aA
Prie jūsų parduotuvės durų išsirikiuoja penki milijonai žmonių. Vieni nori valgyti, kiti – naujų drabužių ar knygos, treti – lauktuvių artimiesiems. Atsiranda tokių, kurie tiek įnikę į darbą, kad teprašo laisvos kėdės ir interneto. Dar keliolika (ar šimtų tūkstančių) teiraujasi, ką smagaus čia galima nuveikti.
Marius Gelžinis
© Asmeninio archyvo nuotr.

Ne, tai ne vieno iš prekybos ir pramogų centrų kasdienybė. Tai Vilniaus oro uostas. Jis turi tai, kas šiandieninėje ekonomikoje labiausiai vertinama – klientų srautą. Skaitmeninė ekonomika įrodė – klientų srauto užtikrinimas tai pusė sėkmingo verslo. Išliko ir sėkmingai gyvuoja tie socialiniai tinklai, kurie iš pat pradžių didžiausią dėmesį skyrė vartotojų skaičiaus didinimui, bei tos skaitmeninės paslaugos, kurios orientuotos į masto ekonomiką (pervežimo – „Uber“, apgyvendinimo – „Airbnb“ ar lietuviškasis „Vinted“). Skaitmeninio pasaulio dėsniai galioja ir fiziniame pasaulyje – vertingiausios tos vietos, kuriose daugiausia žmonių. O šalia Vilniaus oro uosto jų daug. Ne tik dėl skrydžių, bet ir dėl transporto, socialinės infrastruktūros: aplinkkelio, automobilių statymo aikštelių ir kt.

Taigi, kokio dydžio „prekybos centras“ yra Vilniaus oro uostas? Didžiuosiuose Vilniaus prekybos ir pramogų centruose per metus apsilanko 10–15 mln. lankytojų. Vilniaus oro uoste – 5 mln. Tad Vilniaus oro uostas, kaip traukos centras, yra reikšmingas „rinkos žaidėjas“.

Tačiau, skirtingai nei tradicinės prekyvietės, oro uostai noriai dalijasi. Geriausias to pavyzdys – tarp Vilniaus oro uosto ir pietinio aplinkkelio besiplečiantis prekybinis miestelis su IKEA ir „Nordica“ priešakyje. Jau dabar čia veikia logistikos, sandėliavimo ir kitos bendrovės, kurias peni žmonių ir krovinių srautai iš oro uosto.

Kodėl oro uostų prieigos tapo puikia vieta investicijoms? Pažiūrėkime į skaičius. Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) paskaičiavo, kad pernai komerciniu oro transportu skraidinta daugiau nei 4 mlrd. keleivių. Tai maždaug pusė pasaulio gyventojų. Už šį skaičių dar įspūdingesnė jo augimo dinamika. Per 10 metų komerciniu oro transportu pervežtų keleivių skaičius padidėjo dvigubai – nuo 2 iki 4 mlrd.

Skraidyti tapo įprasta. Tad žengiamas kitas logiškas žingsnis: prie oro uostų kuriasi miesteliai. Helsinkio, Amsterdamo, Stokholmo miestų oro uostai jau turi vadinamuosius aeromiestelius. Jie patenkina keleivių darbo ir poilsio reikmes. Taip pat įmonių poreikį būti šalia svarbių transporto mazgų. Plėtra pasiekė tokį mastą, kad Londono Heathrow, Čikagos, Honkongo oro uostų miesteliai savo pajamomis nė kiek nenusileidžia nei tradiciniams miestams, nei prekybiniams miesteliams...

Ir jei anksčiau oro uostų keleivius galėjome skirstyti į dvi kategorijas – vykstančius darbo reikalais ir atostogautojus, tai aviacijos plėtra, lanksti kainodara ir liberalesnis oro erdvės reguliavimas atvėrė naujas galimybes. Pirkinių, sveikatinimo turizmas, savaitgalinės išvykos – tik kelios naujos turizmo rūšys, kurios leidžia prie oro uostų kurtis klinikoms, gydykloms, prekybos centrams.

