aA
Lietuvos valstybė pastatė savo verslininkus į vietą. Į tą vietą, kurioje, valstybės vyrų supratimu, turi stovėti gerovės valstybei pinigus uždirbantis verslas. Nors gal labiau ne į vietą, bet apie viską kalbėkime iš eilės.
Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Domantas Pipas

Susisiekimo ministerija padarė sprendimą dėl leidimų kvotų vežant krovinius į Rusiją. Tie, kurie supranta, apie ką kalbama, tie situaciją žino, o tiems, kurie nesupranta ir neturi laiko gilintis, pasakyti galima trumpai – Susisiekimo ministerija sudarė palankias sąlygas Rusijos vežėjams, o Lietuvos vežėjams atkišo trijų pirštų kombinaciją. Nesikiškit, sako Lietuvos ministerija Lietuvos vežėjams, ten JŲ rinka, JŲ prekės. Ne jūsų ten reikalas...

Greičiausiai ne mūsų. Nes Rusijoje vežėjai dirba be jokio vairuotojų atlyginimų koeficiento. Pabandytų kas įvest – pamatytų kur vėžiai žiemoja. Juk negalima skriausti nuosavų verslininkų, kurie tau pinigus uždirba. O va lietuvius galima. O be to – landžioja jie visur su tomis savo „fūromis“, dėl krovinių konkuruoja, ramiai užsidirbti trukdo. Nepripranta tegul.

Dar prisimena Lietuvos vežėjai, kaip valstybė jiems kartą jau liepė nebesidairyt į Rytus. Sakė – reikia blokuoti, ignoruoti, nebendradarbiauti, nereikia niekam tų Rusijos krovinių ir plačios Rusijos rinkos. Nebedirbkit Rytuose, sakė vežėjams. Va, Vakarai tai visai kas kita. Saugu, aišku, patikima. Su ilgamete verslo patirtimi ir puoselėjamomis tradicijomis.

Patirtis ir tradicijos – tikrai faktas. Vos darbštūs lietuvių verslininkai atsigręžė į Vakarus, vakariečiai tuoj pat sureagavo – o jums čia ko? Ar jus čia kas kvietė? Va, jums Mobilumo paketas su privalomu grąžinimu (jei jau važiuosit, tai nevažiuokit toli nuo savo šalies, geriausia būtų, jei iki Balbieriškio ir atgal). Va jums profsąjungos, kurios prie Vyriausybės rūmų kampo sustoję šauks „Vergvaldžiai!”. Socialinėje erdvėje jie, tiesa, nebus tokie tikslūs, jiems gausis „vergvaldžei“ ir „gere vairuotojų krauję“. Ir lįs jie iš pakampių vos vieną dieną – būtent tą, kai vežėjai organizuos savo protesto akciją. Kitom dienom „kraujes“, matyt, bus pasibaigęs.

Vežėjai suksis į Rytus – na, gal čia tuomet galima uždirbti tuos mokesčius valstybei ir didėjančias algas vairuotojams? Tik šast kaip špyga iš kišenės – va jums, sprendimas dėl leidimų kvotų vežti krovinius į Rusiją. Rusijai juk patogiau, kai konkurencijos nėra. Daugiau darbo saviems vežėjams, kurie į savą biudžetą atneš mokesčius. Gerbiami vežėjai, nelįskit į Rusiją, ten nesaugu, neskaidru ir nepatikima.

Rusijai juk patogiau, kai konkurencijos nėra. Daugiau darbo saviems vežėjams, kurie į savą biudžetą atneš mokesčius.
Mečislavas Atroškevičius

Ir visa tai daroma savo, lietuviškų institucijų rankomis. Niekas negina Lietuvos verslininkų interesų nei Rytuose, nei Vakaruose. Panašu, kad valdžios vyrai yra numatę kitus biudžeto finansavimo šaltinius, jie nebesitiki surinkti mokesčių. Pusiaukelėje tarp Rytų ir Vakarų įsispraudusi Lietuva vėl ir vėl nustumiama į paraštę, vėl ir vėl padalijama. Ar tai būtų „Nord stream“, ar tai Ribentropas su Molotovu. O Lietuvos valdžia net neįžvelgia jokių grėsmių nacionaliniam saugumui. Tam, kad būtų grėsmė nacionaliniam saugumui, reikia, kad būtų valstybė (nacija). O mus, matyt, ir vėl pasidalijo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
4.6154

Justas Mundeikis. 2020 metų gyventojų materialinis nepriteklius Lietuvoje (2)

Lietuvos statistikos departamentas paskelbė naujausią Lietuvos gyventojų materialinio...

Gabrielė Radžiūtė. Kur yra riba tarp tiekėjo klaidos ir melagingos informacijos pateikimo viešuosiuose pirkimuose?

Pastaruoju metu teismų praktika dėl melagingos informacijos vertinimo ypač griežtėjo. Jeigu...

Lukas Stravinskas. Lengvata, kuri kuria biurokratiją (3)

Estija, Latvija, o nuo šių metų dalinai ir Lenkija įmonių uždirbtą pelną apmokestina tik...

Naglis Vyšniauskas. Verslo rizikų kompasas: pasaulio prekybai – iššūkių mėnesiai

Rinkoms ir industrijoms, pripratusioms prie naujienų potvynių ir atoslūgių pandemijos metu,...

Evaldas Rapolas. Kada nepagrįsta nuomonė tampa realia grėsme įmonių reputacijai?

Visiems puikiai žinoma frazė, kad gerai reputacijai sukurti reikia daugelio metų, o jai sugadinti...

Top naujienos

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (52)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (51)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių (1)

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (26)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (126)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (35)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (332)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (23)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (121)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (146)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...