Vilnietė Vita su vyru sutartį dėl remonto darbų su UAB „Jutaris“ pasirašė dar liepos pabaigoje. Tačiau dabar jų laukia nauji darbai – viską, ką įmonės darbuotojai padarė bute, šeimai teks perdaryti.

Įmonės teikiamos paslaugos jau patraukė ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos dėmesį. Ši dėl įmonės atliekamų darbų kokybės šiemet sulaukė jau trijų vartotojų skundų. Įmonė jau girdėta ir Valstybinei darbo inspekcijai, kuri taip pat yra sulaukusi skundų iš jos darbuotojų. Vienas iš jų portalui DELFI pasakoja, kaip nukentėjo nuo buvusio darbdavio.

Pažadėjo viską baigti per dvi savaites

Užsisakykite remontą ir gausite nemokamai virtuvės komplektą ar kelionę į Egiptą. Tokiomis akcijomis bendrovė kviečia butų remontu susidomėjusius gyventojus rinktis būtent šios įmonės paslaugas.

„Prieš pasirašant sutartį, internete ieškojome informacijos apie UAB „Jutaris“ veiklą, darbus, bet atsiliepimų neradome. Nusprendėme, jog įmonė – patikima, į pačias kainas per daug nesigilinome: nei ar brangu, nei ar pigu, nes mums buvo svarbu, ką sakėme įmonės vadovui Vladimirui Bairakui, – kokybė, po to jau terminas“, – pasakojo moteris.

Su Rusijos piliečiu, kuriam priklauso Lietuvoje registruota įmonė, Vita ir vyras sutarė, kad darbininkai atliks visus darbus, susijusius su nauja elektros instaliacija, sudės gipso kartono lubas ir jas nudažys, išlygins, paruoš sienas tapetams ir jas ištapetuos.

„Jie visus šiuos darbus įvertino 1483 eurams ir dar 380 eurų už medžiagas, kurių trūko – tinkas, tinko tinklas sienų lyginimui, gruntas, glaistas ir dažai luboms“, – toliau tęsėsi šeimos pasakojimas.

Tik pasirašę sutartį vilniečiai įmonei sumokėjo pusę sumos už darbus ir visą sumą už medžiagas (iš viso – 1121,5 euro). Pagal sutartį darbuotojai bute suktis turėjo pradėti rugpjūčio 10 d.

„Iki tos dienos, viską išnešėme iš buto, ir patys ten remonto metu negyvename. Po kiek laiko nusprendėme užsisakyti, kad dar įmonė grindis virtuvėje išklijuotų, visame bute perlakuotų uosio parketą. Šį darbą su medžiagomis mums įvertino 869 eurais. Pasakė, kad sumą turime visą iš karto sumokėti, nes darbus užsakėme po sutarties sudarymo. Darbus pažadėjo atlikti per dvi savaites nuo darbų pradžios“, – savo istorija dalijosi Vita.

Sutartą dieną darbai nebuvo pradėti. Į įmonės biurą nuvykusiems vilniečiams buvo pažadėta, darbus pradėti jau kitą dieną ir pabaigti iki rugpjūčio pabaigos. Tą pačią dieną šeima pervedė pinigus ir už grindų darbus.

Kaip ir pažadėjo įmonė, jau kitą dieną į butą atvyko darbuotojai, kuriems šeima pasakė, ką ir kur reikia padaryti. Darbininkai pradėjo darbus.

Per tris dienas jie išklijavo 8 kv. m ploto virtuvės gridis.

„Atvykus po savaitės, buvo matyti, kad darbai nevyksta, buvo keliose vietose padarytos skylės elektrai, tačiau ne visose, kur sutarta, net nenuplėšti seni tapetai. Paskambinus direktoriui, jis pasiteisino, kad tapetai labai sunkiai nusiima ir darbininkai tam sugaišo labai daug laiko, tačiau turėtume nebijoti, nes darbai bus atlikti laiku. Tai buvo tiesiog kvailas pasiteisinimas, nes tuos pačius tapetus virtuvėje ir sandėlyje mes patys esame nulupę, sienas supurškus vandeniu: permirkę tapetai, vietomis patys krito nuo sienų“, – tęsė pašnekovė.

