aA
„Privalote būti orientuoti į kliento poreikius, priešingu atveju jūs sukursite nuostabių dalykų, tačiau neišliksite konkurencinėje kovoje“, – tokį patarimą jums duotų Ričardas Bransonas, Elonas Muskas ir daugelis kitų verslo lyderių, savo bendrovėse įdiegusių dizaino mąstysenos (angl. design thinking) metodus.
Justina Klyvienė
© Autoriaus archyvas

Svarbiausia – vartotojo patirtis

Pastaruoju metu vis labiau didėjant dizaino svarbai įvairiausiose pramonės srityse, vadybos specialistai prakalbo apie dizainerio jautrumu vartotojo poreikiams pagrįstų inovacijų kūrimą. Dizaino svarba versle gerokai peržengė tik estetikos ribas, dizaineriai bendrovėse rūpinasi tuo, kad vartotojams būtų patogu, aišku ir paprasta naudoti kuriamus produktus.

Nesvarbu, ar tai būtų programėlė internete, modernus baldas, gaminio pakuotė ar elektromobilis – vis didesnės dizainerių komandos stengiasi, kad vartotojo patirtis naudojant produktą būtų kuo geresnė.

Būtent dėmesys vartotojo patirčiai ir yra kertinė dizaino mąstysenos ašis. Anksčiau vadyboje kalbėta apie produktų kūrimą, vėliau pereita prie paslaugų svarbos, o šiuolaikiniame pasaulyje kalbame apie tai, kad verslas kuria vartotojo patirtis.

„Tesla“ automobiliai, naujosios „Apple“ parduotuvės – tai ne tik inovatyvūs produktai ir puikios paslaugos – tai pasaulis, sukurtas tam, kad vartotojas gautų kuo malonesnius patyrimus.

Velnias slypi detalėse

Nuoširdžiai paklausti vartotojo, ko jam reikia, greitai pagaminti prototipą ir duoti jį išbandyti vartotojui – taip ima dirbti vis daugiau bendrovių, perimančių dizaino mąstysenos principus.

Viena rinkos lyderių, bendrovė „Virgin Atlantic“ sėkmingai pritaikė šiuos metodus norėdama pagerinti paslaugas savo klientams „Heathrow“ (Londonas) oro uoste. Kai vienas didžiausių pasaulio oro uostų paskelbė apie terminalo rekonstrukciją, „Virgin“ pamanė, kad tai – puiki proga pagerinti savo klientų patirtį tokiame įtampų kupiname procese, kaip kelionė lėktuvu.

Jie apgalvojo viską nuo to momento, kai keleivis įžengia pro oro uosto duris, iki kol jis išlipa iš lėktuvo, ir apklausė visus, nuo pačių keleivių iki terminalo darbuotojų bei rekonstrukcijos architektų.

Jie stebėjo keleivių elgesį ir buvo jų šešėliais kiekviename kelionės žingsnyje, kad kuo geriau suprastų keliautojų poreikius bei nepasitenkinimo šaltinius. Jie atkreipė dėmesį į kiekvieną kelionės patirties detalę, kuri atrodė svarbi klientams.

„Virgin“ yra tikrai keleivių mėgstama bendrovė, bet kai ji „Heathrow“ terminale įgyvendino idėjas, paremtas tokiu į vartotojo patirtį orientuotu mąstymu, klientų atsakas buvo itin teigiamas – net 88 proc. ekonominės klasės keliautojų naująsias paslaugas įvertino kaip labai geras ar puikias.

Bandymai – kasdienybės dalis

Dizaino mąstysena pasižyminčiose bendrovėse klesti eksperimentavimo kultūra – bandymai yra jų kasdienybės dalis.

Paklausti vartotojo, ko jam reikia ir greitai patikrinti – taip elgiasi dizaino mąstymu grįstas verslas. Visos beta versijos, visi prototipai yra inovacijų bandymai.

Prototipai kuriami bet kuriai verslo situacijai, produktui, paslaugai.

Nuo lankstinuko klientams apie būsimą paslaugą, įmonės organizacinę struktūrą, iki realių funkcionuojančių sprendimų. Svarbiausias reikalavimas pirmam prototipui – ne tobulas funkcionalumas, bet idėjos pavaizdavimas ir gebėjimas gauti grįžtamąjį ryšį.

