„Topo grupės“ generalinis direktorius Remigijus Štaras pastebi, kad renkant kalėdinę dovaną vaikams, tradiciniai pirkiniai tampa ne tokie populiarūs. Tėvai ar seneliai, norėdami pradžiuginti mažuosius, ieško inovatyvių produktų.

„Šventinei prekybai dar tik įsibėgėjant, aiškiai matome, kad neabejotinas šių metų vaikų dovanų lyderis – dronai. Paprastai perkami vidutinio dydžio ar mažieji, kurių kaina nuo 29.99 Eur. Dronų geidžiamumą įrodo ir tai, kad jų aktyviai ieško internetinėje parduotuvėje bei spaudžia nuorodas naujienlaiškiuose iki 4-5 kartų dažniau nei kitų prekių“, – DELFI sakė R. Štaras.

Jo teigimu, šiai prekei ne barjeras ir amžius. Štai Šiauliuose į parduotuvę atėjusios dvi močiutės neužtikrintai ištarė žodį „dronas“ bei teiravosi, ar jų parduotuvėje yra. Jas labai nudžiugino teigiamas atsakymas – močiutės entuziastingai pažindinosi su visomis skraidyklėmis.

Remigijus Štaras

Žmonės perka ir įprastas, „saugias“ dovanas. Populiariausios – specialūs priedai žaidimų kompiuteriams (pelės, ausinės, klaviatūros), išmanūs žaislai mažesniems vaikams, kokybiškos ausinės ar išmanusis telefonas. Beje, pastebi pašnekovas, naujasis „iPhone6S“ perkamas ir vaikams.

Norus lemia televizija ir filmukai

Bendrovės „Kotryna Group“ marketingo projektų vadovė Agnė Uleckaitė pastebi, kad parduotuvėse „Žaislų planeta“ šiemet ir vėl į mada grįžta dinozaurų tematika.

„Manome, vaikų pagrindinis noras per Kalėdas bus populiarumo visame pasaulyje sulaukęs „Zoomer Dino“ – radijo bangomis valdomas dinozauras“, – sakė A. Uleckaitė.

Ji mini ir kitus mažiesiems labai aktualius žaisliukus: vieni populiariausių ir labiausiai berniukų ieškomi vėžliukai nindzės „Teenage mutant ninja turtles“ ir ikimokyklinio amžiaus vaikams skirti žaisliukai „Paw patrol“. Iš mados taip pat nesitraukia kolekcinės figūrėlės „Palace Pets“, „My Litlle Pony“.

„Klasikiniai žaislai, tokie kaip lėlės, konstruktoriai ar radijo bangomis valdomos mašinėlės išlieka visuomet. Skiriasi tematikos, vaikai kiekvienais metais vis labiau domisi interaktyviais žaislais, inovacijomis. Žaislų mada taip pat yra labai cikliška, vėl į mada grįžta klasikiniai traukinukai bei dinozaurai. Štai pernai topuose buvo interaktyvus šuniukas“, – apie žaislų madas kalbėjo pašnekovė.

„Žaislų planeta“skaičiuoja, kad praėjusiais metais vidutinė dovanų krepšelio vertė buvo 28 EUR Šiemet jau stebima, kad vidutiniškai išleidžiama apie 30 EUR.

Kaip neprašauti, jei nežinai, ką vaikui padovanoti? „Niekada „neprašausi“ vaikui padovanodamas konstruktorių ar kūrybinį rinkinį. Tai jau visų vaikų pamėgti žaislai. Na o visuomet tendencijas galima suprasti iš per televiziją rodomos reklamos ar filmukų. Jie ir diktuoja vaikų madas, norus ir poreikius“, – patarė A. Uleckaitė.

Apdovanoja ne tik vaikus, bet ir augintinius

Prekybos tinklo „Maxima“ teigimu, pirkėjai negaili pinigų įvairioms mažųjų dovanoms. Kasmet šventiniu laikotarpiu pastebimai išauga pliušinių žaislų, lėlių, žaislinių automobilių ir gyvūnų, taip pat populiarių konstruktorių pardavimai.

