Reklama – bene pagrindinis prekybos ir verslo variklis, leidžiantis pasiekti potencialius pirkėjus bei formuoti norimą įmonės įvaizdį. Tam, kad būtume matomi klientų tarpe, šiandien nebeužtenka įprastos reklamos – vis didesnę svarbą turi ir pozicionavimas internetinėje erdvėje.
Martynas Jokubauskas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Reklama internete – iš tiesų efektyvus ir pasaulyje sparčiai populiarėjantis būdas siekti verslo tikslų. Interneto reklamos rinka Lietuvoje taip pat po truputį auga, tačiau vis dar atsilieka nuo pasaulinių tendencijų. „Carat“ prognozuoja, kad 2014 m. interneto reklamos rinka pasaulyje išaugs 4 proc., Lietuvoje – 2,5 proc. .

Mūsų interneto reklamos rinka – konservatyvi su laikinais inovacijų proveržiais. Didieji verslai iš principo yra smalsūs, nori išbandyti naujas reklamos formas, tačiau paprastai tai būna tik pavieniai, ilgai netrunkantys bandymai. Nesulaukus staigaus rezultato, inovatyvūs reklamos kanalai internete neretai yra tiesiog atmetami. Didžiausia ir dažniausiai daroma klaida yra bandymas kuo didesniam žmonių skaičiui įpiršti savo produktą, o ne sudominti, įtraukti vartotoją. Lietuvoje rinka yra nedidelė, tad paprastai stengiamasi pasiekti masę, o ne tikslinius vartotojus.

Galimybė reklamą rodyti tik tikslinei auditorijai, t. y. potencialiems pirkėjams, ir yra vienas didžiausių reklamos internete pranašumų – reikia tai išnaudoti. Kitas svarbus tokios reklamos pranašumas – galimybė aiškiai paskaičiuoti, pamatuoti rezultatus. Tiksliai žinome, kiek auditorijos pasiekėme, kokius veiksmus juos paskatinome atlikti. Taip pat galime matyti, kur tiksliai prarandame potencialius pirkėjus – kampanijos vykdymo metu tai padeda keistis ir taip gerinti rezultatus. Dinamiškumas internetinėje reklamoje yra būtinas, kiekvienas reklaminis veiksmas – tai bandymas, kurio rezultatus galima pritaikyti ateities veiksmams. Tai ypač aktualu elektroninėms parduotuvėms bei interneto paslaugas teikiančioms įmonėms.

Žinoma, siekiant, kad reklaminės kampanijos internete būtų veiksmingos, reikia jas tikslingai planuoti, valdyti. Šiandien nebeužtenka žinoti, kad galima užsakyti reklamą Google AdWords sistemoje ar Facebook socialiniame tinkle. Svarbiausia tampa žinios, kaip tai padaryti tikslingai – priešingu atveju biudžetas, nepriklausomai nuo dydžio, yra tiesiog iššvaistomas. Taigi, pirmiausia turėtumėte atsakyti sau į tokius klausimus:

· Koks yra Jūsų kampanijos tikslas?
· Kokio dydžio auditoriją Jūs norite pasiekti?
· Kas yra Jūsų tikslinė auditorija?
· Kaip greitai gali susidomėjęs klientas tapti Jūsų pirkėju?
· Kiek reklamos kanalų aprėps Jūsų kampanija?
· Kas prižiūrės šiuos reklamos kanalus?
· Kas gamins reklamines priemones šiems kanalams?
· Ko tikitės iš kiekvieno reklamos kanalo atskirai?
· Kiek laiko truks Jūsų reklaminė kampanija?
· Kaip greitai galėsite keistis?

Atsakymai į šiuos klausimus padės susidaryti gerą reklamos planą, padės įvertinti reikiamą biudžetą. Nors internetas ir nebėra labai pigus reklamos būdas, svarbiausia – ne tiek didelis, kiek pastovus, augantis ir protingai paskirstytas biudžetas.

Kaip tai padaryti? Kaip protingai paskirstyti biudžetą, atsirinkti tinkamus reklamos internete kanalus? Svarbu atkreipti dėmesį, jog dabar reklamos kanalai internete veikia ne kaip pavieniai, o kaip visas jų kompleksas (angl. multichannel). O atsirinkinėti reklamos kanalus vertėtų tik tuomet, kai juos esate išbandę bent tris kartus naudodami skirtingus reklaminius pranešimus. Internete svarbiausia ne vieno kanalo pasirinkimas, o komplekso pritaikymas prie vartotojų poreikių. Pritaikyti svarbu tiek reklamos, tiek interneto svetainės turinį. Neretai problema būna ne pasirinktas kanalas, o tinklalapio, į kurį reklama nukreipia, turinys.

Analizuojant sėkmingiausias reklamines kampanijas matome, kad jas visas vienija gera idėja. Iš tiesų tai internete – daugiau nei pusė darbo. Kita pusė – idėjos realizacija. Kartais kampanija su labai gera idėja nepasiseka dėl to, kad pasiekiama per maža tikslinės auditorijos dalis. Būtent tam ir reikalingas strateginis planas, kuriame numatomi būsimi veiksmai – kaip pritrauksite kritinę auditorijos masę, kaip išlaikysite pritrauktus lankytojus.

