kai vyksta tokio masto pokyčiai, visada bus pralaiminčių arba manančių, jog pralaimi, žmonių. Ir didžiausias pralaimėjimas visada vienas – ilgesnis laikas, praleistas kelyje.

Tačiau ar pagalvojote, kad tai, kaip, kada ir kiek laiko judate, nebėra tik jūsų asmeninis reikalas – jau kuris laikas tai tikras verslo taikinys.

Atrodo, tokiu individualiu dalyku kaip judumas mieste yra susidomėjusios kompanijos, suinteresuotos gauti duomenis apie mūsų asmeninius pasirinkimus – kokiais maršrutais judame, pro kur einame, kur užsukame, kada naudojamės taksi ar pavėžėjimo paslaugomis. Jos puikiai žino, kad taip galėtų mums parduoti įvairiausius dalykus, ar mažų mažiausiai – būti pastebėtos didžiuliame nesibaigiančios kasdienės reklamos sraute.

Tokios kompanijos supranta, kad žmonių judumas ne tik išreiškia daugybę asmeninių preferencijų, bet ir užima daug laiko, kai žmonės nieko neveikia ir kai jiems galima kažką parduoti. Negana to, judumą paslauga paverčia ir vadinamosios „trikdančios inovacijos“ (angl. disruptive innovations), kaip kad bendrai naudojamas „Uber“. Tai tikras pokytis ne tik mums, bet ir verslui, nuolat galvojančiam, kaip padidinti pardavimus.

Kitas svarbus pokytis – autonominių automobilių atsiradimas. Visa tai turi potencialą radikaliai pakeisti mūsų keliavimo būdą bei tai, kaip mes naudojamės transportu.

Nors pokyčiai pasirodys netolimoje ateityje arba jau yra pradėję vykti, tačiau didžioji dalis savivaldybių ir viešojo transporto operatorių nepradėjo apie tai galvoti. Tradicinės organizacijos dar neįvertina to, ką daro ar gali padaryti trikdančios inovacijos bei kaip su tuo tvarkytis.

Skirtingai nei transporto sistemas jau susitvarkę miestai, Vilnius turi unikalią galimybę rengdamas darnaus judumo planą pagalvoti apie tai, apie ką nei Krokuva, nei Edinburgas, nei Liubliana tiesiog neturėjo galimybės pagalvoti ir atsižvelgti į verslui atsiveriančias naujas galimybes. Kita vertus, turite ir labai puikią galimybę gyventojams pasiųsti žinutę, jog jei jie nespręs, kaip nori judėti savo mieste, tai už juos padarys verslas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Modestas Kisielius. Veiklos tobulinimo istorija ir pamokos (2)

Veiklos tobulinimo metodai turi turėti tikslą arba problemą, kurią reikia išspręsti. Istorija...

Karolina Mickutė. Lankstus į(si)darbinimas: daugiau galimybių visiems (3)

Daugeliui vasaros atostogos reiškia poilsį ir sumažėjusį darbo krūvį. Tuo tarpu studentams...

Ignas Vėgėlė. Viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktai ar politikų kova dėl valdžios? (13)

Žiniasklaidoje nuskambėjus pareiškimams, kad švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė...

Giedrius Murauskas. Geriau niekada nesusidurti, bet susidūrus naudinga žinoti: tyčinis bankrotas (3)

Tyčiniai bankrotai Lietuvoje yra vieni iš sudėtingiau įrodomų atvejų teisminėje praktikoje,...

Gintarė Deržanauskienė. Kare laimėtojų nebūna (3)

Dar XVII amžiuje Izaokas Niutonas įrodė, kad veiksmas yra lygus atoveiksmiui. Šis dėsnis ne...

Top naujienos

Pirmąją popiežiaus Pranciškaus vizito dieną – netikėtas gestas ir gausios pagyros Lietuvai (1418)

Šeštadienio vakarą baigiasi pirmoji popiežiaus Pranciškaus diena Lietuvoje. Ko gero, svarbiausiu...

Telefonai kaista: skelbiama apie didžiulį emigrantų susidomėjimą grįžti į Lietuvą (355)

Teigiama, kad tarp Jungtinėje Karalystėje (JK) gyvenančių lietuvių susidomėjimas grįžimu į...

Darbuotojai pasipiktinę – atlyginimai vėluoja po pusmetį (77)

Pledus, baldinius ir kitokius audinius gaminančios bendrovės „Lanalita“ gamybinio padalinio...

Tokių Prezidento rinkimų Lietuva seniai nematė: Pakso referendumas dėl lito ir kiti nežinomieji (714)

Likus mažiau nei metams iki prezidento rinkimų, prie starto linijos rikiuojasi kandidatai. Nors per...

Ypatingą vaidmenį popiežiaus vizito metu atlikęs 14-metis: iš pradžių tuo nepatikėjau (256)

Nors popiežius Pranciškus jau išvyko nakčiai į Apaštališkąją nunciatūrą, tūkstančiai...

Jasikevičius po pirmos pergalės: jie bėga, griūna, nori viską daryti, bet tai yra gerai (36)

Kauno „Žalgiris“ įsirašė pirmąją pergalę naujai startavusiame „Betsafe- LKL “ sezone....

Ką tik vairuotojo pažymėjimą atgavęs Paulius Aršauskas – ir vėl policijos taikiklyje (82)

Vis dažniau žiniasklaidoje minimas ir vos prieš kelias dienas vairuotojo pažymėjimą atgavęs...

Pirmoji popiežiaus diena Lietuvoje: penkios įsimintiniausios citatos (23)

Popiežius Pranciškus šeštadienį lankėsi Vilniuje, kur susitiko su valstybės vadovais,...

Ko turėtumėte atsisakyti miegamajame, jeigu norite kokybiško poilsio (7)

Miegamasis turėtų būti tikra ramybės oazė, todėl svarbu žinoti, kaip šį kambarį tinkamai...

Šiurpus mokslininkų atradimas – žmogaus akis gali matyti „atvaizdus-vaiduoklius“ (7)

Mokslininkai neseniai išsiaiškino, kad žmogaus akis turi gana šiurpą keliančių gebėjimų....