aA
Perskaičiau ekonomisto Žygimanto Maurico svarstymus apie Vilniaus BVP, kuris, paskaičiavus vidurkį vienam gyventojui, neva viršija Europos Sąjungos vidurkį. Ekonomistas išaiškina, kaip manipuliuojant skaičiais (imant vidutinį kainų lygį, o ne Vilniaus kainų lygį) gaunami iškraipyti duomenys. „Toks teiginys yra melas. Ir ne tik melas, bet pavojingas melas, nes politikai, remdamiesi neteisinga statistika, gali prieiti prie neteisingų išvadų, o neteisingos išvados – lemti neteisingus sprendimus“, - rašo ekonomistas.
Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

Šis išaiškinimas priminė sparnuotą sovietų laikų frazę: yra trys melo rūšys – melas, didelis melas ir statistika. Nuo tų laikų praėjo daug metų, tačiau, deja, nedaug kas pasikeitė. Pastaruoju metu vien kalbant apie transporto sektorių pasitaikė keli atvejai, kurie privertė susimąstyti, kaip yra žaidžiama įvairiais skaičiais ir koks to žaidimo rezultatas.

Visai neseniai teko skaityti Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininko Audriaus Cuzanausko interviu, kuriame jis teigia; „paskui dar „Linava“ drįsta ciniškai nusamdyti tuos baltarusius ir ukrainiečius, kurie su sunkvežimiais važinėja po Vilnių, ir teigia, kad sektorius yra laidojamas. Sektorius, kuris turi 6,5 mlrd. eurų pelno per metus“. Ir nerimą sukėlė ne kaltinimai „Linavai“. Nerimą sukėlė tie 6 milijardai. Pelno!

Suprantu, kad žiniasklaidos skelbiami verslininkų pelnai sulaukia nemažai dėmesio. Vieną ar du labai sėkmingus verslininkus turime ir transporto sektoriuje. Ir nors neretai laikui bėgant sėkmingas verslas iš transporto sektoriaus išsiplečia į nekilnojamąjį turtą, logistiką ar kitas sritis, tačiau visa garbė vis tiek tenka transporto sektoriui.

Visiems (matyt, išskyrus profsąjungų lyderius) žinoma, kad 2018 visų Lietuvos įmonių ikimokestinis pelnas per metus siekė 5,9 mlrd. eurų. Viso Lietuvos verslo. Statistikos departamento duomenimis, daugiausiai ikimokestinio pelno – 1,31 mlrd. eurų – gavo didmeninės ir mažmeninės prekybos įmonės, apdirbamosios pramonės (1,24 mlrd. Eur) ir transporto bendrovės (706 mln. Eur).

700 milijonų eurų. Milijonų, ne milijardų! Mano žiniomis, visas transporto sektorius nuo minėto pelno sumokėjo apie 170 mln. eurų pelno mokesčio, iš jų apie 55 mln. eurų pelno mokesčio sumokėjo „Lietuvos geležinkeliai“.

Man kyla klausimas – ar tas minėtas profsąjungų lyderis tikrai nežino, koks yra transporto sektoriaus pelnas ar manipuliuoja skaičiais? Mano įsitikinimu, abu variantai vienodai blogi, nes dėl to kyla bėdos ne tik profsąjungoms ir jų nariams, bet ir visai valstybei.

Manipuliavimas skaičiais sukuria klaidingą įspūdį apie situaciją Lietuvos ūkyje, daro žalą dėl pagrindo neturinčių sprendimų. Kartą iš Socialinės apsaugos ir darbo ministro jau išgirdome, kad „pelningumas šitame sektoriuje pats didžiausias Europoje“. Neramu, kad ministras, priimdamas sprendimus, vadovaujasi įvairių cuzanauskų „informacija“ apie šešis milijardus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
4.0588

Marius Liatukas. Ar koronavirusas gali pavirsti nenugalima jėga? (1)

Pasaulio fabriku vadinama Kinija pastarosiomis savaitėmis sukaustyta koronaviruso baimės. Tą...

Jurgita Navikienė. Šešėlis odontologo kėdėje – nuo ko pradėti apsivalymą? (14)

Šiais metais VMI žada dar labiau kovoti su šešėliu įvairiose srityse, įskaitant ir...

Nerijus Mačiulis. Liūdėjome dėl emigracijos − dabar bijosime imigracijos? (172)

Per praėjusį dešimtmetį dėl emigracijos Lietuva prarado maždaug dešimtadalį savo gyventojų....

Justas Mundeikis. Ar mokytojų atlyginimai tikrai jau pakankami? atsakymas Žygimantui Mauricui (6)

„ Mokytojų atlyginimai nebėra jau tokie maži“ , pareiškia „ Luminor “ vyriausias...

Jovita Valatkaitė. Keičiasi darbuotojų komandiravimo į Lietuvą tvarka (5)

Nuo 2020 m. liepos 30 d. keisis darbuotojų komandiravimo į Lietuvą tvarka. Šie pokyčiai ypač...

Top naujienos

Skaudi netektis: mirė poetas Kęstutis Navakas papildyta šalies vadovų komentarais (186)

Eidamas 56-uosius metus sekmadienį mirė poetas Kęstutis Navakas. Tai BNS patvirtino Lietuvos...

Nemokamų studijų vietų daugės penktadaliu, bet likusiesiems džiaugtis nėra ko (7)

Šiais metais studijos, palyginti su praėjusiaisiais, kainuos daugiau, tačiau daugės ir valstybės...

Operatorius beveik dvejus metus sąskaitas siuntė mirusiam žmogui (3)

„Turiu tokią keistą situaciją su „Tele2“ . Jie beveik dvejus metus siuntė sąskaitas už...

Taurė grįžta į Kauną: po pertraukos dominavęs „Žalgiris“ nukarūnavo „Rytą“ (443)

Antroje rungtynių pusėje aukštesnę pavarą įjungęs ir pergalingą spurtą surengęs Kauno...

Turtingųjų stovyklavimo ypatumai: palapinėse stovi plokščiaekraniai televizoriai, sofos ir net dušas (1)

„Ruoškis, važiuosim pirkti kupranugario“, – gaunu žinutę iš Mišelio, mano angliškai...

Galvoja – peršalimas, paaiškėja – tuberkuliozė: profesorius įvardijo pro akis praleidžiamus simptomus (65)

Per metus pasaulyje užregistruojama 10 milijonų lėtinės plaučių ligos atvejų. Tuberkuliozė...

Tyrimas baigtas: įvertinta gotikinę bažnyčią „papuošusi“ betono aikštė (151)

Unikalios, istorinės bažnyčios gaivinimas, ar valstybės saugomo paminklo kraštovaizdžio...

Lietuva neteko išskirtinės asmenybės, sako mirusio poeto Kęstučio Navako kolegos ir bičiuliai (7)

Lietuva neteko išskirtinės asmenybės, palikusios ryškų pėdsaką lietuvių literatūroje, sako...

Goda Alijeva įsiamžino fotosesijoje be drabužių: dainininkė didžiuojasi po nėštumo ir gimdymo pakitusiu kūnu (118)

Dainininkė Goda Alijeva pasidovanojo sau intymią fotosesiją. Moteris sako, kad viskas įvyko...

|Maža didelių žinių kaina