aA
Didžiausi Europos vilkikų gamintojai – „Volvo“, „Renault“, „Daimler“, „DAF“, „Iveco“, „MAN“ – įtariami sudarę draudžiamų susitarimų dėl vilkikų kainų. Šios kompanijos pagamina net 9 iš 10 Europos keliais riedančių vilkikų, todėl draudžiamo susitarimo mastas didžiulis.
Rimantas Daujotas
© Bendrovės archyvas

Dėl šios priežasties už transporto priemones pirkėjai mokėjo net 10–20 proc. daugiau nei turėjo mokėti. Ne išimtis ir Lietuvos vežėjai, kurie taip pat permokėjo už transporto priemones. Kokios jų galimybės susigrąžinti už vilkikus permokėtas lėšas?

Nukentėjusieji buriasi Vokietijoje

Už 1997–2011 m. draudžiamą susitarimą vilkikų gamintojus 2,9 mlrd. eurų nubaudė Europos Sąjunga.

Kaip paskelbta baudą detalizuojančiame ES komisijos sprendime, kartelyje daugiausia dalyvavo Vokietijos įmonės, o patys susitarimai taip pat vyko daugiausia Vokietijoje. Nuo baudos kol kas išsisuko vilkikų gamintojas „MAN“, kuris, priešingai nei kiti, apie kartelį Europos Komisiją informavo pats.

Įvertinus visas aplinkybes, galime daryti išvadą, kad didžiausias ieškinių kiekis greičiausiai ir bus teikiamas Vokietijos teismams pagal šios šalies konkurencijos teisę. Nukentėjusiems tai gana palanki jurisdikcija dėl pažangios Vokietijos konkurencijos teisės. Nyderlandų teismai – taip pat palanki alternatyva.

Lietuvos vežėjai šioje situacijoje turi dvi išeitis – teikti ieškinį individualiai arba jungtis prie grupės ieškinių.

Kurį kelią rinktis? Pirmiausia, vežėjas turėtų įvertinti galimai patirtą žalą ir individualaus ieškinio teikimo sąnaudas.

Nukentėjusiems Lietuvos vežėjams – galimi du keliai

Paskaičiavus ieškinio teikimo (vadinamasis žyminis mokestis), atstovavimo (mokestis už teisininkų paslaugas) ir ekspertizės (patirtos žalos nustatymas) išlaidas, skaičiuojama, kad teikti ieškinį individualiai verta tik tuomet, jei vežėjas nagrinėjamu laikotarpiu pirko apie 1500–2000 vilkikų.

Tai paaiškinama dar ir tuo, kad pats žalos nustatymo dydis yra sudėtingas procesas, reikalaujantis brangiai kainuojančios ekonominės analizės.

Jei vežėjas įsigijo mažiau vilkikų nei minėta, geriausiais variantas tokiai įmonei – jungtis prie grupės ieškinio Vokietijoje ar Nyderlanduose.

Šiuo metu jau yra kelios organizacijos, kurios kviečia prisijungti prie tokių grupės ieškinių šiose šalyse. Vokietijos vežėjų asociacija ieškinį jau ruošia bendradarbiaudama su pasaulinėmis advokatų kontoromis ir bylinėjimosi finansuotojais.

Kaip veikia toks jungimasis prie grupės ieškinio? Pirmiausia žalą patyręs vežėjas perleidžia savo reikalavimo teisę ieškinį administruojančiai organizacijai. Pastaroji, visų nukentėjusių vardu, derasi su gamintoju dėl taikaus susitarimo.

Jei taikiai nesusitariama, inicijuojamos bylos.

Ieškinį administruojanti organizacija pasiima sėkmės mokestį, siekiantį 20–30 proc. nuo susitarimo ar teismo keliu išieškotos sumos.

Nukentėjusiems už procesą nieko mokėti nereikia – žyminio mokesčio, atstovavimo, ekspertizės ir kt. išlaidas padengia ieškinį administruojanti organizacija.

