Kaip „15min.lt“ naudojo DELFI prekės ženklą savo reklamai, galite pamatyti žemiau: į „Google“ paieškos sistemą įvedus „delfi.lt“, pirmas paieškos rezultatas buvo „15min.lt“ reklama su “delfi.lt” prekės ženklu. Tai užfiksavęs DELFI advokatas Andrius Iškauskas bendrovei „15min.lt“ išsiuntė pretenziją dėl neteisėto prekės ženklo naudojimo. Pretenzijoje pareikalauta nutraukti tokius veiksmus bei pasirašyti įsipareigojimą ateityje nepažeisti intelektinės nuosavybės teisių į DELFI prekių ženklus.

„DELFI tokį „15 min.lt“ elgesį vertina kaip nesąžiningą konkurenciją, kuriai sieks užkirsti kelią teisinėmis priemonėmis. Tai ne pirmas atvejis, kai kitos bendrovės mėgina naudotis žinomiausiu rinkoje DELFI vardu ir įdirbiu, ir DELFI visuomet griežtai į tai reaguoja“, - sako UAB DELFI direktorius Aleksandras Česnavičius.

Pirmojoje 2007 m. pusėje „Respublikos leidinių“ grupė, pasinaudodama galimybe kiek pakeitus pasisavinti prekės ženklą, nusitaikė į populiariausią naujienų portalą DELFI, taip mėgindama užkariauti dalį DELFI auditorijos. „Respublikos leidiniai“, po mėnesį plėtoto menamo skandalo savo grupės leidiniuose, kuriuose juodino DELFI ir jo vadovus, mėgino atidaryti labai į DELFI panašios išvaizdos naujienų portalą delfis.lt, o dar vėliau delfinas.lt. Sužlugus šiems bandymams, perkėlė portalą į sau priklausančius domenus, o ginčytus domenus ir prekės ženklus taikos susitarimu perleido DELFI.

DELFI pateikus teisinę pretenziją „15min.lt“ atstovai tikina, kad įvyko klaida. „Kai mes tai pamatėme, iš karto sustabdėme. Tai yra rinkodaros žmogaus klaida, pataisėme, kad reklamoje nebūtų minimas prekės ženklas. Taip atsitiko, ir jūs, manau, straipsnyje klaidų padarote, kai rašote, ir mūsų žmonės padaro klaidų. Tai nėra sistemingai daroma su vadovybės žinia, tai klaida žmogaus, kuris suvedinėja „keywords“ (liet. - raktinius žodžius)“, - teigė 15min.lt valdančios bendrovės „Schibsted Media Group Lietuva“ vadovas Tomas Balžekas.

DELFI prekės ženklo naudojimas reklamai

Teisininkai mato pažeidimą

Teisininkai, įvertinę DELFI prekės ženklo naudojimą, sutiko su kolega A. Iškausku – pažeidimas padarytas ir su pretenzija kreiptis į „15min.lt“ yra būtina.

„Matyti, kad paieškos rezultate „delfi.lt“/“15min.lt“ naudojami žodžiai yra klaidinantys, jais siekiama pasinaudojant DELFI reputacija nukreipti interneto vartotojus į „15min.lt“ svetainę. Konkurencijos įstatymas tokius veiksmus įvardija kaip nesąžiningos konkurencijos veiksmus. Galimi teisių gynimo būdai šiuo atveju būtų reikalavimas nutraukti neteisėtus veiksmus bei reikalavimas atlyginti žalą“, - sako advokatų profesinės bendrijos „Judickienė, Greičius ir partneriai Jurex“ advokatė Agnė Bilotaitė.

Nors šiuo metu tokie veiksmai nutraukti, ji pataria reguliariai stebėti, ar jie kartosis.