Startuoliai paprastai yra tas verslas, kuris natūraliai pasižymi stipria eksperimentavimo kultūra, tačiau dizaino mąstysena padeda bandymų kultūrą įdiegti netgi didelėse korporacijose, siekiančiose dirbti efektyviau.

Kai strategijoms nebėra laiko

Pasaulio ekonomikos forume ir tokiuose leidiniuose kaip „Harward Business Review“ ne pirmą kartą skamba mintis, kad XXI a. verslo aplinka kaip niekada iki šiol pasižymi nepastovumu, nenuspėjamumu, kompleksiškumu ir daugiaprasmiškumu.

Ilgalaikės strategijos lekia į šiukšliadėžes, metiniai tikslai koreguojami kelis kartus per metus, naujiems produktams ilgai kurti ir testuoti nebėra laiko, o regis viskas, ką iki šiol mokėjo stiprūs lyderiai, tampa greito vartojimo žiniomis, kurias lengvai gali įgyti bet kas. Strategijų kūrimas, ilgi ir brangūs tyrimai yra prabanga, kurios nebegali sau leisti norintys laimėti konkurencinėje kovoje.

Inovacijos turi būti greitos, tikslios ir ištestuojamos mažiausiomis sąnaudomis, o sprendimai – padaromi sparčiai. Vartotojo patirtis turi būti ašis, aplink kurią sukasi verslo mintys, o lankstumas ir kūrybiškumas – pagrindinės savybės, kurios padės išlikti šiuolaikinėje verslo aplinkoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Agnė Jasinskaitė. 2019-ųjų permainoms – masinis pasiruošimas (1)

2019-ųjų pradžia, kuomet įsigalios sulig mokesčių reforma priimti pakeitimai, taps tikru lūžio...

Laura Galdikienė. Darbo rinka – lyg išspaustas apelsinas? (12)

Šiuo metu Lietuvos darbo rinka primena spaudžiamą apelsiną. Kai atrodo, jog liko tik sausa...

Rimvydas Milašius. (Ne)žinoma aprangos ir tekstilės pramonės realybė: kodėl nevilioja sparčiai augantis sektorius? (4)

Pastaraisiais metais aprangos ir tekstilės sektorius Lietuvoje ypač sėkmingai vystosi, o...

Jonas Butkevičius. Kada išguisime sovietinius standartus iš savo galvų? (15)

Pastaruoju metu suaktyvėjo kalbos apie viešojo transporto modernizavimą – ir spūstys...

Robertas Dargis. Ar nykstančią demokratinę sistemą pakeisime klounais? (45)

Lenkų disidentas Adam Michnik yra pasakęs: revoliucija mėgsta ryškias spalvas. Bolševikai -...

Top naujienos

Naujausiuose reitinguose – didėjanti praraja tarp lyderių (82)

Spalį smuko visuomenės palaikymas didžiausiai valdančiajai „valstiečių“ partijai, tačiau...

Starkevičius: į Lietuvą grįžta baudžiava – žemė atimama, bet savininkas paliekamas ją dirbti (25)

Kazimieras Starkevičius , buvęs žemės ūkio ministras, ūkininkas, dabar Seimo narys ir...

„Crypto 2.0“ - skaitmeniniai pinigai, už kuriuos pagaliau bus galima įsigyti prekių? (6)

Londono verslo klubas, sukurtas specialiai aktyvistams, padėjusiems pertvarkyti Britanijos rinkimų...

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (198)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Mokytojų streikas įsibėgėja: jungiasi dar 10 mokyklų (9)

Dar dešimt mokyklų trečiadienį prisijungs prie besitęsiančio pedagogų streiko dėl šiemet...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (77)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Gražiausiais pasaulio vaikais vadinamos mergaitės užaugo: kaip jos atrodo dabar ir kaip susiklostė jų likimai? (3)

Netrūksta pasakų apie nuostabaus grožio vaikus – kai kuriems ir vardai duoti remiantis jų...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (3)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Rima Kernagienė su komanda lavins vaikų kūrybiškumą: auklėdami dažnai pridarome daugiau žalos nei naudos

„Vaikai supranta kur kas daugiau nei mes, suaugusieji, pastebime“, – neabejoja Rima Kernagienė....

Atsakė kelininkų darbu nepatenkintiems josvainiečiams: mes juk oro sąlygų nepasirinksime (3)

Keliai žvyro danga tvarkomi ne tik vasarą, bet ir rudenį, pavasarį. Tiesa, ne tik vasarą, bet ir...