aA
Sauliaus Skvernelio Vyriausybė šiandien elgiasi taip, tarsi jos politikai šį rudenį nebedalyvaus rinkimuose šių metų rudenį, arba jei ir dalyvaus, tai tikrai neprognozuoja gerų rezultatų ir darbo Vyriausybėje. Tokias išvadas daryti verčia Vyriausybės elgesys.
Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

Prieš kelias dienas Vyriausybė suprato suklydusi dėl žalių rodyklių. Anksčiau buvo priėmusi sprendimą reguliuoti eismą, pasiremdama Europos Sąjungos reglamentais ir kitokiais reikalavimais. Vos sprendimas įsigaliojo, didesniųjų miestų vairuotojai savaitę pastovėjo kamščiuose – sprendimas jau atšauktas.

Kai žmonės bandė pasiaiškinti, kokie ten ES reglamentai reikalavo tas žalias rodyklytes nuimti, paaiškėjo, kad nėra tokių reglamentų ir niekada nebuvo. Vyriausybė, nuleidusi akis, priėmė sprendimą vėl užkabinti žalias rodykles. Ir užkabins. Greičiausiai ne tas pačias, matyt, teks pagaminti naujas, žmonės spūstyse pastovės dar mėnesį ar du, bet iš esmės klaida ištaisyta. Puiku! Nors reikia pripažinti, kad šis klausimas labai paprastas ir aiškus, suprantamas didelei daliai visuomenės be ypatingo specialaus pasirengimo. Vyriausybės apsisprendimui pakako didelio visuomenės pasipiktinimo socialiniuose tinkluose ir keleto didesniųjų miestų vadovų pastabų.

Greičiausiai paprastai bus suprantamas Vyriausybės sprendimas dėl lėšų vaikų popamokiniam ugdymui. Kaip žinome, keletą metų galiojo tvarka, kai kiekvienam vaikui valstybė skyrė po 15 eurų popamokiniam ugdymui apmokėti. Dabar Skvernelio Vyriausybė didžiuojasi padidinusi vaiko pinigus 10-čia eurų, bet kažkodėl tyli Lietuvos vaikams nurėusiė kiekvieną mėnesį po tą 15 eurų, kurie buvo skirti būreliams apmokėti. Pasibaigus sausiui ir tėvams gavus padidėjusias sąskaitas, Vyriausybė greičiausiai taip pat viską „supras“. Galbūt ištaisys klaidą, o gal ir ne, nes tam reikia kur kas daugiau pinigų, negu naujoms rodyklytėms nupirkti.

Ko reikia, kad Vyriausybė pripažintų savo klaidą dėl vairuotojų atlyginimo koeficientų padidinimo? Šis klausimas kur kas sudėtingesnis, nei rodyklių nuėmimas ir uždėjimas. Priimant tokius sprendimus reikia išmanyti tiek valstybės finansus, tiek verslo veikimo modelius. Klausimas sudėtingas ir kol kas aktualus atrodo tik tiems, kurie tikrai supranta jo poveikį. Kamščiai gatvėse matomi akivaizdžiai, o skylė valstybės biudžete – kam ji įdomi? Būsimai Vyriausybei, kuri po audringų rinkimų turės priiminėti kitų metų biudžetą ir aiškinti, kodėl reikia priimti nepopuliarius sprendimus? Mažinti pensijas, mažinti kultūros darbuotojų pinigus, dar labiau mažinti ar išvis panaikinti vaiko pinigus?

Nes sumažėjus transporto verslo apimtims, sumažės ir valstybės pajamos iš akcizo už kurą, sumažės surenkami mokesčiai nuo darbo užmokesčio, taip pat sumažės mokesčiai iš paslaugų transporto verslui, nes jas išgyvenę Lietuvos vežėjai pirks tose šalyse, kur registruotas jų verslas. Bet šis poveikis bus akivaizdus ne šiandien, o po kelių mėnesių ar net kitų metų pradžioje, apibendrinus statistinius duomenis. Tuomet šita Skvernelio Vyriausybė jau bus pabaigusi savo kadenciją ir pridėliojusi „dovanėlių“ naujai Vyriausybei. Ne Skverneliui teks suktis dėl sumažėjusių biudžeto pajamų, o gal ir skolintis užsienyje.

Šiandien Vyriausybė išgirsta tuos, kurie rėkia garsiausiai. Dėmesio nesulaukė solidūs verslo bandymai aiškinti realią situaciją. Šiokio tokio dėmesio sulaukė tik „Linavos“ organizuota vilkikų protesto akcija Vilniaus centre. Tačiau akcija buvo organizuota civilizuotai ir su visais leidimais, kad nebūtų stabdomas eismas Vilniuje, todėl nuo grandinės buvo paleistos profsąjungos, kurios amsėdamos skaičiavo, kas sėdi už protesto akcijoje dalyvaujančio vilkiko vairo – savininkas ar vairuotojas. Jie net negali patikėti, kad vairuotojai taip pat gali būti mąstantys ir suprantantys priežastis ir pasekmes. Ir kad didesnė dalis vairuotojų gali pritarti vežėjų požiūriui, nes jie žino, kad jokie pinigai iš dangaus nenukrenta, juos reikia sunkiai uždirbti.