„Tiesa, lyginant su ankstesniais metais, šiemet pastebimai išaugo vaikiškų drabužių pardavimai – tarp jų šiltų žieminių striukių bei vaikiškų miego drabužių“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas bendrovės „Maxima LT“ prekybos vadovas Norbertas Žioba.

Beje, pirkėjai švenčių proga linkę apdovanoti ne tik artimuosius, bet ir savo augintinius. Juos dažniausiai lepina ne tik įvairiais skanėstais, bet ir pradžiugina miegui skirtais guoliais ar gyvūnams skirtais drabužiais. Bendrovė skaičiuoja, kad lyginant su praėjusiais metais, šiemet gyvūnams skirtų guolių pardavimai augo 63 proc., gyvūnų aprangos – 20 proc.

Ką perka suaugusiems?

Pasak N. Žiobos, vertinant pastarųjų penkerių metų statistiką, lietuviai labiausiai linkę dovanoti praktiškas dovanas. Iš populiariausių dovanų sąrašo net kelerius metus nesitraukia barzdaskutės, plaukų džiovintuvai, elektriniai dantų šepetėliai, virduliai ir kita smulki virtuvės technika. Taip pat šilti pledai, patalynės komplektai, pagalvės, populiarios knygos.

Šiemet taip pat itin populiaru dovanoti kosmetiką. Moterims skirtos dekoratyvinės kosmetikos pardavimai šiemet augo vidutiniškai 2,5 karto, vyriškos kosmetikos – beveik 2 kartus. Ne mažiau populiarios ir visai šeimai skirtos laisvalaikio dovanos. Švenčių proga pirkėjai dažnai dovanoja populiarius stalo žaidimus, dėliones.

Norbertas Žioba

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, kasmet šventinėms dovanoms pirkėjai išleidžia vidutiniškai apie 70 eurų. Skaičiuojama, kad nors šiemet didžiosioms metų šventėms gyventojai linkę išleisti daugiau nei pernai, dovanoms skirta pinigų suma turėtų išlikti panaši.

Tuo metu „Topo grupėje“ jaučiama, kad vyrai ir moterys ieško dovanų savo antrai pusei ir paprastai renkasi prekes iš grožio prekių. Vyrai savo moterims perka plaukų džiovintuvus, žirkles, foto epiliatorius, o dažniausia moterų dovana savo vyrui – barzdaskutė bei barzdakirpė, leidžianti prižiūrėti šiuo metu populiarias barzdas.

Perkantys dovanas antrai pusei naudojasi specialiais kalėdinių dovanų rinkiniais. Dar viena populiari kalėdinių dovanų rūšis – dovanos visai šeimai, kuri paprastai renkama dalyvaujant keletui šeimos narių ir būna susijusi su namų atsinaujinimu. Pavyzdžiui, tai gali būti naujas didesnis televizorius, kavos virimo aparatas ar smulkesni pirkiniai, tokie kaip naujas virdulys ar skrudintuvė.

Baisisi kainomis


Kol vaikai svajoja apie kalėdines dovanas, mamos uždarose feisbuko grupėse stebisi žaislų ir kitų prekių kainomis.

„Ar man vienai atrodo, kad šiemet žaislų kainos nerealios? Už barbes mokėti 20-40 eurų kažkokia nesąmonė... Žiūriu žaislų kainas ir verčiu į litus – už galvos gali susiimti“, – skundžiasi viena mama.

Kita pasakoja, kad šįmet dukra laiške Kalėdų seniui rašė norinti lėlės Elzos. Bėda ta, kad tokios lėlės kainuoja 40-60eurų.

„Visur kainos baisios!!! Radau savo arbūziukui suknytę šventėms, pasimatavom, tiko idealiai ir tada žvilgtelėjau į kainą – 85 eurai. Galvojau, pagimdysiu anksčiau laiko. Ir tai tikrai nebuvo kokia firminė parduotuvė“, – stebėjosi kita mamytė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (66)