Ne mažiau svarbu ir nuolatinis kampanijos efektyvumo vertinimas, atsižvelgiant į išsikeltus tikslus. Pavyzdžiui, jeigu Jūsų tikslas yra pasiekti 30 procentų savo auditorijos ir priversti juos įsiminti prekės ženklą, tai reikia vertinti, kiek kartų kiekvienas vartotojas pamatė reikiamą reklamos pranešimą bei kiek laiko praleido su prekės ženklu. Jeigu tikslas – pardavimai, reklama bus efektyvi tuomet, kai ją pamatę vartotojai bus motyvuoti įsigyti prekę ar paslaugą. Kitas dažnai nuvertinamas aspektas – kiek potencialių klientų kontaktų reklama suteikė.

Beje, labai svarbu atsižvelgti į vieną pagrindinių rodiklių, vadinamą CPA (angl. Cost per action). Jis parodo, kiek kainavo, kad vartotojas atliktų Jums reikalingą veiksmą (pavyzdžiui, pirkimą). Nuolat vertinkite savo kampanijos efektyvumą, pagal tai ją koreguokite – taip pasieksite maksimalių rezultatų.

Taigi, apibendrinant, trumpa atmintinė – 5 praktiniai patarimai visiems, siekiantiems sukurti veiksmingą reklaminę kampaniją internete:

1. Žinokite savo kampanijos tikslą bei numatykite, kaip vartotojai turėtų jį pasiekti. Kitaip sakant, apgalvokite visą potencialių pirkėjų veiksmų „tunelį“ iki tikslo bei apsibrėžkite, ko iš vartotojų tikitės kiekviename etape.

2. Turėkite įtraukiančią, jausmus sužadinančią idėją bei numatykite jos įgyvendinimą sudominimo etape.

3. Turėkite aiškų planą, kaip ir kur bus platinamos reklaminės žinutės.

4. Prieš darydami pasidomėkite – išmokite pagrindinius „Protingos reklamos“ principus arba apsupkite save kiekvieną reklamos priemonę išmanančiais specialistais.

5. Būkite pasiruošę keistis bei turėkite kantrybės sulaukti rezultato.

verslokursai.lt
http://www.verslokursai.lt/
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Radijo ir televizijos komisija siūlo pusmečiui stabdyti „TVCI“ retransliacijas (37)

Lietuvos radijo ir televizijos komisija ( LRTK ) siūlo pusmečiui stabdyti Rusijos televizijos...

T. Balžekas perka pagrindinį „Žurnalų leidybos grupės“ verslą papildyta (2)

Pagrindinis „Žurnalų leidybos grupės“ (ŽLG) verslas - žurnalų leidyba ir internetinių...

R. Valatka po pirmos darbo dienos paliko ELTA (271)

Nacionalinės naujienų agentūros ELTA vyriausiuoju redaktoriumi pirmadienį paskirtas žurnalistas...

R. Valatka. Jei tai būtų portalas, sprendimas tikriausiai būtų buvęs kitoks (9)

Šią vasarą buvo paskelbta, kad naujienų agentūrą ELTA perka buvusi Darbo partijos atstovė...

R. Valatka tapo ELTA vyriausiuoju redaktoriumi (183)

Nacionalinės naujienų agentūros ELTA vyriausiuoju redaktoriumi paskirtas žurnalistas ir...

Top naujienos

Anglijoje įsikūrusi keturių vaikų mama: man skaudu dėl Lietuvos (169)

Emigracijos mastai Lietuvoje glumina ne vieną, vis dažiau žmonės prabyla, kad likę Lietuvoje...

Įsimintina lietuvių kelionė „Ryanair“ lėktuvu: mums gėda dėl tokio tautiečio (96)

iš Rygos į Kelną skridusį „ Ryanair “ lėktuvą dėl, įtariama, girto įsisiautėjusio...

Lėtas startas, galingas finišas: „Žalgiris“ nuskynė pergalę Alytuje (8)

Daugkartinis Lietuvos čempionas Kauno „Žalgiris“ pergalingai pradėjo ir 25-ąjį „Betsafe–...

Uraganas Marija šėlsta toliau: be elektros paliko visą Puerto Riką (3)

Puerto Riko pareigūnai pranešė, kad uraganas Marija nutraukė elektros tiekimą 3,5 mln. salos...

Iš pagrindų atsinaujinęs „Lietuvos rytas“ jau pirmame mače perkopė 100 taškų ribą (17)

Kaip reikiant per vasarą atsinaujinęs Vilniaus „Lietuvos rytas“ 25-ąjį „Betsafe– LKL “...

Virusai šienauja panevėžiečius

Kartu su rudeninėmis liūtimis per Panevėžį ritasi ir gripo bei įvairių peršalimo ligų banga....

Veikli moteris kūrybingai žvelgia net į daržovių auginimą (10)

Verslininkės Ingos Malinauskienės šeimos darže viskas auginama natūraliai, nenaudojant jokių...

Didelę problemą pastebėjo net „Google“: tai neturi tęstis (10)

Ar dažnai skaitote, kokios mobiliosios programėlės atsiuntimo ir įdiegimo sąlygos? Kiek...

Katinas kasdien apsilankydavo parduotuvėje: jo atminimui pastatė bronzinę skulptūrą (3)

Katinas vardu Brutus kasdien nukeliaudavo 200 metrų nuo savo namų į vietinę parduotuvę...

Gurmaniško čempionato teisėju tapęs A. Užkalnis: dar niekas nepasisotino nuo austrės (18)

Vėsų ir vėjuotą trečiadienio vakarą Vilniuje vyko jau tradicija tapęs penktasis austrių...