aA
Pardavėjo suteikiama dviejų savaičių prekės garantija – tik formalumas, galintis suklaidinti prekę įsigijusius pirkėjus. Nors gamintojas ir turi teisę pats nustatyti garantinį laikotarpį, vartotojas dėl jam kilusių pirkinio gedimo pretenzijas gali reikšti dar dvejus metus. To nežinantys vartotojai gali išleisti dvigubai, nusprendę pirkinį pakeisti kitu, ilgesnį garantinį laikotarpį turinčiu daiktu.
© AFP/Scanpix

Garantijos terminai – skirtingi

Į panašią situaciją DELFI atskleidė pakliuvusi Vilniuje gyvenanti Erika. Mergina pasakojo į parduotuvę užsukusi įsigyti naujų ausinių. „Taigi, ateinu į parduotuvę ir žiūriu: daug ausinių su mikrofonu ir „Tunex“ maži ausinių pakeliai. Kainų įvairovė nuo - 4,99 iki 14,99 litų. Pasiėmiau už 14,99”, - paaiškino pašnekovė. Nors šių kaina – ir nedidelė, mergina kasoje nusprendė pasiteirauti, ko galės tikėtis ausinėms sugedus. Kasininkei į klausimą atsakyti negalėjus, Erika už ausines susimokėjo ir kreipėsi į informaciją: „Ten man pasakė: „Tunex“ turi 2 savaičių garantiją su čekiu“.

Pirkėjai buvo pasakyta, kad garantinį terminą nustato gamintojas, todėl ji nusprendė išsirinkti kitas ausines - „Acme“, ant kurių pakuotės buvo nurodyta, kad garantija galios penkerius metus. Bandant įsigyti šias, pardavėja ją informavo, kad nepaisant užrašų garantija vis dėl to galios tik dvejus metus, nes prekė perkama ne firminėje parduotuvėje. Be to, vos prieš dešimt minučių nusipirktų ausinių ji, pasak pardavėjos, grąžinti taip pat negalinti, nes kokybiškos prekės atgal nepriimamos. Jas parduotuvės darbuotoja priėmė tik vėliau – iš pradžių atsisakiusi tai padaryti, o vėliau pasiūliusi šešių mėnesių garantiją.

Ausinių grąžinti nebuvo galima

Pasiteiravus apie susidariusią situaciją „Maxima“ atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės, paaiškėjo, kad parduotuvės darbuotojai iš tiesų klaidą padarė dukart: siūlydami tik dviejų savaičių garantiją „Tunex“ ausinėms, kai šių komercinė garantija siekė 6 mėnesius, ir nurodydami, kad garantija „Acme“ ausinėms sieks dvejus, o ne penkerius metus. Vis dėlto, vos prieš dešimt minučių įsigytų ausinių pardavėja iš tiesų galėjo ir nepriimti.

„Kokybiška buitinė technika nėra grąžinama be garantinio serviso išvados, kad ji nebuvo pažeista dėl kliento kaltės. Jeigu klientui vienaip ar kitaip ji pasirodo nekokybiška, mes prekę siunčiame į autorizuotus garantinius servisus ir tik gavę išvadą, kad prekė tikrai nekokybiška, pakeičiame prekę arba grąžiname klientui sumokėtus pinigus“, - kalbėjo O. Malaškevičienė.

Tą patvirtino ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė. Jos priskiriamos prie tų prekių, kurių negalima grąžinti, jei jos yra kokybiškos ir tinkamos naudoti pagal paskirtį. „Į šį sąrašą patenka ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai ir priemonės, tad kokybiškos ir tinkamos naudoti ausinės negali būti grąžinamos pardavėjui“, - sakė specialistė.

Garantija dvejiems metams išlieka

O. Malaškevičienė taip pat patikino, kad prekybos centras pasielgė teisėtai, garantiją nustatydamas pats. Jos teigimu, ausinės „Tunex“ yra gaminamos jų užsakymų, todėl gamintojas pats gali nustatyti ir jų garantinį laikotarpį. Tiesa, pardavėja suklydo tvirtindama, kad kitoms ausinių garantinis laikotarpis sieks tik du metus. „Tunex“ prekės gaminamos pagal mūsų užsakymą, ausinėms suteikiamas 6 mėn. garantinis laikotarpis, „Acme“ prekėms garantinis laikotarpis parašytas ant pakuotės, tai yra gamintojo suteiktas garantinis laikotarpis. Šiuo atveju, išrašant garantinį taloną, darbuotojai galėjo suklysti, tokiu atveju patariame kreiptis į parduotuvės administracijos darbuotojus, kad klaida būtų kuo greičiau ištaisyta ir prekei būtų suteiktas tinkamas garantinis laikotarpis“, - sakė O. Malaškevičienė.

R. Pupienienė paaiškino, kad nors pardavėjas ir nurodo, jog garantinis terminas ausinėms – pusė metų, prekei sugedus pirkėja iš tiesų būtų galėjusi kreiptis į pardavėją joms sugedus. „ES ir nacionaliniai teisės aktai reglamentuoja, jog garantinį laikotarpį parduodamai prekei nustato pardavėjas. Tačiau tiek ES, tiek nacionalinėje teisėje yra reglamentuota, jog kai sutartyje nustatytas trumpesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trukumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas. - sakė ji. - Taigi, Civilinio kodekso nuostatos aiškiai reglamentuoja, jog jei egzistuoja įrodymai, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas, pardavėjas turi prisiimti atsakomybę dvejus metus nuo prekės perdavimo vartotojui dienos“.

