„Dėkoju visai Kauno gamyklos komandai ir mūsų rangovams. Pirmasis projekto etapas įvykdytas puikiai – pasiekti visi užsibrėžti tikslai ir sukurti tvirti pagrindai tolesnei plėtrai. Nepaisant pandemijos ir sutrikusios tiekimo grandinės, projektas baigtas laiku. Šiuo metu ruošiamės tolesniems antrojo plėtros etapo žingsniams“, – sakė UAB „Continental Automotive Lithuania“ generalinis direktorius Shayanas Ali.

Po pirmojo plėtros etapo gamybos zona buvo išplėsta 5000 kv. metrų, o papildomos biuro patalpos – 1600 kv. metrų. Naujoji gamybos zona visu pajėgumu pradės dirbti jau 2023 metais, nurodoma bendrovės „Merko statyba“ pranešime. Produktų, gaminamų Kauno gamykloje, asortimentas nesikeis – pagrindinis dėmesys ir toliau bus nukreiptas į saugumo, komforto ir autonominio vairavimo funkcijų detales automobiliams. Kaune pagamintų elektronikos komponentų bus galima rasti naujausiuose automobilių modeliuose.

„Continental Automatinė Lithuania“ gamyklos pastatas suprojektuotas ir pastatytas siekiant tarptautinio tvarių pastatų „LEED Gold“ standarto, kuris reikalauja išskirtinio dėmesio statybos procesams, aplinkai ir tvarumui. Projektuojant ir statant šį statinį naudotas jau ne viename „Merko statybos“ projekte taikytas pastato informacinis modeliavimas (angl. Building Information Management – BIM). Ši metodika padeda užtikrinti darbų kokybę, sumažinti veiklos rizikas, taupyti išteklius bei užkirsti kelią klaidoms. „Continental Automotive Lithuania“ pastato projektas gavo „Lietuvos BIM projektai 2022“ apdovanojimą gamybinių pastatų kategorijoje.

Kaip teigė bendrovės „Merko statyba“ generalinis direktorius Saulius Putrimas, šios statybos buvo ir vienas sudėtingesnių jo komandos iššūkių. Priežastis – reikėjo pastatyti naują statinį ir sujungti jį su kitu, kuriame jau veikia „Continental“ gamykla ir kurioje gaminami automobilių elektronikos komponentai. Tokios įrangos gamybos procesas yra itin preciziškas ir jautrus išorinėms vibracijoms. Taigi, reikėjo šalia statyti pastatą nesukeliant beveik jokių vibracijų.

„Kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) mokslininkais radome sprendimą. Nustatėme veikiančios gamyklos įrenginių foninį vibracijų dažnį ir sužinojome galimų vibracijų, kurios nesukels pavojaus įrangai, ribas. Taigi teko dirbti griežtai laikantis nustatytų reikalavimų“, – pasakojo „Merko statybos“ vadovas.

Dar vienas laukęs iššūkis – reikėjo praplėsti gamybos salę nesustabdant vykstančios gamybos. Todėl teko įrengti laikiną, sandarią, eksploatacines savybes atitinkančią pertvarą, ir tik tada pradėti demontuoti veikiančios gamyklos pastato sienas, kolonas, langus bei pradėti gamyklų sujungimo darbus.

„Džiaugiamės, kad visus šiuos netradicinius iššūkius pavyko sėkmingai įveikti ir laiku baigti darbus, tuo pačiu nesutrikdant UAB „Continental Automotive Lithuania“ gamyklos darbo“, – sakė S. Putrimas.