aA
Lietuvos miestus jau daug metų kamuoja tos pačios bėdos – didelės transporto spūstys, oro tarša, triukšmas. Nemažėja nuosavais automobiliais važinėjančių miestiečių. Visa tai verčia reorganizuoti miestų transporto sistemą taip, kad daugiau gyventojų rinktųsi keliones viešuoju transportu. Ir koks tas viešasis transportas turėtų būti? Autobusai, troleibusai, tramvajus ar metro? Kokią miestų transporto ateitį matome mes, keleivių vežėjai?
© DELFI / Karolina Pansevič

Daugumos miestų, ypač didmiesčių transporto problemos yra panašios. Vieningai sutariama, kad būtina turėti transporto sistemos vystymo strategiją, turėti viziją bent iki 2020 metų. Todėl 18 Lietuvos miestų yra parengę arba dar rengia darnaus judumo planus ir brėžia ateities miesto transporto sistemos viziją.

Bene svarbiausioji planuojama priemonė – viešojo transporto parko atnaujinimas. Šiuo metu keleiviai nėra patenkinti daugumos viešojo transporto priemonių būkle ir amžiumi. Miestai jau dabar skuba padėtį gerinti. Štai vien Vilniuje iki metų pabaigos planuojama atnaujinti apie pusę viešojo transporto parko – turėtų pradėti važinėti 250 naujų autobusų ir 40 troleibusų. Taip pat numatoma gerinti infrastruktūrą, didinti reisų dažnumą, gerinti pasiekiamumą.

Iki šiol daug diskutuojama apie tai, kad transporto spūsčių ir oro taršos problemą sostinėje padėtų išspręsti tramvajus arba metro. Bet kuriuo atveju, manau, kad antžeminis viešasis transportas sostinėje išliks. Žinoma, greitasis tramvajus arba metro, kuris sujungtų miegamuosius rajonus su miesto centru, labai pagerintų vežimo paslaugų kokybę. Tai greitos, komfortiškos transporto priemonės, galinčios vežti daug daugiau keleivių, elektrinės, todėl neteršiančios oro, netriukšmingos. Privalumų daug, deja, turi ir trūkumų – yra brangios ir sunkiai įgyvendinamos.

Nemažai keleivių patogumui galima būtų padaryti jau dabar. Kelionės viešuoju transportu keleiviams būtų dar patogesnės, jei veiktų vieninga elektroninio bilieto sistema, kuri apjungtų visų rūšių transportą. Ir ne tik viename mieste, bet visoje Lietuvoje. Būtų patogu, jei atvažiavus į kitą miestą nereikėtų ieškoti, kur nusipirkti važiavimo bilietą. Pavyzdžiui, su Vilniečio kortele galima būtų važiuoti viešuoju transportu kad ir Klaipėdoje ar Kaune. Dabartinės technologijos leidžia tai organizuoti, atskirti finansinius srautus ir kt.

Rimantas Martinavičius
Rimantas Martinavičius
© Asmeninio albumo nuotr.

Patraukliai atrodo prieš 5 metus Talino žengtas žingsnis – mieste registruotus gyventojus viešuoju transportu imta vežti nemokamai. Toks sprendimas buvo priimtas siekiant žmones paskatinti naudotis viešuoju transportu ir sumažinti kamščius gatvėse. Ir jiems tai pasisekė. Viešojo transporto populiarumas Taline išaugo 8 procentais. Be to, miesto savivaldybės teigimu, Talinui nemokamas transportas atneša po 20 mln. eurų per metus. Dabar nebereikia bilietų sistemos, IT sistemos, sumažėjo administravimo, kontrolės kaštai. Be to, norėdami naudotis nemokamu transportu, tūkstančiai gyventojų, kurie nebuvo prisiregistravę Taline, suskubo deklaruoti savo gyvenamąją vietą. O kuo mieste daugiau žmonių, tuo daugiau pinigų jam nubyra.

