aA
Per pastarąsias dienas viešoje erdvėje buvo išsakyta daug įvairių nuomonių dėl Europos Parlamente svarstomo Mobilumo Paketo. Šiandien pasirodė EP narės p. Vilijos Blinkevičiūtės straipsnis, kuriame priekaištaujama Susisiekimo ministrui, neva ginančiam tik stambaus verslo interesus. Lietuvos vežėjų sąjunga (LVS) taip pat nori užduoti vienintelį klausimą p. V. Blinkevičiūtei.
Vilkikas
© Shutterstock

Kaip, Jūsų nuomone, prie Lietuvos vairuotojų gerovės prisidės kai kurių ES valstybių buldozeriu bandomas prastumti reikalavimas kas 3 ar 4 savaites privalomai gražinti sunkvežimius į jų registracijos valstybę?

Pabrėžiame – būtent sunkvežimius, o ne vairuotojus. Gal sunkvežimiai turi „pailsėti“ savo įmonės garaže? Gal sunkvežimio „laukia“ vaikai ir žmona?

Bandymai įvesti šį reikalavimą kelia didžiausią nutolusių nuo ES centro valstybių susirūpinimą. Kiekvienam nors truputį mąstančiam žmogui aišku, kurių valstybių vežėjai įgautų konkurencinį pranašumą, įteisinus šį atvirai protekcionistinį reikalavimą. Nekalbame jau apie ženkliai išaugusius sunkiojo transporto srautus ES keliuose, spūstis, oro taršą ir t.t. Džiaugiamės, kad Susisiekimo ministerija puikiai supranta galimas tokio sprendimo pasekmes Lietuvos kelių transporto verslui ir nuosekliai dirba, kad jo nebūtų.

Gintautas Ramaslauskas
Gintautas Ramaslauskas
© Asmeninio albumo nuotr.

Tačiau, deja, vis bandoma priešinti verslą su valstybe, darbdavius su darbuotojais tiesiog pigiai politikuojant ir siekiant politinių dividendų. Jei būtų įteisintas minėtas absurdiškas reikalavimas, Lietuva prarastų didžiąją dalį kelių transporto sektoriaus. Transporto verslas – ne gamyba, jis greitai būtų perkeltas į ES centre esančias šalis, kurios tik to ir siekia. Ir šį sprendimą greičiausiai priims būtent didžiosios įmonės, turinčios reikiamų finansinių ir administracinių resursų. O mažosios transporto įmonės tiesiog neišgyvens. Ir tada Lietuvos biudžetas praras daug daugiau, nei tik darbuotojų sumokamus mokesčius, apie kuriuos kalba p. V. Blinkevičiūtė.

Be to, norime atkreipti p. V. Blinkevičiūtės dėmesį, kad jau keletą metų mūsų vežėjai moka vairuotojams Vokietijos, Prancūzijos ir kitų ES narių minimalų atlyginimą pagal tų šalių įstatymus, jei gabenami kroviniai į šias valstybes. Vežėjai nekelia klausimo, kad tų šalių atlyginimų nereikia mokėti, tačiau kelia administracinės naštos problemas – pavyzdžiui, reikalavimą įmonei turėti savo atstovą Prancūzijoje.

Ką tai reiškia smulkiai įmonei, turinčiai kelis krovininius automobilius? Ogi kelis šimtus eurų per mėnesį, kurie atitenka Prancūzijos teisinių paslaugų ar kitoms bendrovėms. O vietoj to daugiau galėtų uždirbti įmonės vairuotojas. Todėl laisvo prekių ir paslaugų judėjimo, lygių konkurencinių sąlygų visų ES valstybių narių, nepriklausomai nuo jų geografinės padėties, užtikrinimas vežėjams, bereikalingos administracinės naštos atsisakymas bei reikiamų socialinių garantijų nustatymas transporto sferos darbuotojams turi būti svarbiausi Mobilumo paketo tikslai.

Kviečiame visus EP narius iš Lietuvos įvertinti šio dokumentų rinkinio svarbą ne tik Lietuvos, bet ir visos ES ekonomikai ir balsuojant priimti teisingus sprendimus!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(90 žmonių įvertino)
4.5222

Tadas Povilauskas. Gyventojai nuomonės nekeičia: būstas dar brangs

Lietuvos gyventojai kol kas nekeičia nuomonės dėl būsto kainų krypties per artimiausius dvylika...

Evaldas Remeikis. Atviri bankų duomenys: kokias naujas paslaugas gyventojams galėtų pasiūlyti „fintech“ įmonės? (1)

Norite pasiimti grynųjų , tačiau nežinote, kur yra artimiausias bankomatas, padėsiantis tai...

Vilius Nikitinas. Ar Lietuva sugebės įgyvendinti ES reikalavimus geležinkelių transporto sektoriuje?

Europos Sąjungos valstybės narės, tarp jų ir Lietuva, įsipareigojo įgyvendinti ES teisės...

Dovydas Pauliukonis. Klientų balsas: kaip verslo organizacijos tikrinasi realybę?

Viena svarbiausių verslo organizacijos dilemų – kaip strategiją ir projektus suderinti su...

Šarūnas Frolenko. Europos vartojimo kreditų direktyva: bendra rinka neatsirado

Dar 2008 metais priimtos Europos Sąjungos (ES) vartojimo kreditų direktyvos pagrindiniai...

Top naujienos

Kubilius apie Nausėdos dalyvavimą rinkimuose: Karbauskis buvo teisus papildyta Nausėdos štabo komentaru (212)

Šeštadienį konservatorius Andrius Kubilius savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje...

Gediminas Jaunius. Geresnės „Eurovizijos“ ateities Lietuvos atlikėjams nebus, jei neišsklaidysime TV atrankų praeities šešėlių (25)

„Eurovizijos“ sezonas Lietuvai pasibaigė, deja, šįsyk nesėkmingai, į finalą nepatekome....

Išvykusi į komandiruotę, vilnietė neįtarė, kas dedasi jos bute: dabar sunku pažiūrėti kaimynams į akis (12)

Kartais nelaimės ištinka pačiu netinkamiausiu metu – tai gali įrodyti vilnietės Linos istorija....

Politologas: Zelenskis priėmė vienintelį įmanomą logišką sprendimą (9)

Parlamentą paleidžiantis naujasis Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis siekia jam...

„Valstiečių“ klausimų kandidatams į prezidentus sąrašas - be galimybės išsisukti (19)

„Valstiečiai“ paviešino sąrašą klausimų, į kuriuos laukia atsakymų iš kandidatų į...

Niekas statybose nebenori dirbti už 700 eurų: darbo rankų jau ieško visur tik ne Lietuvoje (151)

Jaunimas nenori eiti dirbti į statybas, todėl yra pastebima, kad vis labiau trūksta darbo jėgos,...

Kaunietis užfiksavo nemalonią situaciją: automobilis kliudė žmones ir nė nesustojo (26)

„Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė automobilio vaizdo registratoriumi užfiksuota medžiaga....

Juodos dienos „Huawei“: „Google“ apribojo prieigą prie „Android“ papildyta 11.10 (171)

Užsienio spauda praneša, kad „Google“ sustabdė bendradarbiavimą su Kinijos technologijų...

Gyvai / Netobulos. Monika Marija: koks talentų miksas būtinas scenos žvaigždei? (2)

Monika Marija Paulauskaitė savo išskirtiniu balsu, atviru pasakojimu apie asmeninius išgyvenimus...

Kas nutiks, jei kasdien suvalgysite po 3 datules (9)

Datulės nelaikomos supermaistu, bet jos naudingos sveikatai daugeliu aspektų, be to, yra saldžios...