aA
Telekomunikacijų bendrovė „Teo LT“ neteisėtai iš savo klientų rinko mokestį už paslaugų atnaujinimą ir skolų administravimą, be to, neužtikrino savo veiklos skaidrumo ir klientų informavimo. Taip įsiteisėjusiame sprendime pažymėjo Vilniaus apygardos teismas, atmetęs „Teo LT“ apeliacinį skundą dėl anksčiau bendrovei priimto nepalankaus sprendimo.
Teismo apynasris „Teo LT“: mokesčiai buvo renkami neteisėtai
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kadangi teismo sprendimas įsiteisėjo nuo jo paskelbimo, bendrovė jį privalo vykdyti nedelsiant – mokesčiai, apie kuriuos „Teo LT“ nebuvo informavusi su klientais sudarytose sutartyse, negalės būti renkami. Tiesa, formaliai šį teismo sprendimą telekomunikacijų bendrovė dar galės skųsti Lietuvos Aukščiausiajam Teismui (LAT), tačiau be atskiros šio teismo nutarties sprendimo vykdymas negalės būti stabdomas.

„Teo LT“ nepalankus sprendimas dėl nepagrįstai taikomų mokesčių buvo priimtas pagal asociacijos „Vartotojų balsas“ pateiktą ieškinį dėl viešojo intereso gynimo. Bylą nagrinėjęs teismas savo iniciatyvas į procesą įtraukė Valstybinę vartotojų teisių apsaugos ir Ryšių reguliavimo tarnybas.

„Pareikštas ieškinys yra susijęs su kolektyvinio „Teo LT“ paslaugų vartotojų interesų gynimu, siekiant uždrausti toliau rinkti iš vartotojų mokesčius, ir tokiu būdu juos apsaugoti nuo neteisėtų veiksmų, apie kuriuos, tikėtina, dauguma vidutinių vartotojų netgi nežino“, – pabrėžiama Vilniaus apygardos teismo sprendime.

Paslaugų teikimo atnaujinimo tarifas – 15 Lt – ir skolos administravimo išlaidų dydis – 5 Lt – (išlaidos išieškomos, jeigu klientas vėluoja atsiskaityti už suteiktas elektroninių ryšių paslaugas ilgiau negu 7 kalendorines dienas nuo atsiskaitymo termino dienos) bei šių mokesčių taikymo sąlygos buvo patvirtintos „Teo LT“ generalinio direktoriaus įsakymuose.

Teismas pažymėjo, kad teikdama elektroninių ryšių paslaugas „Teo LT“ yra saistoma Elektroninių ryšių įstatymo bei Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymu, nustatyto reguliavimo, todėl bendrovei „buvo privaloma, įvedus ginčo mokesčius apie sutarties sąlygų pakeitimus, klientams pranešti iš anksto, ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį, ir kartu pranešti apie jų teisę be jokių netesybų dėl priešlaikinio sutarties nutraukimo nutraukti sutartį, jei naujosios sutarties sąlygos ar paslaugų kainos jam nepriimtinos“.

Pasak apeliacinės instancijos teismo, bylą nagrinėjęs Vilniaus miesto 1 apylinkės teismas pagrįstai konstatavo, kad bendrovė šios savo pareigos tinkamai neįvykdė. Be to, pabrėžė teismas, skolos administravimo mokestis yra nesąžiningas vartotojų atžvilgiu.

„Paslaugų teikimo atnaujinimo mokesčio įvedimas vertintinas išimtinai tik kaip standartinės sutarties sąlygų papildymas/pakeitimas, apsunkinęs klientų padėtį naujais mokesčiais, kurių taikymas nebuvo aptartas sutarčių pasirašymo metu, ir kurios funkciniu ryšiu nėra susijusios su išlaidomis, patirtomis išieškant skolą“, – pažymėjo teisėjų kolegija.

