aA
Tinkama Žmogiškųjų išteklių vadyba – geros reputacijos garantas. Į reputaciją verta investuoti. Geras vardas tai ne „geidžiamas įvaizdis“, kuris kaip muilo burbulas gali greitai susprogti, nes dažniausiai kuriamas kaip „išorinis apvalkalas“ – forma, o ne turinys.
Gražina Mongirdienė
© DELFI / Karolina Pansevič

Aptariant įmonės reputaciją galioja tie patys dėsniai: reputacija yra neapčiuopiamas, ilgalaikis turtas, bei svarbus faktorius, darantis didelę įtaką darbuotojų, vadovų, klientų ir investuotojų elgesiui.

Siekiant pakelti įmonės, vertę žmogiškųjų išteklių valdymas turi susitelkti ties darbuotojų motyvacijos ir kompetencijų didinimu, kurie savo ruožtu teigiamai veikia įmonės reputaciją.

Tinkama žmogiškųjų išteklių vadyba – geros reputacijos garantas. Į reputaciją vertą investuoti. Geras vardas tai ne „geidžiamas įvaizdis“, kuris kaip muilo burbulas gali greitai susprogti, nes dažniausiai kuriamas kaip „išorinis apvalkalas“ – forma, o ne turinys.

Jei įvaizdis gali būti atsietas nuo organizacijos kultūros tai reputacija „maitinasi“ būtent ja.
Įmonės skiria didžiules lėšas, kad sukurtų norimą įvaizdį, užsimiršdamos formuoti tinkamas nuostatas.

Reputacija tai įmonės esminės nuostatos, atsispindinčios veiksmuose. Lietuvoje, kartu su jaunąja karta, ateina supratimas, kad klientai vis dažniau renkasi atsižvelgdami į įmonės reputaciją, jos etines ir socialines nuostatas.

Viešųjų ryšių ir komunikacijos moksliniai tyrimai rodo vienareikšmės išvadas – įmonės reputacija veikia klientų elgesį. Žmogiškųjų išteklių valdymas ir įmonės reputacijos sąsajos Lietuvoje kone ignoruojamos, nes apie tai nei įmonių vadovai, nei konsultantai neužsimena.

Skaidrios, o tuo pačiu efektyvios žmogiškųjų išteklių valdymo technologijos gerina įmonės reputaciją. Žmogiškųjų išteklių skyrių bendradarbiavimas su akcininkais ir aukščiausio lygio vadovais, įgyvendinant strategines žmogiškųjų išteklių valdymo praktikas – geriausia ir mažiausiai kainuojanti praktika, gerinanti įmonės vardą. Deja, aukščiausio lygio vadovai dažnai nežino ir nesidomi ką ir kodėl daro personalo skyrius, nes neįsisąmonina, kad tinkama žmogiškųjų išteklių vadyba veda į sunkiai nukopijuojamą konkurencinį pranašumą.

Lojalūs darbuotojai – įmonės ambasadoriai

Svarbu, kad personalo skyriai vykdytų šiuos keturis vaidmenis: strateginio partnerio (savo veiksmus derinančio su įmonės strateginiais tikslais), pokyčių agento, administravimo eksperto ir darbuotojų advokato.

Pastarasis vaidmuo iš esmės didina darbuotojų įsipareigojimą ir atsidavimą, nes reaguojama į darbuotojų interesus.

Jei personalo skyrius tinkamai atlieka visus šiuos vaidmenis, darbuotojai tapatina save su organizacija, o tai gerina įmonės reputaciją. Jie veikia kaip įmonės ambasadoriai – pristato savo organizaciją kaip geriausią vietą dirbti.

Tinkamos žmogiškųjų išteklių valdymo praktikos didina darbuotojų įsipareigojimą ir klientų lojalumą.

Labiau patenkinti darbuotojai garantuoja patenkintus ir lojalius klientus ir, žinoma, didesnes pajamas.

Varžybos dėl geriausių darbuotojų tampa vis dinamiškesnės, o kompetentingų darbuotojų vis sunkiau rasti. Ir tik įmonės su geriausia reputacija gali tikėtis pritraukti talentus.

Personalo vadovai turi peržiūrėti savo funkcijas, kad įsivertintų kiek ir kaip jie prisideda prie įmonės reputacijos gerinimo, įgyvendindami žmogiškųjų išteklių plėtros programas.

Vengti chaoso

Sukurti stiprią organizacijos kultūrą nėra lengva. Tai priklauso nuo žmogiškųjų išteklių valdymo technologijų, kurias įmonė pasirenka. Įmonės vietoj vientisų, sistemingų teorijų žmogiškųjų išteklių valdymui, dažnai naudoja teorijų ir konsultacinių priemonių šiupinius, kuriuos bandant įdiegti įmonėje sukuriama chaosas.

