„Vienas bendras pokytis – televizijos atskirų kanalų pasiekiamumo mažėjimas, tuo pačiu ir vidutinių reitingų mažėjimas, o tai televizijai yra valiuta“, - sako reklamos žiniasklaidoje planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius Vasaris Oržekauskas.

Jis prognozuoja, kad įvedus skaitmeninę televiziją daugiausia išloš mažieji kanalai. Dabar jie transliuojami per kabelines televizijas ir daugiausia didžiuosiuose miestuose. Įvedus skaitmeninę TV, visi žmonės turės galimybę žiūrėti ir šiuos kanalus.

„Kaimai pradės matyti šiuos kanalus ir jų pasiekiamumas santykinai gali išaugti, didžiųjų kanalų veikiausiai smuks. Kiek smuks ir kiek išaugs, prognozuoti labai sunku – viskas priklauso nuo priedėlių įsigijimo. Veikiausiai kaimo vietovės bus ta auditorijos dalis, kuri turės daugiausia įtakos šiems veiksniams - kaimo gyventojų Lietuvoje 40 proc.“, - kalbėjo V. Oržekauskas.

Pašnekovas prognozuoja, kad ilgainiui pagal didžiausią auditorijos dalį pirmaus du didieji kanalai – TV3 ir LNK. Tačiau, sako V. Oržekauskas, anksčiau ar vėliau jų įtaka turėtų mažėti.

V. Oržekauskas pastebi, kad drastiškų pokyčių galime sulaukti, jei žmonės skaitmeninės TV įsivedimo reikalus atidės paskutinei minutei. Tuomet, perspėja dalis specialistų, šimtai tūkstančių gyventojų gali likti prie „sningančių“ ekranų.

Mažiau žiūri TV3 ir LNK

Kaip jau dabar skiriasi, ką žiūri analoginės ir skaitmeninės televizijos žiūrovai, galima matyti palyginus telemetrų televizijos auditorijos tyrimus (TV metrus) su GALA metrais.

Šiuolaikinė įranga leidžia pamatyti, kiek bendrovės „Teo Lt“ siūlomos „Interaktyvioji GALA“ žiūrovų konkrečiu metu žiūri vieną ar kitą kanalą, kokios yra jų mėgstamiausios laidos, kada žiūrovai žiūrimą kanalą pakeitė kitu, į kurį kanalą jie nukeliavo reklamos rodymo metu. Šie metrai parodo visų žiūrovų pasirinkimus ir matuoja visus rodomus kanalus.
„Apibendrinant esminius skirtumus nuo kitų televizijos žiūrovų tyrimų galima tvirtai pasakyti, jog dėl didesnio pasirinkimo galimybių žiūrovai mažiau žiūri populiariausius lietuviškus kanalus, o daugiau laiko praleidžia prie specifinio juos dominančio turinio - sporto, kelionių, madų, kulinarijos ar animacijos kanalų“, - DELFI sakė „Teo LT“ Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovas Nerijus Ivanauskas.

Pasak N. Ivanausko, lyginant GALA metrus su TV metrais pastebima, jog didžiųjų lietuviškų kanalų – TV3 ar LNK – žiūrimumas tuo pačiu laikotarpiu yra maždaug 20 proc. mažesnis.

Pašnekovo teigimu, tikėtina, jog kitąmet Lietuvoje atsisakius analoginės televizijos ir daliai žiūrovui pradėjus matyti daugiau TV kanalų, jie ir žiūrės didesnį jų skaičių, o didžiųjų kanalų auditorija mažės. Tai vyko ir praėjusiais metais analoginės TV atsisakiusioje Estijoje.

„Analizuodami specializuotus kanalus pastebėjome gana ryškią tendenciją, jog daugelis jų turi tvirtas mėgėjų gretas. Kai kurie kanalai gali būti žiūrimi nedidelės žmonių grupės, tačiau jie kanalui yra ypač ištikimi. Pavyzdžiui, medžiotojams ir žvejams skirtą „Ochota i ribalka“ aktyviai žiūri vos keli procentai žiūrovų, bet jis lieka įjungtas ištisomis valandomis“, - sakė N. Ivanauskas.

Praradimus kompensuos mažesniais kanalais

Kad didžiųjų kanalų reitingai mažės, o mažųjų augs, sako ir Lietuvos radijo ir televizijos (LRTK) administracijos direktorius Nerijus Maliukevičius. Kartu jis pastebi, kad jei didžiųjų kanalų reitingai kris, televizijos kompanijos galės juos kompensuoti paaugusiu mažesnių kanalų žiūrimumu.

„Štai LNK turi keturias televizijas, TV3 - tris. Kai visų jų reitingus susumuosi, bus tas pats, kas dabar. Štai LNK turi keturis kanalus – TV1, „Info TV“, „Liuks!“. Dabar dalis žmonių „Info TV“ ir „Liuks!“ nemato visai. Įvedus skaitmeninę TV, gal sumažės LNK reitingas, bet padidės mažesnių kanalų ir suma bus ta pati“, - svarstė N. Maliukevičius.

Pašnekovo nuomone, dėl tų pačių priežasčių TV3 rudenį sukūrė moterims skirtą kanalą TV8.

V. Oržekausko teigimu, didžiosios televizijos taip elgiasi, kad ateityje reklamdaviams galėtų pasiūlyti pirkti reklamos paketą nebe viename kanale, o trijuose, keturiuose ar penkiuose iš karto. Viso to siekis – išlaikyti bendrą kanalų žiūrimumą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (61)