Siūlomas įstatymas numato aiškią šios plėtros teisinio reguliavimo sistemą, kuri leis įveikti ligšiolinį chaotišką infrastruktūros plėtojimą savivaldybėse.

Dabar teisės aktai reguliuoja tik atskirus savivaldybių infrastruktūros plėtros etapus, todėl ji vyksta chaotiškai, neretai infrastruktūros elementai būna dubliuojami ar tiesiog pertekliniai. Nėra aišku, kiek turi prisidėti statytojai ar infrastruktūros naudotojai, kokias garantijas ir paramą užtikrina viešasis sektorius, per menka viešojo ir privataus sektorių partnerystė privačioms lėšoms pritraukti.

Siūlomas įstatymas panaikintų šias spragas. Jis numato, kaip savivaldybių infrastruktūra turi būti planuojama, įgyvendinama ir finansuojama, nustato fizinių ir juridinių asmenų, valstybės ir savivaldos institucijų teises, pareigas ir atsakomybę infrastruktūros plėtros procesuose.

Jeigu Seimas priims šį įstatymą, bus nustatyta efektyvi savivaldybės infrastruktūros plėtros finansavimo sistema, numatanti ir kompensavimo galimybes. Privatiems statytojams bus sudarytos sąlygos prisidėti prie šios plėtros. Bendruomenės, gyventojai galės konsoliduoti savo lėšas infrastruktūrai plėtoti, o savivaldybės turės kompensuoti visas infrastruktūros plėtros iniciatorių patirtas išlaidas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją