aA
Sostinėje pasirodžiusi „Bitės“ lauko reklama sukėlė sumaištį. Skelbiamas šūkis primena prieš kelerius metus Lietuvoje vykusį projektą „Aš galiu“, raginusį jaunimą atsisakyti narkotikų, alkoholio ir tabako.
„Bitė“
„Bitė“
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Šią savaitę visas Vilnius mirga nuo geltonos ir žalios spalvos lauko reklamų, teigiančių ir klausiančių „Aš galiu. O tu?“ Teiravimasis visuomenę pasiekia ne tik gatvėse, bet ir skaitant spaudą, naršant internete ar žiūrint televizorių. Įsukta galinga reklaminė kampanija, tačiau oficialiai nepaskelbta, nei kas, nei kodėl ją organizuoja.

„Čia „Bitė“. Bet blogai. Gatvėje galvojau, kad tai dar viena socialinė reklama: kadaise buvo toks grafitų stiliaus plakatas „Aš galiu“. Man vis dar su juo asocijuojasi šis šūkis“, – interneto puslapyje www.zudykreklama.lt rašo svetainės lankytojas.

„Taip, man irgi pirma šovė mintis, kad čia originalus „Aš galiu“ projektas – koalicija už sveiką ir saugų vaikų ir jaunimo gyvenimą“, – antrina Osam slapyvardžiu pasivadinęs internautas.

Iš trisdešimties svetainėje paliktų komentarų pusėje tikinama, kad reklama „Aš galiu. O tu?“ priklauso telekomunikacijų paslaugas teikiančiai bendrovei „Bitė“. Kiti reklaminius plakatus sieja su 2000–2004 m. Lietuvoje vykusiu socialiniu projektu „Aš galiu“.

Nuomonių mūšis verda ne tik internete. Pasirodžius naujajai reklamai interesų konfliktą prireikė spręsti žalingų įpročių prevenciją skatinusio projekto „Aš galiu“ koordinatoriams ir „Bitės“ vadovams.

Organizatoriai jaučia apmaudą

Pamatę naują reklamą Vilniaus, Jurbarko, Kaišiadorių ir kitų šalies miestų mokyklų vadovai suskato skambinti į Pilietinių iniciatyvų centrą. Būtent jis buvo pagrindinis projekto „Aš galiu“ koordinatorius.

„Projekte dalyvavo daugiau nei 600 Lietuvos mokyklų. Žmonės mano, kad vėl startuojame. Turime jiems aiškinti, kad to nėra, kad reklama, skelbianti visiems gerai žinomą šūkį, mums nepriklauso“, – „Vilniaus dienai“ pasakojo centro direktorius Girvydas Duoblys.

Buvusių dalyvių dėmesys tik sustiprino projekto „Aš galiu“ organizatorių apmaudą dėl pasisavinto, tarp jaunimo kadaise populiaraus šūkio.

2005 m. atlikto tyrimo duomenimis, projekto žinomumas tarp moksleivių ir studentų siekė 70 proc.

Suteršė gerą vardą?

2000 m. liepą prasidėjęs projektas „Aš galiu“ siekė padėti moksleiviams spręsti problemas mokykloje, sudaryti galimybes mokinių kūrybai ir saviraiškai, atskleisti žalingų įpročių priežastis, užkirsti kelią jiems plisti.

Dabar geltonos ir žalios spalvos lauko stenduose pateikta nuoroda žmones kviečia apsilankyti interneto puslapyje www.asgaliu.lt. Ten vyksta registracija šokinėjimo ant batuto, ilgiausio bučinio ir bėgimo takeliu rekordams pasiekti.

Palyginti su prevencinio projekto „Aš galiu“ misija, kvietimas dalyvauti tokiose varžybose jo iniciatoriams skamba pernelyg primityviai. Tai esą netgi diskredituoja per ketverius metus pelnytą projekto reputaciją.

„Manau, kad projekto organizatorių nusivylimas pagrįstas, ypač jei jie turėjo minčių kada nors tą projektą plėtoti. Jei reklamos „Aš galiu. O tu?“ mastas ir toliau bus toks didelis, atgaivinti prevencinį projektą būtų sunku. Žmonės jį tapatintų su bendrove, kuri dabar vykto aktyvią kampaniją“, – svarstė interneto dienoraščio www.zudykreklama.lt autorius, interneto reklamos bendrovės „BLOGas.lt“ projektų vadovas Arnoldas Rogoznyj.

Bendrovė rengiasi permainoms

Būdamas mokinys A.Rogoznyj dalyvavo projekto „Aš galiu“ veikloje, todėl mieste išvydęs reklaminius stendus iškart pamanė, kad projektas atgimė.

„Apsilankęs reklamoje nurodytu adresu pamačiau, kad ten viskas labai „supopsinta“, apie prevenciją – nė žodžio. Paskui atkreipiau dėmesį, kad reklamai panaudota visa įmanoma žiniasklaida. Tai per dideli pinigai, kad taip būtų reklamuojamas socialinis projektas. Be to, reklama atsirado ir ant „Laisvalaikio“ viršelio. Pastaruoju metu ten reklamuojasi tik telekomunikacijų bendrovės. Naudojamos spalvos labai artimos „Bitei“. Viskas natūraliai susidėliojo“, – pasakojo A.Rogoznyj.

Kad lauko stenduose reklamuojama jų kompanija, „Bitės“ atstovai nepatvirtino. Tačiau išplatino pranešimą, jog ateinantį pirmadienį kompanija rengia spaudos konferenciją, per kurią bendrovė „Bitė Lietuva“ pristatys atnaujintą prekės ženklą. Jame turėtų dominuoti šviesiai žalia spalva.

Sutapimas ar taktika?

