„Lietuvos geležinkeliams“ ir Vilniaus valdžiai paskelbus planus modernizuoti sostinės geležinkelio stoties teritoriją, nekilnojamojo turto (NT) rinkos ekspertai sveikina idėją čia iškelti „Lietuvos geležinkelių“ centrinę būstinę, tačiau abejoja dėl savivaldybės administracijos perkėlimo iš Konstitucijos prospekto.
Vilniaus geležinkelio stoties vizualizacija
© Lietuvos geležinkeliai

„Labai teigiama, kad savivaldybė turi viziją. Tai man patinka. Tačiau klausimas, ar ji bus realiai įgyvendinta. Sakyčiau, labai trūksta planavimo. Bet kuriuo atveju, tai atneštų labai daug pozityvių tendencijų miestui“, – BNS sakė nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Newsec advisers LT“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas Mindaugas Kulbokas.

Jis abejojo dėl planų projektą įgyvendinti viešosios ir privačios partnerystės būdu.

„Aišku viena, kad būtų didelė konkurencija, o konkurse norėtų dalyvauti visi. Tai kokių 12-15 metų trukmės projektas, todėl vizija turi būti ilgalaikė. Taip pat svarbu, jog žemė yra valstybinė. Todėl prisimenant nesenas istorijas, reikėtų teisiškai viską labai gerai sudėlioti. Dėl to manau, kad PPP projektas netinkamas būdas idėjai įgyvendinti, nes vargu, ar sveiko proto plėtotojai tam ryšis“, – sakė M. Kulbokas.

Eksperto vertinimu, idėja į stoties teritoriją perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę yra logiška. Tuo metu dėl savivaldybės perkėlimo reikėtų gerai pagalvoti, sakė M. Kulbokas.

„Būti toje teritorijoje „Lietuvos geležinkeliams“ labai logiška. Dėl savivaldybės, sakyčiau, kad dar labai ankstyva kalbėti. Manau, kad savivaldybė turėtų galvoti ne apie persikėlimą, o apie infrastruktūrą, nes dabar stoties žiedas užima didelį sklypą, po juo reikėtų įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Manau, kad teritorijoje turėtų būti ne tik biurų, ten labai tiktų prekybos pastatų plėtra“, – aiškino jis.

Mindaugas Kulbokas
Mindaugas Kulbokas
© Bendrovės archyvas

Stoties rajonas galėtų tapti centru

Dabar „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė įsikūrusi istoriniame, specialiai bendrovei pastatytame, pastate, tačiau jis nebetinka moderniai bendrovei, pastebi nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Ober-Haus“ Vertinimo ir rinkos tyrimų departamento vadovas Saulius Vagonis.

„Perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę, kuri dabar veikia bendrovei specialiai pastatytame istoriniame pastate, logiška – laikas įmonei persikelti į modernias patalpas. Atlaisvintas pastatas, kurio išplanavimas geras, tikrai sudomins investuotojus. Kalbant apie idėją perkelti ten savivaldybę, ją pavadinčiau ekscentriška. Nelabai aišku, ar viskas būtų perkelta iš Konstitucijos prospekto, kita vertus, skaidyti administraciją būtų nelabai gera idėja. Kita vertus, savivaldybės sprendimas persikelti į Konstitucijos prospektą, šiai miesto daliai suteikė impulsą tapti naujuoju miesto centru. Galbūt tokį impulsą duotų ir jos persikėlimas į stoties rajoną?“, – svarstė jis.

Paklaustas, ką dar tiktų statyti planuojamoje atnaujinti teritorijoje, S. Vagonis teigė, jog čia galėtų būti plėtojami komercinės paskirties objektai.