„Kaip matyti iš jūsų pateikto paieškos pavyzdžio, įvedus raktažodį „delfi.lt“, pirmiausia yra išmetamas „15min.lt“ skelbimas, - sako „Raidla Lejins & Norcous“  asocijuota teisininkė ir advokatė Julija Beldeninovienė. - Pastebėtina, kad pateiktame pavyzdyje „15min.lt“ nuorodoje yra nurodytas ne tik „15min.lt“ pavadinimas, bet ir DELFI prekių ženklas. Manyčiau, jog atsižvelgiant į aplinkybę, jog DELFI prekių ženklas yra panaudojamas ne tik kaip raktažodis, bet ir pačioje nuorodoje, būtų galima bandyti įrodinėti, jog protingai pastabus interneto vartotojas galėtų būti suklaidintas dėl paslaugų kilmės, t.y. galėtų klaidingai manyti, kad „delfi.lt“ ir „15min.lt“ yra tarpusavyje susiję, ir tuo remiantis teigti, jog „15min.lt“ „delfi.lt“ kaip raktažodį naudoja neteisėtai. Tokia išvada yra labai preliminari, nes detalesnei analizei reikėtų daugiau laiko.“

Ji primena, kad remiantis Europos Teisingumo Teismo formuojama praktika, prekių ženklo savininkas turi teisę uždrausti konkurentui pasinaudoti šiam prekių ženklui tapačiu raktiniu žodžiu, kai toks naudojimas gali pažeisti prekių ženklo funkcijas bei galima įrodyti, jog klaidinami vartotojai dėl prekių ar paslaugų kilmės.

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis mano, jog naudoti ne savo identitetą reklamai – neetiška.

„Mano supratimu, svetimo identiteto naudojimas tam, kad prisitraukti vartotojų yra lygiai vienodai neetiškas kaip ir prisistatyti kitu, žinomu asmeniu, - sakė jis.

Lietuvoje yra priteista žala už neteisėtą prekės ženklo naudojimą

Šiemet už neteisėtą konkurento prekės ženklo naudojimą reklamai Vilniaus apygardos teismas nukentėjusiai bendrovei priteisė 25 tūkst. Lt žalai atlyginti. Žala buvo apskaičiuota pagal tai, kiek žmonių spaudė reklamą su neteisėtai naudojamu konkurentų prekės ženklu.

Teismas nusprendė, kad įmonė „MCB Finance“ su prekės ženklu „Credit24“ savo paslaugų reklamai „Google“ paieškos sistemoje neteisėtai naudojo „Bigbank“ prekės ženklą. Paspaudę ant reklamos žmonės patekdavo ne į „Bigbank“, o į „Credit24“ prekės ženklu pažymėtą tinklalapį.

„Bigbank“ duomenimis, potencialius jų tinklalapio lankytojus konkurentai pas save kreipti pradėjo prieš beveik dvejus metus. Pirmiausiai jie buvo įspėti, tačiau kampaniją atnaujinus, „Bigbank“ kreipėsi į teismą ir laimėjo bei prisiteisė žalos atlyginimą. "MCB Finance" pateikė apeliaciją. Jei ji bus atmesta, įmonės vadovai planuoja žalos ieškojimą nukreipti į šiuos veiksmus vykdžiusią reklamos agentūrą „Amplify Dep".

Kaip reklamoje buvo naudojamas „Bigbank“ prekės ženklas galite pamatyti žemiau.

BigBank Credit24 ginčo priežastis

Skaitytojus viliojo ir pornografija


Tai ne pirmas atvejis, kai portalas „15min.lt“ naudoja neetiškas priemones skaitytojams pritraukti.

- Prieš keletą metų 15min.lt tinklalapyje „B2B group“ retransliavo lietuviškas televizijų programas, neturėdama tam sutikimo. Lietuvos radijo ir televizijos komisija skyrė įmonei įspėjimą, į teismą kreipėsi ir televizijos, kurios su teismo pagalba sustabdė savo programų retransliacijas per 15min.tv.

- Prieš keletą metų „15min.lt” buvo pasirašiusi partnerystės sutartį su tinklalapiu „suaugusiems.lt". Portale „15min.lt“ buvo sukurta speciali rubrika.

Minėtoje svetainėje talpinti sekso patarimai, buvo galima ir žiūrėti suaugusiems skirtus video. Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba teigė, kad 15min.lt puslapio „Suaugusiems“ turinys yra pornografinio pobūdžio ir dėl jo kreipėsi į generalinį policijos komisarą Saulių Skvernelį su prašymu pradėti ikiteisminį tyrimą.

- Taip pat skaitytojai DELFI buvo atsiuntę nuotraukų, kuriose matoma, kad „15min.lt“ savo reklamą skelbia dėl piratavimo kritikuojamame tinklalapyje torrent.lt, per kurį gali būti vykdomas neteisėtas apsikeitimas programomis, filmais ir kitais kūriniais.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (92)