Reklama – bene pagrindinis prekybos ir verslo variklis, leidžiantis pasiekti potencialius pirkėjus bei formuoti norimą įmonės įvaizdį. Tam, kad būtume matomi klientų tarpe, šiandien nebeužtenka įprastos reklamos – vis didesnę svarbą turi ir pozicionavimas internetinėje erdvėje.
Martynas Jokubauskas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Reklama internete – iš tiesų efektyvus ir pasaulyje sparčiai populiarėjantis būdas siekti verslo tikslų. Interneto reklamos rinka Lietuvoje taip pat po truputį auga, tačiau vis dar atsilieka nuo pasaulinių tendencijų. „Carat“ prognozuoja, kad 2014 m. interneto reklamos rinka pasaulyje išaugs 4 proc., Lietuvoje – 2,5 proc. .

Mūsų interneto reklamos rinka – konservatyvi su laikinais inovacijų proveržiais. Didieji verslai iš principo yra smalsūs, nori išbandyti naujas reklamos formas, tačiau paprastai tai būna tik pavieniai, ilgai netrunkantys bandymai. Nesulaukus staigaus rezultato, inovatyvūs reklamos kanalai internete neretai yra tiesiog atmetami. Didžiausia ir dažniausiai daroma klaida yra bandymas kuo didesniam žmonių skaičiui įpiršti savo produktą, o ne sudominti, įtraukti vartotoją. Lietuvoje rinka yra nedidelė, tad paprastai stengiamasi pasiekti masę, o ne tikslinius vartotojus.

Galimybė reklamą rodyti tik tikslinei auditorijai, t. y. potencialiems pirkėjams, ir yra vienas didžiausių reklamos internete pranašumų – reikia tai išnaudoti. Kitas svarbus tokios reklamos pranašumas – galimybė aiškiai paskaičiuoti, pamatuoti rezultatus. Tiksliai žinome, kiek auditorijos pasiekėme, kokius veiksmus juos paskatinome atlikti. Taip pat galime matyti, kur tiksliai prarandame potencialius pirkėjus – kampanijos vykdymo metu tai padeda keistis ir taip gerinti rezultatus. Dinamiškumas internetinėje reklamoje yra būtinas, kiekvienas reklaminis veiksmas – tai bandymas, kurio rezultatus galima pritaikyti ateities veiksmams. Tai ypač aktualu elektroninėms parduotuvėms bei interneto paslaugas teikiančioms įmonėms.

Žinoma, siekiant, kad reklaminės kampanijos internete būtų veiksmingos, reikia jas tikslingai planuoti, valdyti. Šiandien nebeužtenka žinoti, kad galima užsakyti reklamą Google AdWords sistemoje ar Facebook socialiniame tinkle. Svarbiausia tampa žinios, kaip tai padaryti tikslingai – priešingu atveju biudžetas, nepriklausomai nuo dydžio, yra tiesiog iššvaistomas. Taigi, pirmiausia turėtumėte atsakyti sau į tokius klausimus:

· Koks yra Jūsų kampanijos tikslas?
· Kokio dydžio auditoriją Jūs norite pasiekti?
· Kas yra Jūsų tikslinė auditorija?
· Kaip greitai gali susidomėjęs klientas tapti Jūsų pirkėju?
· Kiek reklamos kanalų aprėps Jūsų kampanija?
· Kas prižiūrės šiuos reklamos kanalus?
· Kas gamins reklamines priemones šiems kanalams?
· Ko tikitės iš kiekvieno reklamos kanalo atskirai?
· Kiek laiko truks Jūsų reklaminė kampanija?
· Kaip greitai galėsite keistis?

Atsakymai į šiuos klausimus padės susidaryti gerą reklamos planą, padės įvertinti reikiamą biudžetą. Nors internetas ir nebėra labai pigus reklamos būdas, svarbiausia – ne tiek didelis, kiek pastovus, augantis ir protingai paskirstytas biudžetas.

Kaip tai padaryti? Kaip protingai paskirstyti biudžetą, atsirinkti tinkamus reklamos internete kanalus? Svarbu atkreipti dėmesį, jog dabar reklamos kanalai internete veikia ne kaip pavieniai, o kaip visas jų kompleksas (angl. multichannel). O atsirinkinėti reklamos kanalus vertėtų tik tuomet, kai juos esate išbandę bent tris kartus naudodami skirtingus reklaminius pranešimus. Internete svarbiausia ne vieno kanalo pasirinkimas, o komplekso pritaikymas prie vartotojų poreikių. Pritaikyti svarbu tiek reklamos, tiek interneto svetainės turinį. Neretai problema būna ne pasirinktas kanalas, o tinklalapio, į kurį reklama nukreipia, turinys.

Analizuojant sėkmingiausias reklamines kampanijas matome, kad jas visas vienija gera idėja. Iš tiesų tai internete – daugiau nei pusė darbo. Kita pusė – idėjos realizacija. Kartais kampanija su labai gera idėja nepasiseka dėl to, kad pasiekiama per maža tikslinės auditorijos dalis. Būtent tam ir reikalingas strateginis planas, kuriame numatomi būsimi veiksmai – kaip pritrauksite kritinę auditorijos masę, kaip išlaikysite pritrauktus lankytojus.

