Jų tikslas – suteikti galimybę patirti kažką neįprasto ir naujo, kai gali ne tik pamatyti, išgirsti ar perskaityti, bet ir dalyvauti pasakojamoje istorijoje ir kurti ją pats.

Kviečiame susipažinti su penkiais interaktyviais projektais, kurie savo novatoriškumo dėka tapo itin populiarūs visame pasaulyje.

1. Hario Poterio visata

Vienas sėkmingiausių ir žinomiausių susikertančių medijų projektų – vaikų ir suaugusiųjų pamėgto burtininko Hario Poterio istorija. Nors Hario Poterio gyvenimas prasidėjo J. K. Rowlings knygose, jaunojo burtininko gerbėjų ratas ženkliai išaugo istoriją perkėlus į kitas medijų platformas. Po knygų pasirodymo buvo išleisti septyni filmai, kuriuos su malonumu žiūrėjo tiek ir knygų gerbėjai, tiek ir filmus labiau nei knygas mėgstanti auditorijos dalis. Vėliau pagal filmus buvo sukurti septyni kompiuteriniai žaidimai, kurie buvo su entuziazmu sutikti ne tik Hario Poterio gerbėjų, bet ir kompiuterių žaidimų mėgėjų, iš esmės nesidominčių jaunojo burtininko istorija. 

Hario Poterio populiarumui augant, augo ir gerbėjų noras sužinoti daugiau apie patį burtininką, jo aplinką, draugus, mokyklą. Smalsuolių poreikiai netrukus buvo patenkinti ir papildoma informacija, susijusi su Hario Poterio gyvenimu ir aplinka sparčiai plito pačios J. K. Rowling sukurtame portale, specialiai įkurtoje Burtų ir magijos mokyklos Hogvartso interneto svetainėje, gerbėjų interneto forumuose. Maža to, norintiems ne tik pajusti Hario Poterio visatos dvasią, bet ir prisidėti prie jos kūrimo buvo sukurti specializuoti interneto puslapiai, kuriuose gerbėjai gali rašyti Hario Poterio istorijos tęsinius ar praplėsti esamą istoriją papildomomis siužeto linijomis.


2. Kalėjimų miestelio istorija

Daugybę apdovanojimų laimėjęs interaktyvus projektas „Prison Valley“ – vienas įdomiausių internetinės dokumentikos (angl. web documentary) pavyzdžių. „Arte“ televizijos žurnalistų projekto centre – kalėjimais „nusėtas“ ir iš kalėjimų „industrijos“ gyvenantis Kanono miestelis Kolorado valstijoje, JAV.

Tema įdomi, tačiau ko gero niekada nebūtų sulaukusi tiek dėmesio, jei ne išradingas žurnalistų pasirinktas jos pasakojimo būdas bei įvairių medijų panaudojimas. Specialiai sukurtoje interneto svetainėje apsilankęs lankytojas pasijunta lyg iš tiesų atvykęs į niūrų Kanono miestelį. Pirminį miestelio vaizdą leidžia susidaryti filmuotos medžiagos fragmentai, kurie vėliau sujungiami su internetinio žaidimo elementais – lankytojui leidžiama pasijausti žurnalistu ir tyrinėti portale pateikiamas užuominas ir faktus apie miestelį, jo gyventojus, kalėjimuose kalinčius nusikaltėlius, pokalbių forumuose diskutuoti įkalinimo temomis. Renkant skirtingas pasakojimo detales, po truputį ryškėja ir kompleksinis miestelio paveikslas.

Žaibiškai išpopuliarėjęs projektas Kanono miestelio istoriją netrukus perkėlė į televizinį dokumentikos serialą, socialinės medijos platformas, buvo sukurtos mobiliosios programėlės, tinklaraščiai, išleista knyga, pasirodė fotografijų paroda. Skirtingose medijose pasakojant atskirus fragmentus iš miestelio gyvenimo, miestelio istorija, o per ją ir JAV aktuali kalėjimų problema, tapo žinoma ne tik JAV, bet ir daugybėje kitų pasaulio šalių.

