aA
Sauliaus Skvernelio Vyriausybė šiandien elgiasi taip, tarsi jos politikai šį rudenį nebedalyvaus rinkimuose šių metų rudenį, arba jei ir dalyvaus, tai tikrai neprognozuoja gerų rezultatų ir darbo Vyriausybėje. Tokias išvadas daryti verčia Vyriausybės elgesys.
Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

Prieš kelias dienas Vyriausybė suprato suklydusi dėl žalių rodyklių. Anksčiau buvo priėmusi sprendimą reguliuoti eismą, pasiremdama Europos Sąjungos reglamentais ir kitokiais reikalavimais. Vos sprendimas įsigaliojo, didesniųjų miestų vairuotojai savaitę pastovėjo kamščiuose – sprendimas jau atšauktas.

Kai žmonės bandė pasiaiškinti, kokie ten ES reglamentai reikalavo tas žalias rodyklytes nuimti, paaiškėjo, kad nėra tokių reglamentų ir niekada nebuvo. Vyriausybė, nuleidusi akis, priėmė sprendimą vėl užkabinti žalias rodykles. Ir užkabins. Greičiausiai ne tas pačias, matyt, teks pagaminti naujas, žmonės spūstyse pastovės dar mėnesį ar du, bet iš esmės klaida ištaisyta. Puiku! Nors reikia pripažinti, kad šis klausimas labai paprastas ir aiškus, suprantamas didelei daliai visuomenės be ypatingo specialaus pasirengimo. Vyriausybės apsisprendimui pakako didelio visuomenės pasipiktinimo socialiniuose tinkluose ir keleto didesniųjų miestų vadovų pastabų.

Greičiausiai paprastai bus suprantamas Vyriausybės sprendimas dėl lėšų vaikų popamokiniam ugdymui. Kaip žinome, keletą metų galiojo tvarka, kai kiekvienam vaikui valstybė skyrė po 15 eurų popamokiniam ugdymui apmokėti. Dabar Skvernelio Vyriausybė didžiuojasi padidinusi vaiko pinigus 10-čia eurų, bet kažkodėl tyli Lietuvos vaikams nurėusiė kiekvieną mėnesį po tą 15 eurų, kurie buvo skirti būreliams apmokėti. Pasibaigus sausiui ir tėvams gavus padidėjusias sąskaitas, Vyriausybė greičiausiai taip pat viską „supras“. Galbūt ištaisys klaidą, o gal ir ne, nes tam reikia kur kas daugiau pinigų, negu naujoms rodyklytėms nupirkti.

Ko reikia, kad Vyriausybė pripažintų savo klaidą dėl vairuotojų atlyginimo koeficientų padidinimo? Šis klausimas kur kas sudėtingesnis, nei rodyklių nuėmimas ir uždėjimas. Priimant tokius sprendimus reikia išmanyti tiek valstybės finansus, tiek verslo veikimo modelius. Klausimas sudėtingas ir kol kas aktualus atrodo tik tiems, kurie tikrai supranta jo poveikį. Kamščiai gatvėse matomi akivaizdžiai, o skylė valstybės biudžete – kam ji įdomi? Būsimai Vyriausybei, kuri po audringų rinkimų turės priiminėti kitų metų biudžetą ir aiškinti, kodėl reikia priimti nepopuliarius sprendimus? Mažinti pensijas, mažinti kultūros darbuotojų pinigus, dar labiau mažinti ar išvis panaikinti vaiko pinigus?

Nes sumažėjus transporto verslo apimtims, sumažės ir valstybės pajamos iš akcizo už kurą, sumažės surenkami mokesčiai nuo darbo užmokesčio, taip pat sumažės mokesčiai iš paslaugų transporto verslui, nes jas išgyvenę Lietuvos vežėjai pirks tose šalyse, kur registruotas jų verslas. Bet šis poveikis bus akivaizdus ne šiandien, o po kelių mėnesių ar net kitų metų pradžioje, apibendrinus statistinius duomenis. Tuomet šita Skvernelio Vyriausybė jau bus pabaigusi savo kadenciją ir pridėliojusi „dovanėlių“ naujai Vyriausybei. Ne Skverneliui teks suktis dėl sumažėjusių biudžeto pajamų, o gal ir skolintis užsienyje.

Šiandien Vyriausybė išgirsta tuos, kurie rėkia garsiausiai. Dėmesio nesulaukė solidūs verslo bandymai aiškinti realią situaciją. Šiokio tokio dėmesio sulaukė tik „Linavos“ organizuota vilkikų protesto akcija Vilniaus centre. Tačiau akcija buvo organizuota civilizuotai ir su visais leidimais, kad nebūtų stabdomas eismas Vilniuje, todėl nuo grandinės buvo paleistos profsąjungos, kurios amsėdamos skaičiavo, kas sėdi už protesto akcijoje dalyvaujančio vilkiko vairo – savininkas ar vairuotojas. Jie net negali patikėti, kad vairuotojai taip pat gali būti mąstantys ir suprantantys priežastis ir pasekmes. Ir kad didesnė dalis vairuotojų gali pritarti vežėjų požiūriui, nes jie žino, kad jokie pinigai iš dangaus nenukrenta, juos reikia sunkiai uždirbti.

