Sostinės gyventojas dar šių metų birželio mėnesį nusiramino, kai daugiabučius administruojanti įmonė UAB „Šilėja“ pranešė, kad daugiau prie komunalinių mokesčių nebepriskaičiuos mokesčio už VšĮ „Teleradijo kompanijos Hansa“ teikiamas paslaugas. Tačiau praėjus mažiau nei pusmečiui Tadas savo pašto dėžutėje vėl aptiko sąskaitą, kurioje įrašytas 29,7 Lt abonementinis mokestis už laidinį radiją. Šį kartą pinigus prašoma mokėti ne per namo administratorių, bet tiesiai viešajai įstaigai.

„Bandžiau susisiekti telefonu, kad dar kartą atsisakyčiau paslaugos. Buvau nuvykęs ir į jų nurodytą adresą Gedimino pr., Vilniuje, tačiau man pasakė, kad ten vyksta remontas, - niekaip negalintis atsikratyti mokesčio už šią paslaugą skundėsi vilnietis. - Kodėl turiu mokėti už paslaugą, kuria net nesinaudoju. Aš net nežinau, kur tas taškas radijui yra mano bute“.

LRTK: prieš savaitę prasidėjo nauja banga

Viktoras Popandopula
Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) teisininkas Viktoras Popandopula DELFI sakė, kad skundų iš gyventojų dėl „Teleradijo kompanijos Hansa“ sulaukiama nuolat, tačiau prieš savaitę skundų padaugėjo.

„Skundų gauname bangomis. Matyt, tie skundai yra susiję su gaunamomis sąskaitomis. Ką tik (ketvirtadienį – DELFI) kalbėjau su moterimi, kuri yra pasiskundus į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą – ši įpareigojo laidinio radijo paslaugos teikėjus nebesiųsti moteriškei sąskaitų. Tačiau ji ir vėl ją gavo. Prieš savaitę prasidėjo nauja banga“, - kalbėjo pašnekovas.

Pašnekovas teigė, kad jam gerai pažįstama situacija, kai namo administratoriui nutraukus mokesčio rinkimą už laidinį radiją, „Teleradijo kompanija Hansa“ pradeda siųsti sąskaitas tiesiogiai gyventojui.

„Mes stengiamės informuoti gyventojus, kad už šias paslaugas mokėti nereikia. Tikimės, kad jie ir nemoka, - pridėjo V. Popandopula. - Neteisėta šios kompanijos veikla yra už mūsų kompetencijos ribų ir yra teisėsaugos institucijų reikalas“.

Pasak teisininko, Lietuvos radijo ir televizijos komisijai viešoji įstaiga yra gerai žinoma – ji reikalingų licencijų veiklą vykdyti neturi, be to, neseniai dalyvavo konkurse licenciją gauti: „Jie pareiškė norą dalyvauti mūsų (LRTK - DELFI) paskelbtame konkurse transliuoti radijo programą eteriniu dažniu Vilniuje. Konkurse jie buvo vieninteliai dalyviai. Tačiau licenciją buvo atsisakyta išduoti dėl tam tikrų teisinių priežasčių“.

Užkliuvo lėtas pareigūnų darbas

V. Popandopulai pritarė ir Lietuvos radijo ir televizijos komisijos pirmininkas Paulius Subačius. Pasak jo, komisija yra atlikusi visus teisinius veiksmus, kurie nuo jų priklauso - „Teleradijo kompanijai Hansa“ nėra išduota licencija.

„Dabar ši „Hansa“ kompanija neturi jokio teisinio pagrindo šitos veiklos vykdyti ir pinigų rinkti. Jei kažkas užsiima neteisėta veikla, tai jau teisėsaugos organų klausimas, o nebe komisijos“, - kalbėjo P. Subačius.

LRTK jau beveik prieš dvejus metus kreipėsi į atsakingas institucijas, kad dėl viešosios įstaigos veiklos būtų pradėtas ikiteisminis tyrimas. Šiuo metu jis kaip tik ir vyksta. LRTK užkliuvo ne tik, jų nuomone, be pagrindo išrašomos sąskaitos gyventojams, bet ir tai, kad laidiniu radiju retransliuojamas LRT radijas, neturint tam leidimo.

„Su policijos tyrėjais vargstame jau daugiau kaip metus. Kreipėmės ir į Seimo teisės komitetą dėl per mažai aktyvių veiksmų“, - niekaip negalėdamas sulaukti ikiteisminio tyrimo rezultatų kalbėjo LRTK pirmininkas.

P. Subačius teigė, kad į gyventojų skundus jau įprato reaguoti – jiems LRTK atsako, kad mokėti už šias paslaugas gyventojai neprivalo, o visi gąsdinimas, kad gyventojai paklius į skolininkų sąrašus neturi pagrindo.

Pasiteiravus, ar pašnekovas bent įtaria, kiek VšĮ galėtų surinkti mokesčių iš gyventojų, kurie visgi neatsisako susimokėti už šią paslaugą, P. Subačius atsakė: „Tikriausiai pakankamą kiekį, kad rizikuotų ir teisinėmis procedūromis, ir nemalonumais“.

