Į miestų gatves vis dažniau išriedantys elektromobiliai nuolat įsuka diskusijas apie pokyčius transporto sektoriuje.
© DELFI / Domantas Pipas

Žinoma, pasikeitimai neišvengiami. Tačiau juos į priekį visu greičiu stumia iš atsinaujinančių šaltinių gaminami degalai.

Jie jau pelnė lengvųjų automobilių vairuotojų, krovinių gabenimu užsiimančių įmonių bei švariu miestų transportu besirūpinančių savivaldybių pasitikėjimą.

Tai reiškia viena: dyzelinių automobilių vairuotojai jokiu būdu neturi užgesinti variklių ir sustoti šalikelėje.

Viešosiose diskusijose iki šiol mažai dėmesio skirta faktui, kad maždaug 70 proc. dyzelino sunaudoja sunkusis transportas, praktiškai neturintis alternatyvos, kuomet reikia rinktis degalus. Žvelgdami į ateitį, drąsiai prognozuojame, kad dyzelinas bus ekonomiškiausi kelių transporto ir, be abejonės, krovininių transporto priemonių degalai. Be to, dėl šiuolaikinių technologijų tai kartu yra ir bene švariausi degalai.

Mitais apipintos emisijos

Priemonių, kontroliuojančių dyzelino nulemtas emisijas, buvo imtasi dar prieš kurį laiką. Per pastaruosius dešimtį metų kietųjų dalelių emisijos yra smarkiai sumenkusios dėl dyzeliniuose automobiliuose naudojamų kietųjų dalelių filtrų.

Tiesą sakant, emisijų, kurias sudaro anglies monoksidas ir angliavandeniliai, dyzeliniai automobiliai išmeta mažiau nei varomi benzinu.

Naudojant karbamido pagrindu („AdBlue“) pagamintus katalizatorius, buvo gerokai sumažintos azoto oksidų emisijos.

Maždaug prieš penkerius metus šių katalizatorių naudojimas vilkikuose ir autobusuose tapo įprastas, o nuo kito rudens augs ir privačiuose automobiliuose.

Atsinaujinančių šaltinių privalumai

Dyzeliniai automobiliai gali naudoti 100 proc. atsinaujinančius degalus. Jie pagal patentuotą NEXBTL technologiją gaminami iš daugiau kaip 10 skirtingų žaliavų, tarp kurių yra ir gyvulinės kilmės riebalai, ir augaliniai aliejai.

Cheminė šių degalų sudėtis – tokia pati kaip ir tradicinio dyzelino, todėl jie tinka visiems dyzeliniams varikliams, gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis. Kartu jie leidžia iki 90 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį, palyginti su tradiciniu dyzelinu.

Nors vyrauja nuomonė, jog elektromobilis yra mažiausiai aplinką teršianti transporto priemonė, prieš kurį laiką „Neste“ atliktas išmetamo CO2 kiekio tyrimas atskleidė kitokius rezultatus. Vertinant šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį viso degalų būvio ciklo metu, transporto priemonės, naudojančios atsinaujinantį biodyzeliną, į aplinką išmeta mažiau teršalų nei elektromobiliai.

Įmonės, miestai ir gyventojai

Poreikis naudoti dyzeliną iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir rūpintis švaresne aplinka pastaruoju metu nuosekliai didėja tokiose srityse kaip visuomeninis transportas.

Visai neseniai paskelbta, kad Porvoo mieste (Suomija) savivaldybės valdomas transportas pradeda naudoti 100 proc. iš atliekų gaminamą dyzeliną „Neste MY“. Šį dyzeliną į savo automobilių bakus jau kurį laiką pila Suomijos gyventojai. Prekyba šiuo dyzelinu metų pradžioje prasidėjo Helsinkio regione, o vėliau išsiplėtė į kitus šalies regionus.

Ekologišką transportą savo prioritetu skelbia ir vis daugiau didžiųjų kompanijų. 100 proc. iš atliekų pagamintu dyzelinu savo transporto priemonių bakus JAV jau pildo tokios kompanijos kaip UPS ar „Google“. Iš atliekų pagaminto dyzelino nauda taip pat įsitikino didieji Kalifornijos miestai. Šiuo dyzelinu lėktuvus aptarnaujančių transporto priemonių bakai pildomi ir Hamburgo (Vokietija) oro uoste.

Taigi dar 1890 metais Rudolfo Dieselio pradėta istorija tęsiasi: nuolat tobulinami dyzeliniai varikliai siekia aukščiausių ekonomijos aukštumų, taip pat ir degalų gamybos technologijos nuolat juda pirmyn.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eglė Džiugytė. Kinijos strategija prekybos kare: ne vienas ginklas (10)

Pastarąjį dešimtmetį stabilus Kinijos ekonomikos augimas stebino ne vieną.

Indrė Genytė-Pikčienė. Brangstanti nafta neleidžia infliacijai išsikvėpti (2)

Statistikos departamento duomenimis, liepos mėnesį vartotojų kainos per metus išaugo 2,5 proc.,...

Nerijus Mačiulis. Nepakeliama automobilio mokesčio našta (179)

Bet kokia automobilių apmokestinimo idėja Lietuvoje kuriasi taip pat sėkmingai kaip nebe pirmos...

Algimantas Valinevičius. Nuobodžius darbus palikime robotams (2)

Šiuo metu Lietuvos elektronikos ir elektros inžinerijos rinkoje veikia apie 250 kompanijų, kuriose...

Mindaugas Lukas. Obligacijos: naujai atrasta finansavimosi alternatyva su šaukštu deguto

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta, jog verslo ir atskirų projektų finansavimui užsitikrinti...

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (7)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (10)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (290)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (94)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1381)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (107)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (37)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (193)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (21)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...