Į butą po kelių dienų vėl užsukusi šeima pamatė, kad situacija – ne kažką pasikeitusi: padaryta daugiau skylių elektrai, bet dar ne visur, kur sutarta, laidai neišvedžioti.

„Vėl paskambinus direktoriui, jis pasakė, kad elektros darbai jau baigti. Mes jam pasiūlėme atvykti pačiam pažiūrėti, kokia yra situacija, jis atvykęs mus apkaltino, kad mes prigalvojame naujų vietų, kur reikia daryti rozetes, tačiau sutiko jas padaryti“, – pasakojo moteris.

Vėliau, pasak jos, prasidėjo įmonės vadovo pasiaiškinimai, kad susirgo darbuotojai, trūksta statybininkų, jie dirba kitame objekte, sulaužė raktą ir panašiai.

Išvijo darbininkus

„Supratome, kad bando visaip išsisukti, rugpjūčio paskutinėmis dienomis trūko kantrybė: darbus žadėjo užbaigti iki rugpjūčio 24 d., o paskutinę rugpjūčio dieną nebuvo net pusė darbų padaryta. Vietoje žadėtų kokybiškų medžiagų, naudojo nekokybiškas, jų nupirktos medžiagos sudarė apie tris maišus medžiagų“, – skaičiavo Vita.

Sulaukusi rugsėjo pradžios šeima vėl užklausė įmonės vadovo, kada bus baigti darbai. Jis pažadėjo, kad viskas bus baigta rugsėjo 7 d.

„Nebetikėdami juo sudarėme raštišką priedą prie sutarties apie darbų pabaigimo terminus, kuriuos pasirašėme rugsėjo 2 d. Pagrindiniai darbai privalėjo būti baigti rugsėjo 12 d., o papildomi – iki rugsėjo 20 d.“, – toliau atviravo moteris.

Darbai vėl pajudėjo – darbininkai pradėjo montuoti lubas, tačiau vis dažniau darbininkų darbus pradėjusi tikrinti šeima pastebėjo, kad jau kokias keturias dienas darbai nejuda ir vėl kreipėsi į V. Bairaką.

„Jis pasakė, kad darbininkai netyčia sulaužė buto raktą ir negali į jį patekti. Tą pačią dieną užsakėme pagaminti raktą, kad darbininkai galėtų tęsti darbus. Kitą dieną atsirado ir senas raktas. Taigi, jie toliau tęsė darbus ir vis žadėjo, kad viską pabaigs laiku. Vėl darbų pridavimo terminas buvo pasibaigęs, tačiau darbai net neįpusėję“, – sakė vilnietė.

Rugsėjo 21 d. dienos metu į butą su žmona Vita nuvykęs jos vyras jame rado du statybininkus.

„Dar kartą po darbo nuvykę į butą radome tuos pačius darbininkus. Tačiau pamatėme, kad nuo pietų niekas nebuvo padaryta. Sau ramūs stovėjo ir lingavo, vieno būsena išvis tragiška buvo. Pasiėmėme vienus iš duotų buto raktų, išvarėme juos ir paskambinome V. Bairakui. Jis pasakė, kad dabar su mūsų butu dirba kažkoks subrangovas, ir davė jo numerį. Paaiškinome, kad darbus išsakėme iš jo, todėl su juo ir bendrausime. V. Bairakas neigė visas klaidas ir teigė, kad taip galima daryti, nes tai tik nebaigti darbai. Jis viską žadėjo pabaigti per savaitę, prašė grąžinti raktą, kad darbininkai galėtų dirbti“, – prisiminė Vitos vyras.

Šeima taip pat buvo nepatenkinta kai kurių jau atliktų darbų kokybe, tačiau, pasak Vitos, V. Bairakas pasiūlė nusipirkti naujas medžiagas ir tada darbuotojai galės perdaryti.

