Ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje A. Zuokas pirmiausiai paprašė, kad rankas pakeltų žurnalistai, į darbą važiuojantys viešuoju transportu. Pamatęs maždaug kas trečdalio susirinkusiųjų rankas, meras pažadėjo, kad po pertvarkos praėjus maždaug pusmečiui, tokių rankų bus dvigubai daugiau.

A. Zuokas teigė, jog transporto sistemą keičiantis Vilnius seka europines tendencijas, o sykiu bando spręsti ir miesto finansines problemas.

„Šiuo metu visuomeniniu transportu naudojasi 40 proc. Vilniaus miesto gyventojų“, - kalbėjo A. Zuokas, pažymėdamas, kad šį skaičių tikimasi smarkiai padidinti.

Savivaldybė prognozuoja, kad šis skaičius padidės bent iki 45 proc. „Bet čia yra pesimistinis skaičiavimas“, - pridūrė A. Zuokas.

Pasak jo, miesto valdžiai tik per plauką pavyko išgelbėti visuomeninio transporto įmones nuo bankroto. Pertvarka esą padės viešąjį transportą ištraukti iš „minuso“.

„2011 m. pradžioje bendras įsiskolinimo lygis buvo 183 mln. Lt, šiuo metu – 111 mln. Lt, - skaičiavo A. Zuokas. - Pirmiausiai siekiame, kad Vilniaus mieste būtų viena, bendra, vieninga viešojo transporto sistema. Kad visos rūšys visuomeninio transporto, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, sistemos viduje ne konkuruoja, o papildo viena kitą.“

Meras žada, kad visuomeninis transportas bus greitesnis – esą būtent to labiausiai nori ir vilniečiai. Pagrindiniu „miesto stuburu“ po pertvarkos jis įvardijo šešis greitųjų autobusų maršrutus.

Greitųjų maršrutų greitį užtikrinti ketinama įrengiant papildomas viešojo transporto juostas Vilniaus mieste. „Norint padidinti greitį, neužtenka tiktai greitųjų maršrutų“, - konstatavo A. Zuokas.

Pasak jo, bus užtikrina, kad visuomeninis transportas „greituosiuose“ maršrutuose kursuos kelissyk dažniau nei iki šiol – kas 5-6 minutes esą bus galima sulaukti autobuso arba troleibuso.

Pasak jo, nuo liepos 1 d. tik visuomeniniam transportui skirtų juostų padaugės 15 km.

Esą daugiausiai numatomas kelių platinimas, siekiant išlaikyti tą patį eismo pralaidumą. „Esame atlikę didžiulę studiją ir analizę, kaip tą darysime“, - sakė A. Zuokas.

Pasak jo, ruošiantis pertvarkai atlikta ne viena vilniečių apklausa, o jų rezultatai esą parodo, kad sostinės gyventojų lūkesčius atitiks būtent tokia pertvarka, kokia dabar planuojama.

Eismo pertvarkos planą rengusiai darbo grupei vadovavęs savivaldybės specialistas Kastytis Lubys teigė, jog greitiejo maršrutai pirmiausiai sutelkti ten, kur viešasis transportas vilniečiams aktualiausias.

K. Lubys taip pat pabrėžė, kad naujos viešojo transporto juostos daugiausiai planuojamos plečiant važiuojamąsias gatvių dalis. Esą daugelyje apkrautų transporto mazgų gatvių plotas išnaudojamas ne iki galo, ir galima rasti rezervų A juostų nubraižymui.

Kaip pavyzdį K. Lubys pateikė planuojamą greitąjį maršrutą „Pašilaičiai – Saulėtekis“. Esą dabar autobusas šia trasa važiuoja 46 min. ar ilgiau, o po pertvarkos šis laikas sieks 35 min.

A. Zuoko teigimu, planuojamas gatvių išplatinimas iki liepos 1 d. turėtų pavykti. Be to, esą yra ir laiko rezervas iki rugsėjo – tikimasi išnaudoti vasaros mėnesius, kuomet eismo intensyvumas Vilniuje mažesnis.

Mero skaičiavimais, pertvarkos kaina turėtų siekti apie 2,5 mln. Lt.

„Mikriukų“ neįsileis bent iki rudens

Privačių vežėjų likimas kol kas neaiškus.

„Deja, po vakarykščio tarybos sprendimo, jokių konkursų mes skelbti negalime“, - sakė A. Zuokas.

Pasak jo, konkurso privežimo maršrutams sąlygos iš naujo bus teikiamos miesto tarybai. Esą tikimasi, kad šįsyk taryba sąlygas palaimins. Tačiau meras pripažįsta nemanantis, kad konkursai įvyks laiku, ir liepą privatūs vežėjai galės būti iškelti į privežimo maršrutus.

„Tačiau tai bus neįmanoma padaryti iki liepos 1 d.“, - sakė A. Zuokas.

Pasak jo, tikimasi, kad privatininkai į viešojo transporto sistemą bus įlieti rudenį. Tiesa, savivaldybė kol kas neturi transporto rezervų, kurių gali prireikti, jei privežimo maršrutų nebus kam aptarnauti.

„Liepos 1 d. neturėsime problemų. Bet rugsėjo 1 d. galime turėti“, - pripažino A. Zuokas.

Privačių vežėjų pretenzijas vadina nesąžiningomis

Paklaustas, ar be privežimo maršrutų konkurso savivaldybė teisiškai gali nutraukti sutartis su privačiais vežėjais, meras patikino, kad sutartys jau yra nutrauktos, nebent vežėjų ir savivaldybės ginčą sprendžiantis teismas nuspręstų priešingai.

„Sutartys jau yra nutrauktos. Klausimas yra uždarytas. Teismas yra teismas – mes nekomentuosime ir lauksime teismo sprendimo“, - sakė A. Zuokas.

Mero teigimu, privatininkai pagal lig šiol galiojusias sutartis jau pasiėmė savo pelną, ir dabartiniai jų priekaištai esą nesąžiningi.

„Vilniaus miesto savivaldybė turėjo ne vieną sutartį su privačiais vežėjais. Didžioji dalias jų yra jau pasibaigusios, ir jos buvo tam tikrą laiką pratęsiamos. Iki pertvarkymo pradžios. Visos įmonės, kurios dalyvavo konkurse, ir tos, kurios lizingavo transporto priemones, visas savo investicijas yra atpirkusios. Ir atitinkamai turėjo savo pajamas ir pelną. Mes esame sąžiningi prieš privačius partnerius. Ir visą laiką tokie būsime. (...) Yra kelios kompanijos, kurios bando ginčyti šį mūsų sprendimą. Tačiau paminėsiu, kad sutartyje buvo labai aiški sąlyga: kad prieš pusę metų įspėjus, mes (...) turime teisę nutraukti tokias sutartis. Tai ir buvo padaryta praėjusių metų gruodžio 31 d. Nelabai sutikčiau su kai kurių privačių vežėjų pretenzijomis, kurios man atrodo šiek tiek keistos. (...) Tai čia ne į privatų verslą panašu, o į kažkokį ne visiškai suprantamą spaudimą“, - stebėjosi A. Zuokas.

Paklaustas, ar nereikėjo pasilikti ilgesnio pereinamojo laikotarpio, jei kartais greitieji maršrutai neveiktų, meras teigė nematantis tam poreikio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (714)