„O tai ten reklamuojamas ne prevencinis projektas?“ – nuostabos neslėpė „Skamp“ narys Vilius Alesius. Grupė „Skamp“ buvo viena projekto „Aš galiu“ partnerių.

„Važinėjome po Lietuvos mokyklas ir bendravome su mokiniais, padėjome jiems rengti projektus, skatinančius jaunimo užimtumą. Sakyčiau, buvo prasminga veikla. Šalies miestelių ir kaimų mokyklose žmonės džiaugėsi, kad kažkas vyksta ir jie gali įsitraukti. O ten tikrai ne tas projektas reklamuojamas? Kiek mačiau, net interneto svetainės adresas nurodytas toks, kokį mes turėjome“, – prisiminė V.Alesius.

Vienodus reklamuojamus šūkius jis vadina sutapimu, nesusikalbėjimu ir nežinojimu. „Nemanau, kad žinodami, jog toks projektas jau yra, idėjos autoriai būtų sąmoningai pasisavinę šūkį. Jei taip, labai gaila, kad kompanijai nekyla originalių minčių, kaip patraukti visuomenės dėmesį“, – apgailestavo V.Alesius.

Slaptas susitikimas

„Vilniaus dienos“ šaltinių teigimu, prieš kelerius metus nutrūkus projekto „Aš galiu“ finansavimui Pilietinių iniciatyvų centras dėl rėmimo kreipėsi į „Bitę“. Tačiau paramos nesulaukė.

„Įdomu, į kokią auditoriją „Bitė“ taiko. Jei į jaunimą, tai jis tikrai žino ankstesnį šūkį. Nesvarbu, sąmoningai ar ne jis buvo pasirinktas, prevencinio projekto iniciatoriai turi teisę jaustis nukentėję. Būtų gražu, kad „Bitė“ susitiktų su „Aš galiu“ koordinatoriais ir su jais aptartų galimybę organizuoti ką nors dvasiškiau, nei šokinėjimas ant batuto“, – išeičių iš susidariusios padėties ieškojo A.Rogoznyj.

„Bitė“ situacijos nekomentuoja. Tačiau atkreipia dėmesį, kad analogiška reklaminė kampanija vyksta ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje.

Dienraščio žiniomis, vakar vakare turėjo susitikti „Bitės“ ir Pilietinių iniciatyvų centro atstovai. Apie ką ketinta kalbėti, nė viena šalis neatskleidė.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

NATO generolus saugojo ir legendos

Į Prezidento širdį beldėsi dainomis

Kibernetiniam terorui statomos užtvaros

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujas LRT įstatymas: valdysena nepakeista, įsteigta etikos kontrolieriaus pareigybė (9)

Seimas ketvirtadienį priėmė naują Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo...

Dėl koronaviruso pandemijos smarkiai pablogėjo žurnalistų darbo sąlygos visame pasaulyje (13)

Dėl koronaviruso pandemijos visame pasaulyje suprastėjo naujienų reporterių darbo sąlygos,...

„Facebook“ intensyvina kovą su klaidinama informacija apie COVID-19 (3)

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį paskelbė, kad daugelis vartotojų matys...

Latvija televizijos PBK savininkės reikalauja užtikrinti būtiną latviškų naujienų paketą

Latvijos nacionalinė elektroninių žiniasklaidos priemonių taryba (NEPLP) pareikalavo Baltijos...

Geopolitinių naujienų gigantas „Foreign policy“ – nuo šiol „Delfi Plius“ (10)

Nuo šiol „Delfi Plius“ rasite ne tik „Bloomberg“, „The Economist“ ir „Harvard Business...

Top naujienos

Naujausi duomenys: patvirtinti 2339 nauji atvejai, 22 asmenys mirė (382)

Praėjusią parą Lietuvoje patvirtinta 2339 koronaviruso atvejai . Nuo viruso mirė 22 asmenys.

Ant Nausėdos stalo tikrai sudėtinga ministrų dėlionė: kai kurios kandidatūros – tikras galvos skausmas (611)

Prezidentas Gitanas Nausėda ir jo komanda pradėjo išsamiai nagrinėti kandidatus į ministrus....

Butų nuomos kainų pokyčiai – galvosūkis ir patiems ekspertams: nesutaria, kas lėmė tokias sumas (177)

Pavasarį kritusios būsto nuomos kainos per vasarą ne tik stabilizavosi, bet dar ir, palyginti su...

Be kaukės ir pirštinių į COVID-19 ligoninę žengęs Lukašenka: tai tu čia gydai žmones?

Aliaksandras Lukašenka nuvyko į 6-ąją miesto klinikinę ligoninę ir apsilankė vadinamojoje...

Paulius Gritėnas. Mus žudo nebe virusas, o cinizmas (75)

Kuo koronaviruso laikai skiriasi nuo istorinių maro epidemijų? Modernusis mokslas per kelis...

„Juodasis penktadienis“: kodėl prekybininkai taiko tokias dideles nuolaidas? (31)

„ Juodasis penktadienis “ Vakaruose laikomas svarbiausia apsipirkimų diena metuose. Nors...

Tiesioginė transliacija / Jūs rimtai? Valkiūnas – apie svarbiausius savaitės įvykius

Per plauką, tačiau Ingrida Šimonytė šią savaitę Seime buvo patvirtinta ministre pirmininke, o...

Karbauskis: valdantieji daro spaudimą prezidentui, apie kokį mes net nedrįsome pagalvoti (435)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis teigia...

Raimundas Ereminas | D+ nariams

Geri darbai gamtai. Sodiname medelį

Kada jei ne dabar sodinti medelį? Pasodinkime medelį visiems. Bet... Ar taip daroma? Ką žmonės...

|Maža didelių žinių kaina