Tai reiškia, kad gamintojo ar pardavėjo suteikta garantija tėra papildoma. „Komercinę garantiją suteikia gamintojas ar pardavėjas. Tuo tarpu teisinė garantija yra reglamentuota įstatymais. Vartotojams yra suteikiama 2 metų teisinė garantija. Gamintojo ar pardavėjo suteiktos komercinės garantijos terminas gali būti trumpesnis, toks pat ar ilgesnis, negu teisinės garantijos terminas. Jeigu komercinės garantijos terminas yra ilgesnis, tai vartotojo reikalavimai gali būti reiškiami per visą komercinės garantijos terminą ir pardavėjas už šiuos trūkumus yra atsakingas, jeigu neįrodo, kad trūkumai atsirado po daikto perdavimo pirkėjui dėl to, kad pirkėjas pažeidė daikto naudojimo ar saugojimo taisykles, arba dėl trečiųjų asmenų kaltės arba dėl nenugalimos jėgos, - skirtumus paaiškino O. Malašlkevičienė. - Komercinei garantijai pasibaigus, teisinė garantija galioja ir taikoma, tačiau įrodinėjimo pareiga pagal galiojančių įstatymų nuostatas iš pardavėjo pereina vartotojui“.

Tiesa, norint teirautis dėl prekės gedimo ar pakeitimo būtina kreiptis tik į tą pardavėją, iš kurio prekė buvo pirkta. „Parduodamoms prekėms garantinį terminą pardavėjas gali nustatyti ir ilgesnį nei dveji metai. Pagal nustatytą garantinį terminą reikalavimus susijusius su garantiniais įsipareigojimais vartotojai gali reikšti tik tos prekės pardavėjui, t. y. toje parduotuvėje, kurioje prekė buvo įsigyta“, - paaiškino ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Revolut“ klientai praneša apie įšaldomas sąskaitas: pinigai sulaikomi, atsakymo nesulaukia vyksta tikrinimai

„Mūsų sąskaitos blokuojamos, o pinigai įšaldyti“, – pastaruoju metu portalas DELFI...

„Sodros“ priminimas apie lengvatas: galite ženkliai sutaupyti, tačiau prarasite socialines garantijas (6)

„Mokestinėmis atostogomis“, suteikiamomis pirmą savarankišką veiklą pradėjusiems...

Ekonomistas apie eurą Lietuvoje: prekės ženkliai nepabrango, bet patys ėmėme išleisti daugiau (293)

Šįmet sukako penkeri metai nuo tos dienos, kai Lietuvoje buvo įvestas euras. Prieš atsisakant...

Bankomato „prarytos“ kortelės savininkė: kaip visą savaitę išgyventi be pinigų? (385)

Sugedęs bankomatas gali rimtai sujaukti žmogaus gyvenimą, parodė DELFI skaitytojos pasidalinta...

Kaip sutaupyti: metų pabaigoje piniginę galima papildyti didesne nei 1000 eurų suma (135)

1400 Eur – tiek pinigų per metus galima susitaupyti iš pirmo žvilgsnio neįdėjus labai daug...

Top naujienos

„Revolut“ klientai praneša apie įšaldomas sąskaitas: pinigai sulaikomi, atsakymo nesulaukia vyksta tikrinimai

„Mūsų sąskaitos blokuojamos, o pinigai įšaldyti“, – pastaruoju metu portalas DELFI...

Vidas Rachlevičius. Meghan Markle: verslo planas „Sussex Royal“ (72)

Praėjusį ketvirtadienį Jungtinėje Karalystėje sprogo informacinė bomba, kuri šalies viduje...

Karbauskis po susitikimo su Nausėda nustebino: tai buvo kaip „taikos pypkės rūkymas“ papildyta 15:02 val. (259)

Penktadienio popietę prezidentas Gitanas Nausėda susitiko su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...

Gyvai / Vaidotas Žala užbaigė pragarišką paskutinę Dakaro dieną: pagaliau pasiekė finišą atnaujinta 15.36 val. (316)

Visas Dakaro karavanas šiandien pajudėjo iš Harado, Saudo Arabijos miesto, į Kidiją. Laukiantis...

NKVD nužudyto Lietuvos karininko ainio svajonė buvo „Žalgiris“, bet karjera iškrėtė pokštą specialiai Krepšinis.lt iš Atėnų (3)

Andy Rautinio karjeroje buvo daug nusivylimų ir sunkių akimirkų – lygiai kaip ir jo giminės...

„Grigeo Klaipėda“ tyrime įtariamas buvęs direktorius ir dar du darbuotojai: atidarėme Pandoros skrynią (125)

Dėl įžūlaus gamtos teršimo ir nevalytų nuotekų leidimo į Kuršių marias prokuratūra plečia...

Nausėdos atsakas Karbauskiui: kai kuriais klausimais taikos pypkės tikrai nerūkomos (53)

Prezidentas Gitanas Nausėda po susitikimo su valdančiosios koalicijos lyderiu Ramūnu Karbauskiu...

Gyvai / DELFI Diena. Nausėda prabilo apie Lietuvos ekonomikos klaidas: kas dėl jų kaltas kita tema: vežėjai persikelia į kitas šalis. Ar tikrai dėl ko kalta yra tik valdžia? (4)

Tolesnis galimo mergaitės pagrobimo tyrimas: policija planuoja netrukus paskelbti naują pranešimą (39)

Vilniaus apskrities policijos viršininkas Saulius Gagas penktadienio popietę DELFI sakė, jog...

Vienas turtingiausių Lietuvos žmonių Rusteika: niekada nesijaučiau išskirtinis, kad esu turtingas (20)

Šiandien politikai ir visuomenė daugiau šneka, o ne iš tiesų blogai mano apie verslą,...