Kliūtimi patyrusiems profesionalams pritraukti gali būti ir šlubuojanti įmonės reputacija. Būtent nepriekaištingas darbdavio vardas darbuotojams dažnai yra vienas svarbiausių pasirinkimo kriterijų – ypatingai tiems specialistams, kurie taikosi į aukščiausias pozicijas.

Reputacija svarbiau už patrauklų pasiūlymą

Reputacija, be abejonės, yra labai svarbus ne tik kiekvienos kompanijos, bet ir asmens turtas. Kartą ją susigadinus – gali prireikti milžiniškų pastangų aplinkinių pasitikėjimui susigrąžinti.

Tad nenuostabu, kad savo karjera besirūpinantys vadovai ir kiti specialistai tikrai nenori darbintis abejotinos reputacijos įmonėse. Net ir didesnis atlygis bei kiti privalumai potencialaus darbuotojo greičiausiai nesuvilios, jei visuomenėje ar verslo pasaulyje apie kompaniją sklinda ne pačios geriausios kalbos, o žiniasklaida nuolat narsto jos savininkų ar esamų vadovų galimus nusižengimus įstatymams ir etikai, interesų konfliktus ar korupcinius ryšius.

Specialistų nenoras darbintis prastos reputacijos kompanijose yra suprantamas. Kartą susiviliojus išskirtinėmis darbo sąlygomis visuomenės prastai vertinamoje įmonėje, vėliau gali tekti gailėtis dėl užsivėrusių karjeros kelių.

Darbas blogos reputacijos įmonėje gali pakenkti karjerai

Savo reputaciją saugančios įmonės labai atsargiai žiūri į specialistus, turinčius sąsajų su ne kokį vardą turinčiomis kompanijomis. Taigi keleto metų stažas tokioje įmonėje gali tapti rimta kliūtimi įsidarbinti gerą vardą turinčioje bendrovėje. Net ir itin geri profesionalai padirbėję reputacijos problemų turinčioje kompanijoje gali prarasti savo vertę darbo rinkoje.

Taigi nedaugelis profesionalų dėl patrauklesnių darbo sąlygų ar didesnio atlygio ryžtasi priimti visuomenės pasitikėjimą praradusios kompanijos pasiūlymą ir ant kortos pastatyti savo paties reputaciją.

O ją susigadinti yra tikrai nesudėtinga. Nepaisant to, kad darbuotojas, net ir užimantis vadovaujančias pozicijas, tiesiogiai savo veiksmais bei sprendimais galbūt ir neprisideda prie prastos įmonės reputacijos, vien buvimas tokios organizacijos dalimi gali jam nemenkai pakenkti.

Tikėtina, toks asmuo bus imamas tapatinti su savo darboviete, o kartu ir šlubuojančia jos reputacija. Turbūt tai yra tikrai ne pati patraukliausia perspektyva pasiryžusiems siekti karjeros aukštumų ar norintiems jose išlikti?

Prastėjančią reputaciją svarbu laiku pastebėti

Taigi darbuotojų nenoras rizikuoti savo reputacija ir karjera bei darbintis visuomenės ar tam tikrų jos grupių ne itin palankiai vertinamoje kompanijoje yra suprantamas. Tačiau ką daryti specialistams, jau dirbantiems įmonėje, kurios reputacija ima griūti?

Turbūt geriausias patarimas būtų tokioje darbovietėje neužsibūti ir bandyti ieškoti kitų karjeros kelių, kol prastos reputacijos etiketė galutinai neprilipo ir nepradėjo persekioti tarytum šešėlis. Kuo ilgiau prastos reputacijos įmonėje dirbama ir kuo aukštesnės pareigos joje užimamos, tuo didesnė tikimybė, kad prastos reputacijos šleifas persiduos darbuotojui.

Apie prastėjančią reputaciją įmonės darbuotojai dažniausiai puikiai nutuokia. Pagrindiniai to ženklai – viešojoje erdvėje apie bendrovę ima plisti neigiama informacija, į viešumą iškyla ją kompromituojantys faktai ar gandai, į blogąją pusę pasikeičia visuomenės požiūris, apie kompaniją blogai atsiliepiama socialiniuose tinkluose.

Pastebėjus šiuos simptomus savo reputacija besirūpinančiam specialistui matyt būtų pats laikas pagalvoti apie naują darbo vietą.

Gerų specialistų prarasti nenorinčioms ar naujų talentų pritraukti siekiančioms įmonėms tuo metu nelieka nieko kito kaip tik stengtis saugoti savo reputaciją, nesuteikti preteksto ja abejoti ir siekti būti pavyzdiniu verslu. Tuomet vadovų ir kitų specialistų samda tikrai bus gerokai sklandesnė ir kels mažiau rūpesčių. Be abejo, prie bendrovės reputacijos saugojimo gali labai prisidėti ir stipri viešųjų ryšių komanda, gebanti suvaldyti krizes ir tinkamai pristatyti įmonę visuomenei.

Žinoma, geriausia, kai viešaisiais ryšiais glaistyti kilusių skandalų neprireikia. Juk darbuotojams dirbti geros reputacijos įmonėje ne tik naudingiau, bet ir maloniau, o tai atsispindi ir bendrovės rezultatuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją