Po neseniai pasibaigusio didžiausio Baltijos šalyse „Baltic e-Commerce Forum“, galima apibendrinti svarbiausias ekspertų įžvalgas ir kiekvienam atrasti būdų, kaip idėjas pritaikyti kasdienėje savo veikloje.

Tikriausiai viena ryškiausių šiandienos verslo tendencijų – poslinkis nuo fizinės į internetinę prekybą. Norint atsakyti į klausimą, kaip atrodys verslo aplinka po 10 ar 20 metų, būtent e-komercija ir gali tapti svarbiausia atsakymo sudedamąja dalimi. Mes turime suvokti, kad internetinė prekyba gali turėti lemiamą reikšmę ilgalaikei verslo sėkmei ir ekonomikos augimui. Svarbiausia – neprarasti kūrybiškumo ir klausytis klientų. Ir iš tiesų, tik atsirėmus į išmanius ir naujoviškus verslo sprendimus, galima geriausiai išpildyti klientų lūkesčius ir suteikti jiems tai, ko jie tikisi, – aukštos kokybės ir didelę vertę kuriančius produktus ir paslaugas.

Nuo idėjos pirkti iki veiksmo – net 80 dienų

Analizuojant vartotojų, klientų įpročius ir poreikius, galima pro užsklandą žvilgtelėti į verslo ateitį – juk jie ir diktuoja tempą bei kokybės standartus, prie kurių prisitaikyti turi prekes ar paslaugas siūlančios įmonės. Vienas iš pagrindinių vartotojų įpročių, kuris gali nulemti rinkų pokyčius, yra pirkimo sprendimo priėmimo laikas.

Kaip „Baltic e-Commerce Forum 2019“ yra sakiusi „Google“ kompanijos atstovė Christine Rendver, vartotojai dar niekada tiek daug dėmesio neskyrė sąveikai su technologijomis ieškant informacijos apie konkrečius produktus ir paslaugas kaip dabar. Vartotojo kelias iki pirkinio pasidarė labai sudėtingas – jis naudojasi įvairiomis platformomis svarbiai informacijai susirinkti. Potencialus klientas savo pirkinį nori pamatyti (pavyzdžiui, „YouTube“), sužinoti kelią iki jo („Google Maps“), peržiūrėti atsiliepimus ar pats jų palikti. Kartu jis tikisi patogaus ir tinkamo atsiskaitymo būdo bei spartaus pristatymo. Tai ir diktuoja pagrindinį iššūkį bei ateities verslo pokytį – gebėjimą žengti koja kojon su klientu.

Manoma, kad sparčiausiai žingsnius kartu su klientu reikės dėlioti toms kompanijoms, kurios parduoda sudėtingus produktus, pavyzdžiui, automobilius, nekilnojamąjį turtą. Vartotojų susidomėjimas šiomis sritimis auga lygiai taip pat, kaip ir šiuolaikinėmis sistemomis. Vadinasi, ateityje reikės ir automobilį ar butą parduoti, pirkti taip pat lengvai, kaip ir batų porą.

Šiandien, prieš keliaujant į automobilių saloną, įvyksta apie 900 sąveikų – paieškų ir internetinių spustelėjimų, susijusių su automobilio pirkimu. Mes skaičiuojame, kad nuo sprendimo pirkti sudėtingą produktą iki pirkimo veiksmo praeina apie 80 dienų. Tai įrodo, kad klientai ieško daug informacijos ir galimybių, nes nori priimti geriausią ir kokybiškiausią sprendimą. Būtent tai ateityje ir bus svarbiausia – vartotojo pasitikėjimas verslo kuriamu produktu ar paslauga.

Išmaniosios technologijos – produktų ir paslaugų kokybei

Tiesa, siekiant sukurti pasitikėjimą, reikia nepamiršti ir naujausių technologijų. Būtent jos atliepia kitą svarbų klientų diktuojamą pokytį – paslaugų ir produktų kokybę. Ekspertai verslus skatina kasdienybėje pasitelkti mašininį mokymąsi, dirbtinį intelektą ir kitas išmaniąsias technologijas – tokie pokyčiai suteiks galimybių iš tiesų žengti koja kojon su klientu.

Pavyzdžiui, įdarbinus pokalbių robotus kokybiškai konsultuoti pirkėjus čia ir dabar, dronus – operatyviai pristatant prekes ir daug kitų privalumų. Be viso to jau ir dabar, pasitelkiant mašininį mokymąsi ir dirbtinį intelektą, galime dar labiau sumažinti vartotojo sąveikų skaičių prieš priimant pirkimo sprendimą bei sutrumpinti tą 80 dienų žvalgymosi laikotarpį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)