Teismas savo sprendime taip pat nurodė, kad telekomunikacijų bendrovės patvirtintose paslaugų teikimo taisyklėse nėra nurodomas konkretus skolos išieškojimo mokesčio dydis ir jo išieškojimo inicijavimo sąlygos. Todėl, pažymėjo teismas, paslaugų teikėjas privalo aiškiai nurodyti paslaugų kainas, galiojančias sutarties sudarymo metu, įskaitant mokesčius už pradinį prijungimą, paslaugų aktyvavimo užmokesčius, periodinius užmokesčius ir kitus užmokesčius, atsiskaitymo tvarką bei kainų keitimo sąlygą ir tvarką, paslaugų teikimo sustabdymo, apribojimo sąlygas, terminus ir tvarką.

Pasak teismo, skolos administravimo mokesčio automatinis taikymas, praleidus sąskaitos apmokėjimą 7 kalendorines dienas, paslaugų atnaujinimo mokesčio taikymas neabejotinai yra svarbi informacija, turinti įtakos vartotojui apsisprendžiant, ar sudaryti su bendrove sutartį.

„Tačiau ši informacija yra pateikiama tik „Teo LT“ internetiniame puslapyje skiltyje „Informacija skolininkams“, – sprendime nurodė teisėjų kolegija. – Akivaizdu, jog naujas klientas, siekiantis su bendrove sudaryti paslaugų teikimo sutartį, minėtoje skiltyje pateiktos informacijos neskaitys, o galbūt netgi neturės objektyvių galimybių prisijungti prie tinklalapio, kuriame minėta informacija patalpinta (pvz., dėl apribotos galimybės naudotis internetu). Kadangi informaciją apie ginčo mokesčius galima rasti tik šalutiniuose šaltiniuose apie bendrovės teikiamas paslaugas (lankstinukuose, internetiniame puslapyje), tačiau ne standartinėse sutartyse ar paslaugų teikimo taisyklėse, jose mokesčiai nėra aiškiai įvardijami, nenurodytos jų taikymo sąlygos, akivaizdu, jog taikydamas šiuos mokesčius paslaugos teikėjas neužtikrino savo veiklos skaidrumo ir klientų informavimo, tokiu būdu pažeidė Civilinio kodekso, Elektroninių ryšių įstatymo, Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių reikalavimus“.

Pasak teismo, nors ginčo mokesčių taikymas yra susijęs su klientų prievolių pažeidimais, tačiau patys mokesčiai yra ekonomiškai nepagrįsti – „Teo LT“ visiems klientams (nepriklausomai nuo skolos dydžio, teikiamų paslaugų kiekio, atliktų veiksmų informuojant skolininką ir kt.) taiko vienodus mokesčius, t.y. jų taikymas akivaizdžiai nėra siejamas su realiai bendrovės patirtais nuostoliais.

Patirtus nuostolius „Teo LT“ turi pagrįsti – pagal visiško nuostolių atlyginimo principą bendrovė turi pagrįsti, jog jo turimos išlaidos, vartotojams nevykdant sutartinių įsipareigojimų, nėra įtrauktos į paslaugų kainą, priešingu atveju mokesčių taikymas būtų baudinis ir reikštų paslaugų teikėjo nepagrįstą praturtėjimą.

„Duomenų, kad bendrovės išlaidos dėl klientų sutartinių įsipareigojimų nevykdymo (laiku neatsiskaitant už suteiktas paslaugas) nėra dengiami klientų mokama kaina už paslaugas, pateikta nebuvo“, – pažymima „Teo LT“ nepalankiame sprendime.

„Teo LT“: mokesčių struktūrą pakeitėme nelaukdami teismo sprendimo įsiteisėjimo

„Skolos administravimo mokestis yra taikomas tais atvejais, kai klientai laiku nesumoka už jiems suteiktas paslaugas. Tokiais atvejais klientams yra siunčiami priminimai, skambinama, imamasi kitų informavimo ir priminimo apie įsiskolinimą priemonių. Sutartyse numatytu laiku už „Teo LT“ suteiktas paslaugas mokantiems klientams šis mokestis nėra taikomas“, – DELFI nurodė bendrovės telekomunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.