„Apskritai jis bandė mus labai keistai nuraminti, sakydamas, kad koks skirtumas, kaip padaryta, nes Lietuvoje namai ne pagal standartus pastatyti, – prisiminė vilniečių šeima. – Pasikonsultavus su kitais specialistais, paaiškėjo, kad per tokį trumpą laiką visų likusių darbų atlikti tikrai neįmanoma, tuo labiau kokybiškai“.

Nepatenkinti tuo, kas padaryta

Kiti statybos meistrai šeimą informavo, kad viską reikia demontuoti ir daryti iš naujo.

„Elektros darbai tragiški: laidai sujungti ne pagal taisykles; iš kai kurių trigyslių laidų kažkodėl ištraukta įžeminimui skirta gysla ir užglaistyta; jau užglaistytos potinkinės dėžutės išsitraukia nestipriai pajudinus pirštais. Langokraščiai vos laikėsi, juos demontuojant net nereikėjo specialių priemonių, viskas krito vos prisilietus rankomis, profiliai luboms susukti nelygiagrečiai, savisriegių prisukta krūvomis, kur jų net neturėtų būti, tarpai tarp profilių nevienodi, skydinėje sumaišyti laidai. Gipso kartonas kai kuriose susidūrimo vietose nebuvo prisuktas prie profilių, savisriegių galvutės nesusuktos iki galo, lubų plokštuma buvo dar nelygesnė naudojant glaistą, o ne specialiai tam skirtas priemones. Sienos nuglaistytos taip, kad patepus giluminiu gruntu, glaistas pradeda luptis gabalais ir kristi žemėn. Grindys taip pat nebuvo saugomos, skylių jose padaryta aibė. O dabar jas jau restauruoti reikia“, – kas užkliuvo buto savininkams, vardijo Vitos vyras.

Šeimai nieko kito neliko, kaip kviestis antstolę ir esamą situaciją fiksuoti. Savo pretenzijas ir apie nutraukiamą sutartį bei prašymą grąžinti pinigus Vita su vyru nusiuntė ir įmonės vadovui V. Bairakui, tačiau susigrąžinti pinigų šeima nesitiki.

Savo atsiliepimus apie įmonę šeima bandė rašyti internetiniuose portaluose, kuriose galima vertinti įmonių darbo kokybę, tačiau, jų teigimu, visi neigiami komentarai apie įmonę po kurio laiko dingsta.

Komentarus vadina nepatikima informacija

DELFI portalui susisiekus su įmonės UAB „Jutaris“ vadovu V. Bairaku, šis teigė, kad įmonė Lietuvoje veiklą vykdo jau metus.

„Turime šiokių tokių problemų su viena kliente. Kiekvienas žmogus turi savo tiesą. Mes turime savo matymą, tačiau visomis jėgomis siekiame šį klausimą išspręsti“, – vis dėlto paprašytas pakomentuoti susidariusią situaciją, kalbėjo jis.

Pasiteiravus dėl rusiškuose internetiniuose forumuose skundus dėl jo vykdytos veiklos Sankt Peterburge, V. Bairakas teigė, kad Rusijoje statybų sektoriaus veikla neužsiėmė, o komentarus apie jį rusiškuose portaluose pavadino nepatikima informacija.

Užklaustas, ar žino, kad lietuviškuose internetiniuose portaluose buvę neigiami atsiliepimai apie įmonės veiklą yra dingę, V. Bairakas sakė, kad dėl komentarų panaikinimo nėra į nieką kreipęsis.

Kiek šiuo metu Rusijos piliečio įmonė remontuoja butų, V. Bairakas neatskleidė.

Pokalbio pabaigoje pašnekovas su užuominomis užsiminė, kad būtų suinteresuotas pirkti reklamą portale, turint omenyje, kad domimasi jo įmonės veikla.

Skudžiasi ir darbuotojai

Kada įmonės UAB „Jutaris“ vadovas V. Bairakas atvyko į Lietuvą ir kada jam yra išduotas leidimas gyventi Lietuvoje, informacijos nepateikia – departamentas, vykdydamas asmens duomenų apsaugos reikalavimus, informacijos apie asmenis be jų sutikimo neteikia.