Nepavyksta susisiekti su paslaugos teikėju

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) paslaugų skyriaus vedėja Gintarė Morkūnienė pasakojo, kad skundų dėl „Teleradijo kompanijos Hansa“ sulaukia nuolat: „Bendras skundų skaičius dėl išrašytų sąskaitų už laidinio radijo paslaugas per mėnesį paprastai neviršija 30 proc. visų RRT gaunamų skundų“.

Pašnekovė teigė, kad gyventojai taip pat skundžiasi dėl prastos laidinio radijo paslaugų kokybės ir dėl to, kad gyventojams nepavyksta susisiekti su įmone.

Pasiteiravus, ar visgi gyventojai privalo mokėti už paslaugą, dėl kurios nėra pasirašę sutarties, RRT atstovė neatsakė. Ji teigė, kad abonentai, norintys atsisakyti paslaugų apie norą turi pranešti raštu paslaugų teikėjui prieš penkias dienas.

„Gyventojams nepavykus susisiekti su VšĮ „Teleradijo kompanija Hansa“ telefonu, el. paštu ar tiesiogiai nuvykus į būstinę, rekomenduojame registruotu paštu išsiųsti prašymą nutraukti laidinio radijo paslaugų teikimą“, - patarė RRT atstovė.

Teleradijas: atjunginėjame klientus palaipsniui

DELFI susisiekus su „Teleradijo kompanijos Hansa“ generaliniu direktoriumi Jonu Rimkumi jis sutiko, kad pasipiktinusių gyventojų gali būti, tačiau kompanija nesuspėja dėl techninių pajėgumų.

„Nutraukti iš karto visur ir vienu kartu, kaip sakant, neišeina dėl techninių pajėgumų. Mes nutraukinėjame (sutartis – DELFI) palaipsniui, pradedant iš Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Druskininkų. Priedo yra tokių, kurie nori mokėti ir mūsų prašo veiklos nenutraukti“, - tikino pašnekovas.

Pasak J. Rimkaus, kai žiniasklaidoje pradėta kalbėti apie tai, jog „Teleradijo kompanija Hansa“ neturi reikalingų licencijų, kilo daug nesusipratimų: „Buvo griežtai raginama nemokėti: bet čia buvo ne tiek gyventojų reikalas, o bendrijų. Bendrijos pagal sutartį dėl pinigų surinkimo ilgus metus rinko mokesčius, kol sužinojo, kad yra kažkoks licencijavimas ir staiga nutraukė visas sutartis – gyventojai pasiliko pakabinti ore“.

Pašnekovas teigė, kad apie norą nutraukti paslaugos tiekimą gyventojai turėjo pranešti savo bendrijoms ar namų administratoriams, tačiau šie, pasak J. Rimkaus, neperdavė sąrašų jo valdomai įmonei. „Mes tokių sąrašų iš jų negavome, naudojomės senais. Yra atvejų, kad gyventojas atsisakė bendrijoje, o mūsų sąraše nebuvo koreguota“, - kalbėjo įmonės atstovas.

Prarado du trečdalius klientų

„Jei gyventojas ateina pas mus ir mes būname kalti, sąskaitas anuliuojame ir jie jokių skolų neturi“, - žadėjo J. Rimkus.

Pasiteiravus, ar įmonė turi teisę rašyti gyventojams sąskaitas neturint sutarties, pašnekovas teigė, kad pagal Civilinį kodeksą čia suveikia konkliudentiniai veiksmai: „Pagal Civilinį kodeksą sutartys gali būti rašytinės, žodinės ir pagal konkliudentinius veiksmus – jei gyventojas eilę metų mokėjo sąskaitas, tai darydamas jis sudarė sandorį“.

Įmonės vadovas skaičiuoja, kad viešumoje pasklidus kalboms apie įtariamai neteisėtą mokesčio rinkimą šios paslaugos atsisakė du trečdaliai laidinio radijo klientų.

DELFI primena, kad šių metų rugsėjo pabaigoje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba VšĮ „Teleradijo kompanija Hansa: skyrė 15,5 tūkst. Lt baudą.

Gyventojų skunduose buvo nurodyta, kad įstaiga siunčia nepagrįstas sąskaitas, neturint sutarčių. Taip pat buvo sulaukta skundų, kad sąskaitos siunčiamos ir įmonei sumokėjus 15 Lt mokestį už laidinio radijo ryšio nutraukimą. Tuomet tarnyba priėjo prie išvados, kad kompanijos veiksmai yra laikytini agresyvia veikla.

„Teleradijo kompanija Hansa“ laidinio radijo paslaugas pradėjo teikti prieš 11 metų, kai ši funkcija buvo perimta iš „Lietuvos telekomo“.

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, VšĮ „Teleradijo kompanija Hansa“ yra sumokėjusi 195,7 tūkst. Lt mokesčių, o per vienuolika 2012 m. mėnesių – 153,2 tūkst. Lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (274)