Prasidėjusi ir pagreitį įgaunanti skaitmeninė revoliucija pasaulį keičia neatpažįstamai, sako Pasaulio lietuvių ekonomikos forume (PLEF) skaitmeninės revoliucijos permainas pristatęs „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalyse Andrius Baranauskas.

Pasak jo, pirmieji solidūs ženklai, kad negrįžtamas pokytis jau įvyko – mums po nosimi.
„Lapkritį JAV prezidentu išrinktas Donaldas Trumpas. Tai svarbu. Tačiau pernai įvyko tai, kas signalizuoja kur kas gilesnius, kompleksinius pokyčius. Pernai Amerikoje per didžiųjų išpardavimų savaitgalį „Black Friday“ pirmą kartą istorijoje pardavimai internetu buvo didesni nei tradicinėse parduotuvėse. Vartotojams tai tikrai gera žinia. Tačiau prekybos centrams tai signalas, kad ilgainiui tradicinių parduotuvių tiesiog nebereiks, kaip ir nebereiks aptarnaujančio personalo, kasininkų ir daugybės kitų grandžių darbuotojų“, – aiškino A.Baranauskas.

Specialisto teigimu, galvoti, kad tokios tendencijos būdingos tik Vakarų šalių ar Kinijos ekonomikai nėra jokio pagrindo.

„Lietuvoje matome tą patį – žmonės vis dažniau ir noriau pasiperka internete. Ir būtent tai yra priežastis, kodėl prekybos centruose atsirado savitarnos kasos, arba kodėl vienas iš Vokietijos prekybos tinklų bando parduotuvių be pardavėjų koncepciją. Taip, tai padeda sutaupyti, bet tuo pat metu labai aiškiai signalizuoja, kad technologijos gali pakeisti žmones ir turite tai įvertinti galvodami apie savo ateitį“, – sakė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalyse sakė PLEF svečiams.

Sritys, kurias skaitmeninė revoliucija jau negrįžtamai pakeitė, arba tuojau pakeis, – tai televizija, bankų sektorius, transportas bei logistika, taip pat viešbučiai ir net nekilnojamo turto sektorius.
Ir jei dar laukiame, kad Lietuvoje masiškai išplis automobiliai be vairuotojų, tai lietuviškų televizijų rinkoje skaitmeninių galimybių atverti pokyčiai, pasak A.Baranausko, jau akivaizdūs.

„Prieš tris mėnesius sužinojome, kad Andriaus Tapino laida „Pinigų karta“ daugiau nebus rodoma per LRT. Šiandien Andrius turi Laisvės TV. „Pinigų karta“ irgi grįžo, per „Youtube“. Ir taip, jie kol kas pirma kregždė Lietuvoje, bet pokyčiai, kuriuos tai signalizuoja – milžiniški“, – aiškino A.Baranauskas.

Pasak jo, anksčiau norint pasiekti vartotojus reikėjo bent kelių dalykų, iš kurių susidaro įėjimo į rinką slenkstis.

„Pirma, reikėdavo iš Lietuvos Radijo ir Televizijos komisijos gauti dažnius, už kuriuos tenka susimokėti. Antra, reikia susitarti dėl transliavimo, tai taip pat kainuoja. Tada jau galima kurti turinį ir jį rodyti, o jei žiūrės – pardavinėti reklamdaviams. Ir štai Andrius parodė, kad pirmųjų dviejų punktų galima išvengti. Įėjimo į rinką slenkstis smuko, paleisti televiziją tapo įmanoma vos per kelias savaites“, – pokyčius aiškino korporacinės komunikacijos vadovas.

Taip sparčiai keičiantis rinkai ir vartotojų poreikiams bei atsiveriant naujoms galimybėms, kinta ir įgūdžiai, kurių reikės žmonėms norint išlikti darbo rinkoje, o mokymosi visą gyvenimą įgūdis svarbesnis nei bet kada anksčiau.

„Kai 3D spausdintuvai tapo prienami ir netrukus ženkliai atpigs, nebereiks tam tikrus daiktus gaminančių rankų. Reikės tų, kurie kuria ir valdo technologijas – inžinierių, biotechnologų ir kitų tiksliųjų ir gyvybės mokslų atstovų. Pagalvokite apie tai, kai siūlote savo vaikams rinktis profesiją arba kai galvojate, ką norėtumėte gyvenime veikti po dešimties metų.“, – sakė A.Baranauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)