Vis dėlto Registrų centro duomenys rodo, kad V. Bairakas, Rusijos pilietis, yra vienintelis UAB „Jutaris“ įmonės akcininkas. Jis nurodomas ir įmonės direktoriumi rekvizitai.lt portale. Įmonė šiuo metu turi 17 darbuotojų.

Įmonė įsteigta – 2014 m. birželio mėnesį.

Daugiau atsiliepimų apie V. Bairaką galima rasti rusiškame socialiniame tinkle „Vkontakte“. Čia kyla diskusijos apie jo vykdytą remonto darbų veiklą Sankt Peterburge.

Valstybinė darbo inspekcija teigia, kad dėl UAB „Jutaris“ šiais metais yra gavusi tris darbuotojų skundus, dėl kurių buvo pradėti tyrimai.

„Vienas iš jų buvo nutrauktas paties pareiškėjo prašymu, kitas – tikrinant nepasitvirtino, o trečias gautas spalio mėnesį dėl darbo užmokesčio ir darbo laiko organizavimų pažeidimų – pasitvirtino. Darbdaviui surašytas reikalavimas iki 2015 m. lapkričio 23 d. pašalinti rastus pažeidimus“, – teigė Valstybinės darbo inspekcijos Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Nerita Šot.

Padirbo vos mėnesį

Portalo DELFI kalbintas buvęs UAB „Jutaris“ darbuotojas Julius pasakojo, kad įsidarbino bendrovėje dar rugsėjo pabaigoje.

„Ieškojau darbo, išsiunčiau gal į 20 įmonių gyvenimo aprašymą ir sulaukiau skambučių iš kokių 15, – pasakojo Julius. – Pasikalbėjau su UAB „Jutaris“ vadovu, viskas mane tenkino: darbo sąlygos, darbo užmokestis. Nemeluosiu, sutarėme, kad oficialiai minimumas, o visa kita „juodais“. Sutarėme pirmą mėnesį – 600 eurų į rankas“.

Įsidarbinęs įmonėje rugsėjo pabaigoje vyras pradėjo dirbti pirmame objekte – bute Vievyje. Nuvykęs į darbo vietą Julius pasakojo supratęs, kad nors butas jau tvarkytas kelis mėnesius, atrodė, kad darbų dar tik pradžia. Nors iki termino, kai butas turi būti užbaigtas, buvo likę vos dvi savaitės, Julius suprato, kad vienas jis niekaip dviejų kambarių buto laiku nesutvarkys.

„Jis (įmonės vadovas – red.) mane spaudė: tu daryk taip ar anaip, nežiūrėk, kad tik būtų padaryta. Jam aš to nesakiau, bet patiems žmonėms paaiškinau, kad nespėsiu kokybiškai laiku padaryti“, – toliau savo atsiminimais dalintis pašnekovas.

Julius bute Vievyje dirbo iki spalio pabaigos, kol vadovas pasakė jau nebevažiuoti, nes su klientais nutraukiama sutartis. Julius buvo nusiųstas dirbti į Vilniaus Minties g. esantį butą, kur reikėjo duris įmontuoti.

„Pabaigiau darbus ir buvo jau penktadienis, spalio pabaiga, atvažiavau į biurą paklausti dėl atlyginimo, nes jau buvo praėjęs mėnuo darbo. Pasakė, kad perves šiandien (penktadienį – red.) arba pirmadienį. Grįžau namo ir man paskambino administratorė, kuri pasakė, kad aš jiems nebereikalingas. Kai paskambinau direktoriui paklausti, kodėl. Man buvo pasakyta, kad per lėtai dirbu. Sakau, kad pirmiausia aš dirbu vienas, antra, gal ne taip greitai, bet kokybiškai darau“, – sakė Julius.

Išgirdęs, kad bendrovei jis nebereikalingas vyras tik pridėjo, kad ši su juo atsiskaitytų.