Taigi, apie nemokamą viešąjį transportą Vilniuje diskutuota nemažai, bet manau, kad tai dar yra rimtai svarstytinas klausimas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Brukas: Apie miškų (ne)naudojimą ir totalinį melą (4)

Ankščiau Labanoro kraštas garsėjo gražia gamta, Labanoro dūda ir stipria samane. Dabar garsėja...

Martynas Nagevičius. „Greenwashing'as“ - žaliasis smegenų plovimas yra blogiau, nei nesirūpinti ekologija iš viso (7)

Pasaulyje, tame tarpe ir Lietuvoje, labai auga sąmoningų, atsakingai į aplinką žiūrinčių...

Mantas Vilkas. Pramonė 4.0 revoliucija įsibėgėja: galimybė sustiprinti pozicijas ir vis dar lūkuriuojanti Lietuva (1)

Lietuvos gamybos sektorius yra svarbus ekonomikos ramstis. Gamybos įmonių investicijos į...

Rūtenis Paukštė. Kodėl taip sunku pabėgti iš bankų gniaužtų?

Lietuvos gyvybės draudimo rinka yra viena mažiausiai išvystytų Europoje . Tik 1 iš 10 šalies...

Agnė Jasinskaitė. 2019-ųjų permainoms – masinis pasiruošimas (1)

2019-ųjų pradžia, kuomet įsigalios sulig mokesčių reforma priimti pakeitimai, taps tikru lūžio...

Top naujienos

Politologas Girnius: manau, kad Skvernelis nekandidatuos (460)

Politologas Kęstutis Girnius , vertindamas dvejus praėjusius šio Seimo kadencijos metus juokavo,...

Dėl laisvės kovojančio Tibeto ypatumai: du broliai dalijasi viena žmona, o šildosi kūrendami mėšlą (66)

Lietuviui pavyko nuvykti į griežtai kontroliuojamą Tibetą, nors ten laisvai keliauti draudžiama....

Britanijos vyriausybė pritarė „Brexit“ susitarimo projektui  paskelbė 585 puslapių „Brexit“ sutarties projektą, papildyta 23.22 (80)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May trečiadienį vakare paskelbė, kad jos...

Orai: ypač šals Rytų Lietuva (4)

Ketvirtadienio dieną šalyje bus dar ganėtinai šilta, tačiau artėjanti žiema apie save mums...

Aistros dėl vaikų paėmimų nerimsta: tėvų forumas reikalauja atšaukti įstatymą (711)

Seime ir toliau narstoma vaiko teisių apsaugos reforma. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija...

„Mirusios“ trenerių draugystės fone Valančiūnas pažvelgė į skaudžiąją NBA realybės pusę (8)

Kyle‘as Lowry ir Jonas Valančiūnas kartu sudėjus praleido net dvylika metų tobulėdami savo...

Cukriniu diabetu suserga ne tik nutukę ir pasyvūs žmonės: Aistė papasakojo, kaip 18 metų gyvena su šia liga (35)

Kas antras pasaulyje diabetu sergančiųjų žmonių nežino, kad turi šią ligą. Lietuvoje...

Kunigas savo parapijiečius šiurpino „Porsche“ automobiliu, kurį traukė įkinkyti mažamečiai vaikai (69)

Maltos Gozo salos kunigas, sukėlęs nemenką skandalą savo sprendimu po parapiją pasivažinėti...

Psichologė išskyrė 7 mąstymo įpročius, kurie nėra teisingi, bet daro įtaką mūsų savijautai (12)

Nepaisant patirčių, amžiaus ar statuso, visus žmones retkarčiais aplanko mintys, kurios ne visada...

Skandalingasis rusų milijonierius už dyką atiduoda Kurtinaičio treniruoto klubo akcijas Rusijoje paskelbtas bankrotas (5)

Skandalingais pareiškimais ir elgesiu pagarsėjęs rusų milijonierius Dmitrijus Gerasimenka...