Pasaulinės keliavimo tendencijos permainas brandina ir Lietuvoje. Per dešimt metų keliaujančiųjų lėktuvais skaičius mūsų šalyje išaugo tris kartus – iki 6 mln. Naujasis Vilniaus oro uosto terminalas leis patogiai priimti dar keliais milijonais daugiau keleivių, o tai reikš naują ekonominį postūmį šiam Vilniaus rajonui.

Tam jau ruošiamasi. Šalia oro uosto, 182,3 ha teritorijoje, kartu su Vilniaus miesto savivaldybe vystomas „Vilnius Airport City“. Čia įsikurs tarptautiniai paslaugų ir verslo centrai, viešbučiai, gamybos įmonės, net mokslo centrai. Vilnius turės savo europietišką aeromiestelį, o miestiečiai ir Lietuvos verslas – naują traukos centrą.

Net neabejoju, kad vieną rytą su draugais susitiksite netoli oro uosto, kad begerdami kavą galėtumėte grožėtis besileidžiančiais orlaiviais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vaidotas Dauskurdas. Baltieji pradeda ir laimi: tikrosios „baltųjų finansų“ grėsmės

Lietuvos valdžia, deklaruodama tikslą per šiuos metus iš „šešėlio ištraukti“ 200 mln....

Kristina Kepsnytė-Bugaitienė. Ar Lietuva taps saulės šalimi? Pamatysime šią vasarą! (5)

Jei nors kiek domėjotės, kaip geriau įdarbinti sutaupytus pinigus ir uždirbti, šis straipsnis...

Romas Austinskas. Kodėl vilkikų vairuotojai tikrai balsuos Europos Parlamento rinkimuose? (5)

Kiek daugiau nei 13 proc. mūsų šalies BVP sukuria transporto sektorius, analitikų...

Renata Vasiliauskienė. BDAR nuostatų neapibrėžtumas priežiūros institucijos rankose (2)

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija toliau priima teisės aktus, kurie turėtų įnešti...

Marius Dubnikovas. Pirmieji pensijų reformos „viščiukai“ (8)

Jau praėjo du mėnesiai, kai galima apsispręsti, ką daryti su pensijos kaupimu II pakopoje....

Top naujienos

Šalis, kur prostitucija – tiesiog verslas: kaip tai atrodo iš arti (72)

Na, va jums ir prašome, dar viena spalvinga spalvingos šalies pusė. Aš su prostitucija...

Tobulą atostogų vietą atradę lietuviai įspėja tautiečius: higienos sąskaita taupyti nevalia, todėl nekartokite mūsų klaidos (34)

Laoso Liaudies Demokratinė Respublika – nedidukė Pietryčių Azijos valstybėlė, gyventojų...

Lietuvoje siaučiant tymų protrūkiui Veryga pripažįsta veiksmų plano neturintis (167)

Lietuvoje – tymų proveržis: šiemet jau užfiksuoti 224 atvejai. Pernai tokių buvo 30.

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (9)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

„Žalgirio“ svajonę pasvėręs Kuzminsko brolis: būtų nuostabu, jei tolyn patektų ir Kaunas, ir Milanas laida „Krepšinio zona“ (17)

Dar prieš tris savaites nekantriausi Lietuvos žurnalistai jau skubėjo laidoti Kauno „Žalgirio“...

Prašmatniame gimtadienyje – daugiau nei 100 kviestinių svečių (6)

Ketvirtadienio vakarą interjero tekstilės kompanija „Audrineta“ atšventė aštuonioliktą...

Ekspertas apie išvadas dėl buvusio Putino bendražygio mirties: nieko panašaus nebuvau matęs (78)

Lūžęs kaklo kaulas, kuris lūžta labai retai, nebent smaugimo ar dusinimo atveju, kraujo...

Netrukus vėl suksime laikrodžius – miegosime trumpiau (220)

Paskutinį kovo sekmadienį vėl teks pasukti laikrodžių rodykles – šį kartą jas suksime pirmyn...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau siūlo atidėjimą iki gegužės 22-osios; papildyta 19.26 (168)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Keletas rimtų priežasčių, kodėl verta miegoti nuogai (10)

Ievos kostiumas miegant šalia išrinktojo teikia neabejotinų pranašumų. Vienas iš jų –...