„Jie man pervedė 190 eurų už mėnesį. Tada nuėjau į Valstybinę darbo inspekciją ir parašiau skundą“, – pridėjo pašnekovas. Po savaitės darbo inspekcija Julių pasikvietė į komisiją.

„Pasirodo, kodėl man sumokėti tik 190 eurų, jis (V. Bairakas – red.) spalio mėnesį įrašė į darbo grafiką penkias pravaikštas, kurių net nebuvo, – kalbėjo pašnekovas. – Klientė iš Vievio atsiuntė raštą darbo inspekcijai, kad tomis dienomis aš dirbau jos bute ir jokių pravaikštų nebuvo“.

Darbo inspekcijoje Julius su UAB „Jutaris“ pasirašė taiko sutartį, kad Juliui bendrovė per savaitę sumokės dar 160 eurų.

„Praėjo savaitė. Po pietų pasitikrinu, kad nėra jokių pinigų. Skambinu jiems (įmonei – red.), administratorė pasakė, kad atvažiuoti ketvirtadienį, o buvo pirmadienis, ir duos grynais. Aš pasakiau, kad jei iki rytdienos negausiu pinigų, aš taikos sutartį nešu antstoliams kitą rytą“, - teigė buvęs įmonės darbininkas.

Pasak jo, pinigų iki kitos dienos jis taip ir nesulaukė, tačiau ryte paskambino darbo inspekcijos specialistai, kurie pasidomėjo, ar įmonė pinigus pervedė.

„Sakau, kad nepervedė ir pasiūlė atvažiuoti ketvirtadienį pasiimti grynais, - toliau pasakojo Julius. - Darbo inspekcija pasakė, kad toliau tęs tyrimą. Praėjo gal trys valandos ir man paskambino įmonės administratorė ir pasakė, kad jau pervedė pinigus“.

Gavo tris skundus

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) šiais metais dėl UAB „Jutaris“ įmonės veiklos gavo tris vartotojų skundus. Nutarimai dėl jų priimti šių metų birželio, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojo skundą dėl statybos-remonto darbų, pirmiausia kreipiasi į bendrovę dėl taikaus ginčo sprendimo neteisminiu būdu, o nepavykus išspręsti ginčo, inicijuoja neteisminį ginčo nagrinėjimą bei priima nutarimą rašytinio proceso tvarka.

Jeigu įmonė neatsižvelgia į VVTAT nutarimą, apie tai paskelbiama institucijos internetiniame puslapyje viešai. Nė vieno tarnybos nutarimo UAB ,,Jutaris“ neįvykdė, todėl apie tai, vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka, buvo paskelbta tarnybos tinklalapyje.

Viename VVTAT gautame skunde vartotoja informavo, kad pasirašiusi darbų atlikimo sutartį su įmone sumokėjo bendrovei beveik 3 tūkst. eurų. Vartotoja nurodė, kad bendrovė remonto darbų neatliko, be to, ji patyrė žalą – buvo atjungta skalbimo mašina, sulaužyti, išmontuoti virtuvės baldai, atjungta elektra bei vanduo.

Antrame skunde kita įmonės klientė nurodė, kad meistras nekokybiškai atliko darbus: sienos glaistymą, dažymą. Po darbų klientė tikino negalinti prie jų prisiliesti, nes prisilietus ant drabužių lieka dėmės. Be to, butas buvo paruoštas remontui, o iki pabaigos taip ir nesutvarkytas.

Abu kartus VVTAT kreipėsi į UAB „Jutaris“ ir pasiūlė iškilusį ginčą spręsti taikiu būdu bei apie tai informuoti VVTAT, tačiau bendrovė jokių paaiškinimų bei prieštaravimų dėl vartotojų prašyme minimų aplinkybių nepateikė.

Esate susidūrę su nekokybiškai atliktu remontu? Teko bendrauti su nekokybiškai savo darbą atliekančiais meistrais? Pasidalinkite savo patirtimi! Jūsų istorijų laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt. Taip pat rašinius galite siųsti naudodamiesi žemiau esančia nuoroda:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (425)