Teorijos ir metodikos prieštarauja viena kitai, darbuotojai nebežino, kaip elgtis pasikartojančiose situacijose. Įmonių vadovai pernelyg mažai skiria dėmesio tam, kaip personalo skyriai renkasi žmogiškųjų išteklių ugdymo konsultantus.

Konsultantai retai įsipareigoja padėti pastatyti įmonės žmogiškųjų išteklių vadybos sistemą „ant teisingų bėgių“, nes galimai patys abejoja savo konsultacinio produkto efektyvumu.

Kaip įmonės renkasi konsultantus?

Dažnai įmonės renkasi konsultantus pagal konsultacinės kompanijos įvaizdį, bet ne jos reputaciją. Vienos didelės ir gerą įvaizdį komunikuojančios konsultacinės įmonės tinklalapyje skiltyje „mūsų konsultantai“ pristatomas jaunuolis su kuriuo teko dalyvauti šešių kontaktinių valandų koučingo kursuose.

Remdamasis šių kursų sertifikatu, jis save reklamuoja kaip koučingo ekspertą.

Kita gi konsultacinė įmonė kviečia prisijungti naujus konsultantus, jei jie atskiria EQ nuo IQ ir mėgsta oranžinę spalvą.

Konsultantas, vesdamas derybų seminarą, pasakojo auditorijai daug linksmų, nors ir nesusijusių su dėstoma tema, anekdotų.

Per pertrauką gavęs asmeninę pastabą dėl vietomis sumaišytų prezentacijos skaidruolių, nesutrikęs nusijuokė: „Aš imu charizma. Klientų eilė – du mėnesiai į priekį”. Seminaro kaina pritrenkianti. Užuojauta klientams...

Ir dar vienas prisiminimas: seminaro vedėja giriasi auditorijai: „Tik vakar vakare gavau seminaro prezentaciją. Bet kaip nors susitvarkysim“. Kyla klausimas kodėl dar tuo ir giriamasi.... Tikriausiai, todėl, kad Lietuvoje konsultantams „nėra negalimų dalykų“.

Rimtų, garantuojančių siekiamą rezultatą, konsultantų darbas remiasi patikrintomis teorijomis ir jų pagrindu sukurtais modeliais.

Kuo giliau konsultantas yra perpratęs savo naudojamą teoriją ir metodus, tuo tiksliau jis gali paaiškinti klientui, ką, kodėl ir kaip jis daro ir kokius numato konsultavimo ar mokymo rezultatus.

Klausimai, kuriuos reikėtų užduoti prieš samdant konsultantą:

Kokius metodus naudojate konsultuodamas?

Ar galite juos paaiškinti?

Kokia teorija jie grindžiami?

Kokie bus konsultacijų rezultatai?

Konsultacinių įmonių prabangios metinės prezentacijos, skirtos įvaizdžiui kurti, deja, dažnai negarantuoja aukštų konsultacinių kompetencijų, t.y. – geros reputacijos. Linkėtinas siekis įmonėms – apsispręsti kokiais kriterijais vadovaudamiesi rinksitės savo darbuotojų ugdymo sistemą ir kaip ji prisidės prie įmonės gero vardo kūrimo bei efektyvumo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kristina Ivanovė. Nuo 2019 m. balandžio – nauja tvarka: kada tiekėjai galės būti įrašyti į Nepatikimų tiekėjų sąrašą (1)

2018 m. lapkričio 2 d. Lietuvos Respublikos Seime registruotame Viešųjų pirkimų įstatymo (VPĮ)...

Jūratė Cvilikienė. Kaip nepermokėti už šventes?

Dažnas gyventojas prieš žiemos šventes duoda sau pažadą neišlaidauti ir laikytis biudžeto,...

Vaidas Žagūnis. Koks finansinis įgūdis jaunajai kartai padėtų svajones paversti tikrove?

Nors jaunosios kartos lūkesčiai ir ambicijos įkvepia, kyla klausimas, kiek jos pagrįstos? Ir ar...

Vytautas Ašeris. Trys ingredientai naujos kartos komandai: mokslas, emocijos ir laisvė (2)

Visos – tradicinės, didelės, jaunos ar startuoliškais principais paremtos kompanijos – nuolat...

Vytenis Šimkus. Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai? (5)

Migla dėl Jungtinės Karalystės ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido....

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (148)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (7)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnų (50)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (47)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (215)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (35)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (60)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2529)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (25)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (8)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...