Ne mažiau svarbu ir nuolatinis kampanijos efektyvumo vertinimas, atsižvelgiant į išsikeltus tikslus. Pavyzdžiui, jeigu Jūsų tikslas yra pasiekti 30 procentų savo auditorijos ir priversti juos įsiminti prekės ženklą, tai reikia vertinti, kiek kartų kiekvienas vartotojas pamatė reikiamą reklamos pranešimą bei kiek laiko praleido su prekės ženklu. Jeigu tikslas – pardavimai, reklama bus efektyvi tuomet, kai ją pamatę vartotojai bus motyvuoti įsigyti prekę ar paslaugą. Kitas dažnai nuvertinamas aspektas – kiek potencialių klientų kontaktų reklama suteikė.

Beje, labai svarbu atsižvelgti į vieną pagrindinių rodiklių, vadinamą CPA (angl. Cost per action). Jis parodo, kiek kainavo, kad vartotojas atliktų Jums reikalingą veiksmą (pavyzdžiui, pirkimą). Nuolat vertinkite savo kampanijos efektyvumą, pagal tai ją koreguokite – taip pasieksite maksimalių rezultatų.

Taigi, apibendrinant, trumpa atmintinė – 5 praktiniai patarimai visiems, siekiantiems sukurti veiksmingą reklaminę kampaniją internete:

1. Žinokite savo kampanijos tikslą bei numatykite, kaip vartotojai turėtų jį pasiekti. Kitaip sakant, apgalvokite visą potencialių pirkėjų veiksmų „tunelį“ iki tikslo bei apsibrėžkite, ko iš vartotojų tikitės kiekviename etape.

2. Turėkite įtraukiančią, jausmus sužadinančią idėją bei numatykite jos įgyvendinimą sudominimo etape.

3. Turėkite aiškų planą, kaip ir kur bus platinamos reklaminės žinutės.

4. Prieš darydami pasidomėkite – išmokite pagrindinius „Protingos reklamos“ principus arba apsupkite save kiekvieną reklamos priemonę išmanančiais specialistais.

5. Būkite pasiruošę keistis bei turėkite kantrybės sulaukti rezultato.

verslokursai.lt
http://www.verslokursai.lt/
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Estijos bendrovei „AS Ekspress Grupp“ leista įsigyti „Adnet medią“ (2)

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „AS Ekspress Grupp“ įsigyjant...

Rusija rengia atsakomąsias priemones dėl JAV reikalavimų Kremliaus ruporu laikomai RT (19)

Rusijos įstatymų leidėjai penktadienį ėmė rengti priemones prieš JAV žiniasklaidą po to,...

Atleistas „Lietuvos žinių“ direktorius L. Genys (10)

Iš pareigų antradienį atleistas dienraščio „ Lietuvos žinios “ direktorius Laimutis Genys ,...

Nuo naujienų agentūros „Elta“ atskiriamas turtas (13)

Naujienų agentūra „Elta“ yra reorganizuojama atskyrimo būdu, kurio metu nuo jos atskiriama...

Žemės ūkio ministerija nori kurti filmą, pristatantį šalies žemės ūkį (30)

Žemės ūkio ministerija ieško, kas valstybės šimtmečio minėjimo proga sukurtų dokumentinį...

Top naujienos

„Mamos iškrypėlės“ ieškojęs vilnietis įkliuvo policijai: namuose – šokiruojantys įkalčiai (4)

Slapti pomėgiai įklampino teisėsaugai gerai žinomą vilnietį – anksčiau dėl įvairių...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Verygos ir kepeniai Lietuvai reikalingi kaip lietus Gedimino kalnui (103)

„Veryga atsitraukia..." – žodžiai, kurių šią savaitę laukė Lietuva, kaip reikiant suerzinta...

Diplomai ir sunkus darbas nepadėjo - dabar gelbsti Lenkija, Baltarusija ir nukainoti produktai (285)

Gauna jogurtą paskutinę jo galiojimo dieną ir valgo visą savaitę, drabužių ieško tik dėvėtų...

Neįtikėtina: praradęs teisę vairuoti pareigūnas spjovė į KET – toliau vairavo ir net gaudavo pinigų (56)

Dėl šiurkščių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų teisę vairuoti dvejiems metams...

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Neptūnas“ - „Lietuvos rytas“

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Neptūnas“ - „Lietuvos rytas“. Tiesiogiai iš...

Už automobilio stovėjimą rinkliavos lapelį gavęs vyras: o kur informacija? (41)

Viena neblėstančių problemų vairuotojams – automobilio statymas. Tiesa, šį kartą kalbėsime...

Patogaus gyvenimo priešas – drėgnas, šaltas ir apipelijęs būstas

Beveik kas trečias Lietuvos gyventojas šį rudenį pasitiko gyvendamas apipelijusiame būste,...

68-erių Pugačiova cerkvėje susituokė su 41-erių Galkinu (33)

68-erių Ala Pugačiova ir 41-erių Maksimas Galkinas susituokė cerkvėje. 16 metų kartu esanti...

Siūlo apmokestinti ir didesnes pensijas, o sportuojančius ar šokančius – paskatinti pinigais (841)

Sportuojantys žmonės galėtų mokėti mažiau mokesčių, bet gaunantys didesnes pensijas, prie...

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (332)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...