Keistai atrodo tos profsąjungos. Kažin kodėl jos nesirūpina savo narių darbo sąlygomis, kai Lietuvos pasienyje po kelias paras stovintys vairuotojai neturi galimybės net būtiniausius gamtos reikalus atlikti civilizuotai? Ar čia jau ne vairuotojų darbo sąlygos?

Vežėjai niekuomet nebuvo radikalūs, jie visuomet solidariai ieškojo sprendimų, tačiau šiandien nebežinau, ar yra argumentai, kurie juos sustabdytų. Per daug giliai mūsų Vyriausybė užkabino – ji šiandien žlugdo paskutinį mažųjų verslininkų pajamų šaltinį, atima galimybę gražinti bankams paskolas ir išsaugoti už paskolas įkeistus šeimos namus.

Tokiame kontekste istorija su žaliomis rodyklėmis ir kamščiais skamba kaip pagunda. O jei taip vežėjai be jokių leidimų suorganizuotų didžiulius kamščius visoje Lietuvoje. Kažin ar tada vežėjus išgirstų?

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(36 žmonės įvertino)
3.6667

Natalja Kobzevienė. Biudžetinių įstaigų nuotolinio darbo išlaidų kompensavimas – apie ką nepagalvota? (1)

Darbo kodekso 52 straipsnyje nurodyta, kad darbuotojas, susitarus su darbdaviu, gali atlikti darbo...

Aušra Maldeikienė. Mažieji, sukruskite, – pelno mokesčio pertvarka jums gali labai brangiai kainuoti! (6)

Sisteminė mokesčių sistemos peržvalga ir galima pertvarka sulaukia daug suinteresuotų grupių...

Elena Leontjeva. Didesnis biudžetas su mažesne našta? (2)

Finansų ministerijos mokesčių lengvatų peržiūros grupė pradeda svarstyti pelno mokesčio...

Eglė Višinskienė. Žemės ūkio paskirties žemės sklypų perleidimas – ar viskas paprasta? (2)

Jau vieneri metai, kaip gyvename pandemijoje. Dienraščių antraštės skambiai šaukia – sodybų...

Arnoldas Gaudiešius. Prasideda tvaraus finansavimo era: ką apie tai reikia žinoti verslui?

2021-ųjų metų pabaigoje bendra suteikta žaliojo finansavimo suma pasaulyje pasieks 3 trln. JAV...

Top naujienos

Vytautė Merkytė | D+

Pragaras po vandeniu, kurio nesuvaldė Putinas: tyrimas parodė, kokios buvo paskutinės „Kursk“ jūreivių gyvenimo minutės (4)

2000 m. rugpjūčio 12 d. 11 val. 20 min. vietos laiku Barenco jūrą sudrebino du tokie galingi...

Net neprasidėjusi kelionė į Egiptą sukėlė poilsiautojų pyktį: tai – pasityčiojimas (88)

Dar net neprasidėjusi poilsinė kelionė į saulėtąjį Egiptą kaip reikiant sukėlė...

Po visą Lietuvą sukrėtusios istorijos – skandalingos prokurorų išvados (124)

Jeigu jau sakai, kad patyrei seksualinę prievartą, tai būk malonus ir ant padėklo pateik...

Už pasodintą medį panevėžiečiui skirta solidi bauda: vyras nesiruošia nei pinigų mokėti, nei medžio išrauti (356)

Prieš du dešimtmečius nelegaliai Panevėžyje pastatęs šuns pakelta koja medinę skulptūrą ir...

Čempionų lyga: „Real“ atliko juodą darbą, „Man City“ atsipirko trumpu išgąsčiu (11)

Dėl UEFA Čempionų lygos trofėjaus toliau kausis dvi Anglijos bei po vieną Prancūzijos ir...

Toma Miknevičienė | D+

Gimdymas vyro akimis: buvo vienas momentas, kuris gal ne kiekvienam būtų patikęs (1)

Dalyvauti vyrui gimdyme ar ne? Kokios pasekmės gali užgriūti? Gal pamatęs, kaip jo moteris...

Mano vyras turi meilužę: skirtis ar atleisti? (308)

Neištikimybė yra ne tik vienas sunkiausių iššūkių santykiuose, bet ir vienas dažniausių. Ką...

Sinoptikai turi gerų žinių: jau netrukus vėl lepinsimės 18 laipsnių šiluma (9)

Ketvirtadienio naktį Lietuvoje darbavosi žemo atmosferos slėgio sūkurys. Jis pašykštėjo...

Į ankstyvas išgertuves socialiniame būste policijos niekas neįleido: teko išsikviesti merę (109)

Antradienį nuo ryto vykstančių išgertuvių kaimynystėje esančiame socialiniame būste...

Liūdesys Bolonijoje: „šešiaženkliame“ mūšyje kelialapį į finalą ir Eurolygą nugvelbė rusai (24)

Kazanės UNIKS – Europos taurės turnyro finale ir kito sezono Eurolygoje. Lemiamose rungtynėse...