„Vargu, ar būtų tikslinga detaliau nagrinėti pramoninių ar gyvenamųjų funkcijų plėtrą šioje vietoje. Iš šiuo metu viešai pateiktos medžiagos sunku suprasti, kiek iš šios teritorijos būtų atverta naujiems objektams, ar esami geležinkelio bėgiai bus naikinami, ar integruojami, todėl numatyti konkretesnes funkcijas nėra įmanoma. Faktas, kad miesto dalyje, kurioje bus modernus transporto mazgas, visada paklausus turtas, turintis prekybos, paslaugų, apgyvendinimo, biurų ir visuomenines funkcijas. Teoriškai, vertinant sklypo plotą, čia gali būti netgi naujasis miesto administracinis centras su ministerijų miesteliu“, – BNS sakė jis.

S. Vagonio nuomone, sprendimas sujungti geležinkelio ir autobusų stotis priartintų jas prie Europos lygio.

„Tačiau labai sunku kalbėti apie projektus, kai nėra aiškios investicijos. Žiūrint iš gyventojų bei miesto svečių perspektyvos, tai labai gerai. Klausimas, kiek tai kainuos miesto biudžetui ir koks bus projekto atsiperkamumas“, – pridūrė jis.

Aplink stotį reikia naujos infrastruktūros

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos vadovas Mindaugas Statulevičius BNS sakė, kad įgyvendinant tokios apimties projektą, reikėtų kompleksiškai įvertinti ne tik stočių sujungimą, bet ir infrastruktūros problemas.

Mindaugas Statulevičius
Mindaugas Statulevičius
© DELFI / Karolina Pansevič

„Idėja iš principo yra nebloga iš infrastruktūros ir keleivių pusės, nes praktika rodo, kad tokių centrų kūrimas yra logiškas. Atsiranda galimybių kokybiškai bei šiuolaikiškai plėtoti prekybą, paslaugas. Saugumo prasme tai taip pat logiška, nes dabar tas stoties žiedas yra avaringas, pavojingas. Neaišku, kaip bus sprendžiamas parkavimas, nes dabar neužtenka vietų. Meras lyg ir turėjo idėją daryti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę. Taigi, į viską turėtų būti žiūrima kompleksiškai“, – BNS sakė jis.

Anot M. Statulevičiaus, stoties modernizavimo projektas plėtotojams būtų įdomus, jeigu profesionaliai būtų suformuluotos jo sąlygos.

„Labai priklauso nuo sąlygų, koks konkrečiai bus objektas, kokia apimtis. Žinoma, pats viešosios ir privačios partnerystės modelis nėra naujas, turime šiokios tokios patirties. Tad teisingai pasirengę, galime pasiekti gerų rezultatų. Tokiu būdu būtų galima neįšaldyti daug valstybės lėšų, o ir rinka būtų pasirengusi, nes šiuo metu tokių konkursų neskelbiama“, – vardijo jis.

Asociacijos vadovas sakė, kad „Lietuvos geležinkelių“ centrinės būstinės perkėlimas galėtų tapti geru efektyvaus valstybės turto valdymo pavyzdžiu.

Vilniaus geležinkelio stoties vizualizacija
Vilniaus geležinkelio stoties vizualizacija
© Lietuvos geležinkeliai

„Logiška, kad (geležinkelių – BNS) administracija būtų prie infrastruktūrinės dalies. Labai geras laikas pasitikrinti: kai persikeli, optimizuojiesi, peržiūri plotą, sąnaudas. Dabartinį pastatą galima panaudoti naujų statybų finansavimui. Jis būtų įdomus rinkai. Jeigu kalbame apie modernią valstybės įstaigą, ji turi būti moderniose patalpose. Čia iniciatyva ateina iš pačios įmonės, jos poreikio, skaičiavimų, pagrindimo. Jeigu jiems pavyktų, tai būtų įrodymas, sėkmingas atvejis, pavyzdys kitiems, nes einama optimizavimo keliu: neefektyvus pastatas parduodamas ir investuojama į efektyvų“, – sakė M. Statulevičius.

Tuo tarpu savivaldybės perkėlimas į stoties rajoną, anot jo, pagrįstas būtų tik vienu atveju – jei tai paskatintų teritorijos plėtrą.