Keistai atrodo tos profsąjungos. Kažin kodėl jos nesirūpina savo narių darbo sąlygomis, kai Lietuvos pasienyje po kelias paras stovintys vairuotojai neturi galimybės net būtiniausius gamtos reikalus atlikti civilizuotai? Ar čia jau ne vairuotojų darbo sąlygos?

Vežėjai niekuomet nebuvo radikalūs, jie visuomet solidariai ieškojo sprendimų, tačiau šiandien nebežinau, ar yra argumentai, kurie juos sustabdytų. Per daug giliai mūsų Vyriausybė užkabino – ji šiandien žlugdo paskutinį mažųjų verslininkų pajamų šaltinį, atima galimybę gražinti bankams paskolas ir išsaugoti už paskolas įkeistus šeimos namus.

Tokiame kontekste istorija su žaliomis rodyklėmis ir kamščiais skamba kaip pagunda. O jei taip vežėjai be jokių leidimų suorganizuotų didžiulius kamščius visoje Lietuvoje. Kažin ar tada vežėjus išgirstų?

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(36 žmonės įvertino)
3.6667

Gediminas Valantiejus ir Greta Vaicekauskaitė. Opcionas: darbuotojams papildoma motyvacija, darbdaviui – mokestinė lengvata?

Augant Lietuvos ekonomikai ir atlyginimams, jaunoms bendrovėms, vadinamiesiems startuoliams, dėl...

Martynas Rusteika. Siūlymas saulės elektrinę instaliuoti pačiam – grubus vartotojo klaidinimas (13)

Lietuvoje prasidėjus naujam paramos smulkiajai saulės energetikai etapui, kaip grybai iš po lapų...

Ilja Laursas. Davosas – gamtos ir technologijų reiškiniai, kuriems privalo ruoštis visas pasaulis (5)

50-metį švenčiantis Davoso forumas šiais metais pakvietė diskutuoti visam pasauliui...

Karolina Baronaitė – Birmontė. Laikinųjų apsaugos priemonių panaikinimas atveria galimybes prisiteisti nuostolius, nepaisant bylos baigties (1)

Praėjusių metų pabaigoje Aukščiausiasis teismas ( LAT ) priėmė nemažai diskusijų sukėlusią...

Robertas Dargis. Turime išsiugdyti kantrybę demokratijos vėžlio žingsniui (8)

Daugelis pamename tą prieš trisdešimt metų Europoje nuvilnijusią optimizmo bangą, kai...

Top naujienos

Sinoptikė: nuo vasario vidurio gali prisnigti tiek, kad maža nepasirodys (20)

Kad ir koks pabodęs ir nemielas būtų cepelininės spalvos dangus, o mintyse vis kiltų klausimas,...

Nuo Gintarinės ledi iki Šatrijos Raganos: kaip šiandien gyvena Kazimira Prunskienė (148)

Prie Kazimiros Danutės Prunskienės vardo klijuojama daug pravardžių – vienas jų ji pasirinko...

Sąmokslo teorija: dėl vaistų ar baruose praleisto laiko galite negauti paskolos (132)

Ar vartojami vaistai arba pomėgis lankytis baruose gali pakenkti asmens kreditingumo vertinimui?...

Kuriozu pažymėtose rungtynėse – Sabonio flirtas su trigubu dubliu ir „Pacers“ viršus (23)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį San Fransiske vykusiose NBA rungtynėse Indianos „Pacers“...

Užkalnis: baigėsi pinigai, geriu arbatą, ja ir kvėpinuosi (13)

Žinoma, pinigai nesibaigė, gyvenimas vis saldesnis, kaip aną dieną rašė portale DELFI apie...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Norite laimėti rinkimus – lipkite ant vamzdžio

Po „ Grigeo “ skandalo įtūžę piliečiai kone kasdien atranda vis naujų aplinkos teršėjų, o...

Renesesą pribloškė „Žalgirio“ artilerija: tai buvo neįprasta

Prieš du mėnesius žaisdama namuose Berlyno ALBA pati provokavo Kauno „Žalgirį“ bandyti...

Paskutinės dienos SSRS: kodėl sovietai taip nenorėjo paleisti Baltijos šalių knygos ištrauka (52)

Sprendimai dėl Sovietų Sąjungos likimo, priimti nuo 1991 metų liepos iki gruodžio pabaigos,...

Priešprieša su Nausėda brangiai kainavo Skverneliui: jo reitingas dramatiškai krito žemyn papildyta 8.13 (373)

Sauliaus Skvernelio ir Gitano Nausėdos kovą dėl susisiekimo ministro viešoje erdvėje pralaimi...

Svaiginančią pergalę žalgiriečiai skyrė sirgaliams: pagaliau galime solidžiai atsidėkoti (11)

„Lyg diena nuo nakties“, – atšovė Edgaras Ulanovas , paprašytas palyginti „Žalgirį“ 11...