aA
Tobulėjant technologijoms ir klestint elektroninei prekybai, tradiciniai prekybos centrai išgyvena transformacijos laikotarpį. Kaip rodo pasaulinės tendencijos, laisvalaikio dalis prekybos centruose tampa vis svarbesnė, nes šiuolaikiniam vartotojui pirkimas taip pat yra viena iš laisvalaikio praleidimo formų. Tuo tarpu prekybos centrai, kurie ignoruos laikmečio ir vartotojų elgsenos pokyčius bei nekeis savo įprasto veiksmų plano, liks tik prisiminimuose.
© E.Gendrėnaitės nuotr.

1. Didžioji mada: technologijos

Apsipirkimo procesus gerinančias inovacijas daugelis prekybos centrų yra atradę ir įsidiegę jau senokai. Tačiau dabar atėjo technologijų, kurios suteiktų pirkėjams naujų patirčių ir įspūdžių, laikas.

Vienos tokių – papildytos realybės zonos arba interaktyvūs stendai, kuriuose galima susikurti drabužių derinį ir iš karto gauti parduotuvių, turinčių pasirinktas prekes, sąrašą. Vis daugiau kalbama ir apie robotus-konsultantus. Viena Bostono bendrovė juos prekybos centrams pasiūlė dar 2016-aisiais. Kol kas klientams robotai-konsultantai yra daugiau pramoga nei suteikia realią pagalbą, tačiau dirbtinis intelektas sparčiai tobulėja, todėl pažangesnės robotų-konsultantų versijos gali atsirasti labai greitai.

2. Vartotojų poreikiai: ne pirkti, o patirti

Tendencija, kad į prekybos centrus atvykstama ne tik pirkti, bet ir pramogauti – buvo aiškiai pastebima jau prieš keletą metų. Šiandien žmonės turi visas galimybes apsipirkti net neįžengdami į prekybos centrą, tačiau juose vis tiek lankosi – kodėl?

Į prekybos centrus vykstama ieškoti naujų patirčių, integruotų sprendimų ir išskirtinių pojūčių. Todėl prekybininkams teks susitaikyti su tuo, kad jų srityje pirmą vietą užims nebe prekių, o įspūdžių pasiūla. Ir jei pardavėjas sukurs aplinką, kurioje klientai norės darytis asmenukes, jis įgaus pranašumą prieš didesnę prekių pasiūlą turintį konkurentą.

3. Vartotojai perka ne prekes, o sprendimus

Šiuolaikinis vartotojas yra nuolatos skubantis, todėl ieško kompleksinių sprendimų. Jam reikia ne kelnių, bet tarpusavyje derančios eilutės, ne tapetų ar plytelių – bet išbaigto interjero sprendimo, ir, žinoma, galimybės visa tai įsigyti vienoje vietoje.

Internetinėje platformoje išmaniosios technologijos jau leidžia klientui, pasirinkusiam konkrečią prekę, tarkime suknelę, greta perkamo daikto pasiūlyti tinkančius auskarus, kuprinę ar batus, todėl panašius kompleksinius pasiūlymus, konkuruodami su elektronine prekyba, turi pateikti ir fiziniai prekybos taškai.

Kompleksinių pasiūlymų įtaka įsitikinome patys – iš prekybos centre esančių interjero ir namų prekių parduotuvių asortimento įrengę realų 4 kambarių namą-ekspoziciją: miegamojo, vonios, svetainės ir valgomojo – nuo baldų komplektų iki kambario šlepečių. Kokią įtaką tai turėjo? Klientams pasiūlytuose išbaigtuose sprendimuose esančių prekių pardavimai gerokai išaugo, padidėjo ir susidomėjimas konkrečiais interjero, namų prekių sektoriaus operatoriais.

4. Prekybos centrus keičia ir sveika gyvensena

Pasaulinės tendencijos rodo, jog vartotojai vis daugiau dėmesio skiria sveikos gyvensenos principams. Prie šio žmonių poreikio prisitaiko ir prekybininkai.

Geriausiai tai iliustruojantis pavyzdys – ne sveiko maisto parduotuvės ar restoranai, o prekybos centruose besikuriantys sveikatingumo kompleksai.

Sveika gyvensena jau seniai yra ne mados, bet pirkėjų sąmoningumo ženklas. Masažo salonai, soliariumai, kirpyklos, standartiniai sporto klubai yra pridėtinė vertė prekybos centro lankytojams, bet ne išskirtinumas. Dar prieš penkerius metus mažai kas būtų patikėjęs, kad į prekybos centrą eisime ne tik sveikai pavalgyti ar pasportuoti. Paskutinis penkmetis nustebino itin išplėstu sveikatingumo paslaugų spektru: prekybos centruose jau galime pasidaryti medicininės diagnostikos tyrimus, gauti profesionalias reabilitacijos, kineziterapijos paslaugas arba net paplaukioti gydomajame baseine.

Tiesa, Lietuvoje kol kas šias paslaugas išskirtinai teikia vos vienas kitas prekybos ir laisvalaikio centras.

5. Ar į prekybos centrus ateis bitkoinai?

Pasauliniai prekybos analitikai neabejoja, kad šiemet išvysime ir daugiau pokyčių prekybos srityje, tačiau prognozuoti, kokie jie bus, kol kas būtų gana drąsu. Šiuo metu pasaulis keičiasi itin greitai, o fizinės prekybos vietos turi konkuruoti ne tik tarpusavyje, bet ir su elektronine erdve.

Jau dabar kai kurie e-prekybos tinklai sudarė galimybę atsiskaityti bitkoinais, o Lietuvoje nekilnojamojo turto vystytojai siūlo galimybę bitkoinus iškeisti į būstą. Ar ateis jie ir į fizinius prekybos tinklus? Šie metai, panašu, turi visas galimybes tapti lūžio tašku.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Linas Sesickas. Kas sumažins pajamų skirtumus: didesni mokesčiai ar labiau išprusę žmonės ir stipresni verslai? (4)

Pajamų nelygybė tampa nuolatine politinių debatų tema, o artėjantys rinkimai Lietuvoje ją tik...

Virgilijus Mirkės. Nauja pensijų išmokų tvarka ir atsakymas į vieną opiausių klausimų (4)

Yra vienas kausimas, į kurį atsakymą ir norėtume sužinoti, ir ne. Tas klausimas skamba taip:...

Donatas Jankauskas. Kodėl smulkusis verslas nesinaudoja FinTech sprendimais?

Lietuva – Europos finansinių technologijų centras. Tai girdėję, skaitę ir matę esame...

Martynas Miknaitis. Ką reikia žinoti, jei dirbate savarankiškai ir galvojate apie paskolą? (1)

Šiuo metu kas dešimtas Lietuvos gyventojas dirba savarankiškai, t. y. ne pagal darbo sutartį....

Tadas Vilčinskas. Nemokamas ikiteisminis darbo ginčų nagrinėjimas: ar tikrai naudingiau abiem šalims?

2018 m. spalio 24 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas , nagrinėdamas bylą Nr. 3K-3-378-701/2018,...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (50)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (35)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (543)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (3)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (312)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (67)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (141)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (117)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (185)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...