Visas procesas gali tukti 2–3 metus. Žinoma, nenorint, kad jūsų reikalavimo teisė „pasimestų“ tūkstančiuose kitų nukentėjusių reikalavimų, patartina aktyviai bendradarbiauti su ieškinį administruojančia organizacija ir aktyviai atstovauti savo interesams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tadas Povilauskas. Kodėl metų pabaigoje gali pabrangti dyzelinas (2)

Veikiausiai atsimenate, kad praėjusių metų kelias lapkričio savaites dyzelino kaina degalinėse...

Egidijus Langys. Permainos nemokumo procese: kreditorius ir skolininkas privalės tartis

Nemokumo proceso reforma įgauna pagreitį – po balandžio mėn. Seime vykusių aktyvių klausymų...

Justinas Juozaitis. Ar Baltijos šalių elektros tinklai atlaikys artėjančią geopolitinę audrą? (6)

Kol Lietuvos politikai džiaugiasi pasiektu susitarimu dėl sinchronizacijos su kontinentinės Europos...

Lina Aleknaitė-van der Molen. Pokyčiai kapitalo rinkų reguliavime – Prospekto Reglamentas atveria galimybes smulkioms ir vidutinio dydžio įmonėms

Š. m. liepos 21 d. įsigalioja Prospekto Reglamentas, kuris pakeis iki šiol galiojusią Prospekto...

Mantas Andriuškevičius. Dėl transporto priemonių apžiūros centrų veiklos (3)

Vidaus reikalų ministrui Eimučiui Misiūnui pasiūlius koreguoti Saugaus eismo automobilių keliais...

Top naujienos

STT pradėtas korupcijos tyrimas atskleidė šokiruojančius verslininko pomėgius: prašau, tik neišduokite (8)

Specialiųjų tyrimų tarnyboje ( STT ) pradėtas tyrimas dėl galimo kyšininkavimo, papirkimo ir...

Du benzingalviai leidosi į unikalią kelionę: „Passat-Krokodilu“ važiuoja iš Kinijos į Austriją užsuko ir į Lietuvą (5)

Daugelis išgirdęs pasiūlymą į, pavyzdžiui, už 1000 kilometrų esančią šalį keliauti...

Gyvai / Mūšis dėl bilieto į LKL finalą: „Rytas“ – „Neptūnas“ Galdikas išvarytas iš aikštės (154)

Penktadienio vakarą Vilniuje vykstančiose antrose „Betsafe-LKL“ pusfinalio serijos iki dviejų...

Gydytojas Pranculis operavo ir 3 dienų, ir šimtamečius pacientus: panevėžietis nesiliauja stebinti Lietuvos kaip apsaugoti savo kraujagysles

Sričiai, kurioje sėkmingai sukasi jau 17 metų, Andrius Pranculis negaili pagyrų. Gydytojo...

„Spausk Gazą!“: lietuvis žiedinėse lenktynėse pristatė dar nematytą modelį

Nemuno žiede startavo Lietuvos žiedinių lenktynių sezonas. Tarp jau įprastų BMW , „ Honda...

Prancūzijoje nugriaudėjo sprogimas, yra sužeistųjų papildyta (27)

Prancūzijos Liono miesto centre penktadienį nugriaudėjo sprogimas , pranešė vietos žiniasklaida.

Kaip keliauja Lietuvos vidurinioji klasė: nesarmata čiupti ir paskutinės minutės pasiūlymus (46)

Ekonomistai kalba, kad ateinanti krizė bus kitokia, tačiau gyventojai nekreipia dėmesio į kalbas...

Ryžosi karjeros avantiūrai: metė puikiai apmokamą darbą ir tapo mokytoju-savanoriu

Beveik dešimtmetį Kęstutis Mačiulaitis sparčiai kopė karjeros laiptais, dirbo puikiai apmokamą...

Paskutinės antrojo turo tendencijos: kurį iš dviejų pasirinks akivaizdžiai pavargę rinkėjai (229)

Pasirinkimą balsuojant, anot profesorės Ainės Ramonaitės, daugiau gali nulemti pasikalbėjimai su...

Po Kaliningrado žingsnio – aiški ekspertų žinia Lietuvai: tai yra didysis signalas (314)

Kaliningrado srityje trečiadienį prasidėjo suplanuotas 3 dienų izoliuoto elektros sistemos darbo...