Daugiau informacijos: prisonvalley.arte.tv/

3. Sugrokime virtualiame orkestre!

Kanados kompozitoriaus Geno Rhodeso „Virtualaus orkestro“ projektas yra unikalus meno ir technologijų sujungimo pavyzdys, leidžiantis muzikantams iš viso pasaulio kurti muziką drauge, nesusitinkant realiu laiku ar realioje vietoje. Virtualaus orkestro projekto idėja slypi paprastume: norintis dalyvauti projekte iš kompozitoriaus internetinės svetainės ar pasinaudodamas specialia programėle atsisiunčia norimo instrumento (fleitos, trimito, violončelės ir t.t.) partiją ir atlieka ją diriguojant dirigentui, kurį mato kompiuterio ar telefono ekrane. Tuomet muzikantas įrašo savo atliktą partiją ir patalpina ją projektui skirtoje interneto svetainės „YouTube“ paskyroje.

Galiausiai kompozitorius sujungia visas partijas (audio ir video įrašus) į vieną bendrą kūrinį ir tūkstančiai klausytojų visame pasaulyje tampa unikalaus projekto sėkmės liudininkais. 

Daugiau informacijos: http://www.glenrhodes.com/vop/

4. Vietoje knygos lapų – automobilio kapotas. Kas sakė kad bloga mintis?

Knygų leidėjai ir marketingo specialistai turi ko pasimokyti iš repo atlikėjo Jay-Z. Itin sėkmingas jo knygos „Decoded“ pristatymas įrodė, kaip svarbu nepamiršti, kad laikai, kai istorija „gyvena“ tik vienoje medijoje – jau baigėsi.

Dar prieš knygai atsirandant knygynų lentynose, kiekvienas jos puslapis buvo įvairiomis formomis paskelbtas realiose vietose, vienaip ar kitaip derančiomis su puslapio turiniu: tarkime, dalis knygos tekstų buvo išrašyti viešbučio baseino dugne, stotelių reklaminiuose stenduose, švarkų pamušaluose, ant automobilių, biliardo stalų ir t.t. Pasitelkus „Microsoft“ „Bing Maps“ programą buvo sukurtas interaktyvus žaidimas, leidžiantis žingsnis po žingsnio atrasti vietas, kuriose skelbiami visi knygos tekstai.

Taip pat buvo sukurta „iPhone“ ir „iPad“ vartotojams skirta mobilioji programėlė, o elektroninę knygos versiją papildė atlikėjo video įrašai, dainų klipai.

Per keturias savaites trukusią knygos pristatymo kampaniją paskelbta dagiau nei trys šimtai knygos puslapių šešiuose šimtuose realių ir skaitmeninių vietų visame pasaulyje.

5. Pavogtų paveikslų beieškant

Projektas „The Spiral“ – puikus tradicinio TV pasakojimo ir naujosios medijos interaktyvumo sintezės pavyzdys, apjungiantis TV serialą, internetinį žaidimą, socialinius tinklus, realybėje vykstančius renginius ir žaidimą vaidmenimis (angl. Role Playing).

Serialo „The Spiral“, rodyto keliose Europos šalyse, herojai – įsilaužėliai, kurie vagia paveikslus ir slepia juos skirtingose Europos vietose. Nuo įprasto televizinio serialo šis skiriasi tuo, kad į istoriją ir paveikslų paiešką per interneto žaidimą ir įvairius realybėje vykstančius renginius galėjo įsitraukti kiekvienas serialo žiūrovas ir netgi tapti serialo dalimi.

Serialas buvo nominuotas 2013 m. tarptautiniams skaitmeninio turinio „Emmy“ apdovanojimams, o žaidimas pritraukė daugiau nei 880 tūkst. žaidėjų.

Daugiau informacijos: http://www.thespiral.eu

Daugiau interaktyvių ir įdomių projektų pavyzdžių ir patarimai, kaip tokius projektus vykdyti patiems – susikertančių medijų konferencijoje-kūrybinėse dirbtuvėse „Cross Media Zen 2013“. Konferencija vyks š. m. birželio 7 d. Menų Spaustuvėje (Šiltadaržio g. 6, Vilniuje). Taip pat, interaktyvaus projekto idėją turintys specialistai kviečiami š.m. birželio 8 d. dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse.

Konferenciją ir susikertančias dirbtuves organizuoja Lietuvos kino centras ir Media Desk Lietuva.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)