Taip savo paslaugas reklamuojantys verslininkai tikina, kad ir tokia chaotiška reklama yra veiksminga. Rinkodaros žinovai tai vertina skeptiškai, o savivaldybės specialistai, atsakingi už miesto estetinį vaizdą, griebiasi už galvos.

"Man liūdna tokius dalykus matyti. Tai, kas yra Kalvarijų gatvėje, galima būtų pavadinti tik vizualine tarša", - teigė Miesto estetikos poskyrio vedėja Beatričė Raguotienė, vadovaujanti komisijai, derinančiai vaizdines reklamas mieste.

Pamačiusi keletą pavyzdžių, bylojančių apie Kalvarijų gatvėje tvyrančią beskonybę, ji teigė neprisimenanti, kad šios reklamos būtų suderintos su savivaldybe.

Kalvarijų gatvėje, šalia "Tauragnų" stotelės fotostudiją neseniai atidaręs Viktoras Golovčenko teigė, kad šalia kitų reklaminių užrašų kabanti jo iškaba yra ganėtinai pastebima. Apie tai vyras sprendė iš klientų.

"Kasdien, pamatę iškabą pas mane užsuka kokie du žmonės. Todėl manau, kad tokia reklama gana efektyvi", - džiaugėsi V.Golovčenko. Jis sutiko, kad reklamų ant vieno pastato sienos galėtų būti mažiau, bet "kitos iškabos irgi netrukdo".

"Taip besireklamuojantys nori išsiskirti visiškai neatsižvelgdami kur, ant ko ir kokią iškabą kabina. O tai rodo savotišką žmonių mentalitetą", - sakė Estetikos poskyrio vedėja B.Raguotienė. Ji sakė, kad žmonės atneša suderinti ir skoningų reklamų planų, tačiau dauguma "šioje srityje neturi jokio supratimo". "Ten, kur reklamas ir iškabas kuria profesionalai, tokių dalykų retai pasitaiko", - teigė specialistė.

B.Raguotienės teigimu, reklaminės iškabos ant miesto pastatų nėra draudžiamos, tačiau turi derėti prie pastato architektūros, proporcijų, greta esančių reklaminių iškabų, kitaip tariant - atitikti Išorinės vaizdinės reklamos taisykles.

Žiūrėdama į reklamomis nukabinėtą buvusį "Sigmos" pastatą, B.Raguotienė sakė, kad didžiausia problema, jog šitas pastatas didžiulis, o savininkai išnuomojo patalpas daugybei smulkių įmonių, kurios visos nori būti pastebėtos.

"Patys savininkai dažniausiai nekreipia dėmesio. Ne vieną susitikimą su žmonėmis esame rengę. Juk galėtų atsirasti keletas informacinių skydų su įmonių pavadinimais, nebūtina apkarstyti viso pastato iškabomis", - tvirtino B.Raguotienė. Pasak jos, mieste turėtų atsirasti vienovė.

Estetikos poskyrio vedėjos akies nedžiugina ir ant didžiųjų prekybos centrų iškabinti jame veikiančių parduotuvių logotipai. "Ant prekybos centro turėtų dominuoti tik centro pavadinimas, o parduotuvių logotipai turėtų atsirasti stende prie įėjimo", - sakė B.Raguotienė ir pridūrė, kad šie klausimai jau aptarinėti ir su architektais.

Rinkodaros specialistų nuomone, tokios reklamos ne tik nepatrauklios, bet ir neefektyvios.

"Jei ant vienos sienos kabo tiek reklamų, vargu ar į jas kas nors atkreips dėmesį. Ypač važiuojant automobiliu", - sakė "GlaxoSmithKline" vyresnysis produktų vadybininkas Artūras Kokoškinas.

Jis teigė, kad savo klientams niekada nerekomenduotų tokioje vietoje reklamuotis. Anot A.Kokoškino, tokioje vietoje žmonių dėmesį gali patraukti nebent reklaminės iškabos, išsiskiriančios spalva, dydžiu ar didesniu šriftu. "Kita vertus, jei paslaugos teikiamos ten, kur reklamuojamasi, gal ir yra kažkokios naudos", - svarstė A.Kokoškinas. Jis sutiko, kad miestas turi būti švarus ir tvarkingas, tačiau atkreipė dėmesį, kad ne kas kita, o būtent verslas ir suteikia miestui gyvybės. "Reklama neišvengiama gyvybė, su kuria reikia gyventi. Reklama yra ir bus", - sakė A.Kokoškinas. Tik jos išdėstymą, A.Kokoškino nuomone, reikėtų apriboti.

"Vilniui Varšuvos likimas dar negresia, nes reklaminių iškabų ir stendų mūsų gatvėse nėra daug", - sakė rinkodaros specialistas. Skoningiausiai iškabintos reklamos, pasak A.Kokoškino, yra tose Europos sostinėse, kur verslo kultūra turi gilesnes tradicijas, pavyzdžiui, Berlyne, Vienoje.