Pasak jo, teismas savo sprendimu nustatė, jog „Teo LT“ nebuvo tinkamai informavusi savo klientų apie tokį mokestį, nors informavimo priemonių bendrovė ėmėsi nuo pat jo taikymo pradžios 2009 metais.

„Nelaukdama galutinio teismo sprendimo „Teo LT'“ ėmėsi papildomų priemonių ir gegužės mėnesį buvo pakeista tokių mokesčių struktūra ir klientai buvo atitinkamai apie juos informuoti“, – teigiama bendrovės atstovo pranešime.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujas LRT įstatymas: valdysena nepakeista, įsteigta etikos kontrolieriaus pareigybė (9)

Seimas ketvirtadienį priėmė naują Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo...

Dėl koronaviruso pandemijos smarkiai pablogėjo žurnalistų darbo sąlygos visame pasaulyje (13)

Dėl koronaviruso pandemijos visame pasaulyje suprastėjo naujienų reporterių darbo sąlygos,...

„Facebook“ intensyvina kovą su klaidinama informacija apie COVID-19 (3)

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį paskelbė, kad daugelis vartotojų matys...

Latvija televizijos PBK savininkės reikalauja užtikrinti būtiną latviškų naujienų paketą

Latvijos nacionalinė elektroninių žiniasklaidos priemonių taryba (NEPLP) pareikalavo Baltijos...

Geopolitinių naujienų gigantas „Foreign policy“ – nuo šiol „Delfi Plius“ (10)

Nuo šiol „Delfi Plius“ rasite ne tik „Bloomberg“, „The Economist“ ir „Harvard Business...

Top naujienos

Dėl koronaviruso pandemijos – keturi scenarijai Rusijai: valdžiai siūlo ruoštis (87)

Ekspertai išdėstė keturis koronaviruso situacijos Rusijoje raidos scenarijus, iš kurių...

Veryga – apie kaukių dėvėjimą biuruose: būtina ne visais atvejais (138)

Apsauginių kaukių dėvėjimas išlieka privalomu aptarnaujant klientus, tačiau jų dėvėti...

Lietuvoje užfiksuotas dar vienas įvežtinis koronaviruso atvejis – atvyko iš Norvegijos papildyta 14.36; susirgo dar vienas „Rimi" darbuotojas (42)

Antradienį Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamento vadovė Rolanda Lingienė...

Lauras Bielinis. Kaip prisijaukinti Prezidentą

Paskutiniu metu vis dažniau ir įnirtingiau žiniasklaidoje imama kalbėti apie Prezidento Gitano...

Seime – „valstiečių“ atkirtis Nausėdai: siūlo nemažinti GPM (81)

Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant laikinai, iki metų pabaigos penkiais punktais iki 15 proc....

Lietuvos vaikų sveikata: rūpestį kelia du svarbūs rodikliai

Higienos instituto specialistai išsamiai išnagrinėjo Lietuvos vaikų sveikatos pokyčius ir...

Pasaulio meteorologų prognozė: vasara bus rekordiškai karšta (39)

Pasaulio meteorologijos organizacija (PMO) įspėja dėl karštos vasaros Šiaurės pusrutulyje,...

Medikas: batutų keliama grėsmė pripažįstama visame pasaulyje

Nors šalyje karantinas ir daug laiko leidžiame namuose, gydytojai jau fiksuoja didėjantį vaikų...

Ramina: pesimistinis Seimo rinkimų scenarijus neturėtų įvykti bus matuojama atėjusių balsuoti temperatūra (13)

Vyriausiosios rinkimų komisijos ( VRK ) pirmininkei Laurai Matjošaitytei antradienį Seime teko...

|Maža didelių žinių kaina