„Nežinau, ar tai labai geras dalykas. Dabartinė savivaldybės vieta yra įprasta, be to, istoriškai savivaldybės būna reprezentacinėse miesto vietose. Nebent mintis tokia, kad iš savivaldybės pusės daromas pirmas žingsnis, ji persikelia, investuoja į aplinkinę infrastruktūrą. Čia labai žalia mintis. Klausimas, ar ji geriausia. Manau, tam reikėtų galimybių studijos“, – teigė M. Statulevičius.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniuje – naujas A klasės namų kvartalas ant tvenkinio kranto (7)

Vilniuje, ant Baltupio, kitaip – Cedrono, tvenkinio kranto, statomas naujas 12 namų modernių...

Valstybinių užsakymų užkulisiai: kada siauros srities specialistas tampa aukso vertės (23)

Viešuosiuose pirkimuose dalyvaujančios įmonės kartais per gana trumpą laiką turi parengti...

Valstybinių miškų urėdija Turto bankui perdavė 115 turto objektų (8)

Valstybės įmonė Valstybinių miškų urėdija pagal š. m. vasario 7 d. priimtą Vyriausybės...

Savivaldybė žada atnaujinti Kauno rotušę (8)

Kaunas planuoja atnaujinti miesto rotušę ir ją dar labiau atverti lankytojams.

Skelbime – „namu“ virtęs II pasaulinio karo laikų bunkeris (78)

Slėptuvių, kurios apsaugotų kilus kariniam konfliktui, galėtų atlaikyti net ir tiesioginius...

Top naujienos

Liūčių nuplautai Lietuvai vasara rengia staigmenų – ir baigsis ji netradiciškai (13)

Anksti prasidėjusi vasara dar nesitrauks, tačiau ji bus permaininga: teks ne tik braukti prakaitą,...

Užkalnis: kepdami mėsą lauke mes švenčiame laisvę (72)

Kai prieš tris dešimtmečius atkūrinėjome laisvę, turėjome gerą supratimą, kaip mes gyvensime,...

Didėjančios algos verslo nepakirto: gerėja visi rodikliai (3)

Mažiau turto areštų , mažiau bankrotų. Nors dėl valdžios sprendimų ir įtampos darbo rinkoje...

Trumpo pasisakymas su Putinu pribloškė net jo sąjungininkus: tai tragiška klaida papildyta (577)

Pirmadienį, stovėdamas šalia Vladimiro Putino, JAV prezidentas Donaldas Trumpas atsisakė...

Gyvai / Sprendžia, kiek Pijus padėjo „valstiečiams“ ateiti į valdžią: artėjama prie galutinio sprendimo nuolat pildoma (242)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) antradienio rytą ėmėsi iš esmės nagrinėti darbo grupės...

Lūkesčius viršijęs „Guns N’ Roses“ koncertas Taline: be riaušių ir nepadoriai ilgai (7)

Viena didžiausių pastarųjų metų muzikos pasaulio intrigų – ⅗ originalios sudėties...

Baltarusiai svaigo nuo Maradonos: pilnos tribūnos, šluojami marškinėliai ir karti realybė specialiai DELFI iš Bresto (35)

Vyresnės kartos Bresto futbolo gerbėjams reikėjo ilgėliau pagalvoti bandant prisiminimuose...

Nuotykiai prasidėjo dar neišvykus į Kazachstaną: prieš pat ekspediciją teko skubėti pas gydytoją (3)

Iki „ Misija Sibiras '18“ ekspedicijos iškeliavimo liko dvi dienos, todėl visai natūralu, kad...

Lietuvos krepšinyje atsiras „Neymaro taisyklė“ (1)

Kitą sezoną Lietuvos krepšinio lyga ( LKL ) griežčiau baus žaidėjus, aktoriniais sugebėjimais...

Įtemptame pokalbyje su amerikiečių žurnalistu – suirzęs Putinas atsisakė paimti dokumentą (246)

Po savo susitikimo su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Helsinkyje ir po to surengtos bendros spaudos...